[FOTO] Een half jaar tussen de paarden; met een nieuwe kijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Een half jaar tussen de paarden; met een nieuwe kijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:38

Ik kan met recht zeggen dat het een mooi, bewogen jaar is geweest. Vrienden/Familie beter leren kennen, veel Bokkers leren kennen, en vooral mijzelf veel beter leren kennen en mij iets meer kunnen ontwikkelen nu ik ineens best wat tijd over heb, en nu ik zo aan het terugzoeken ben valt het me eigenlijk pas op dat het toch een best mooi half jaar is geweest, en ook een heel druk half jaar ;)

In juli begon ik met een fotomeeting waarvoor ik was uitgenodigd door Denise (xdenies op Bokt) met een héél gaaf thema; Steampunk! Ondanks het wat benauwde weer was het heel gaaf om de outfits te zien bij de modellen én de paarden!
Afbeelding

Tussendoor werd ik af en toe op stal gevraagd om wat foto's voor stalgenoten te maken, dat was toch best leuk en ondanks dat ik zelf niks meer had met paarden en/of paardrijden vond ik het wel heel leuk om de beweging vast te leren leggen. Nu had m'n vriend (lang leve de ICT!) nog een wel héél leuk domein beschikbaar, ik had nog altijd tijd over, en zo was InvisibleHorse 'geboren' ;)

Het was ontzéttend lekker weer in augustus, en ik besloot eens rond te gaan kijken wat er aan fotomeetings georganiseerd werd op het strand; hoe kun je nou beter oefenen en ontdekken waar je 'kracht' ligt dan op fotomeetings? In augustus mocht ik meedoen met een fotomeeting in Rockanje, wat erg leuk was met zoveel verschillende paarden!
Afbeelding

Normaal wordt het in september vreselijk naar weer; herfstweer is nog nooit mooi geweest, enkel nat & koud, maar deze keer hadden we toch mazzel!

Ik werd samen met bokker Erna_ gevraagd om foto's te maken van twee meiden op 't strand met hun knappe paarden. Dat vond ik toch wel wat spannend, wat als ik de foto's dan zou verzieken? Gelukkig viel dat enorm mee en zijn er naar mijn idee geslaagde foto's uit gekomen.
Afbeelding

Ook heb ik nog meegedaan aan een fotomeeting welke door LOVESUSHI georganiseerd werd. Een hele leuke dag; op de ontsnapte shetlander na, die waren we even kwijt!
Gelukkig zijn ook hier een hoop mooie plaatjes uitgekomen!
Afbeelding

In oktober heb ik nog een fotomeeting georganiseerd in het Delfse Hout; wederom een ontzettend gezellige dag met veel verschillende modellen!
Ik had inmiddels wel besloten dat ik niet meer lekker uit de voeten kon met de kleine Nikon D40x en dus ben ik gaan rondkijken naar een nieuwe camera. Dit werd de niet zo 'nieuwe' Nikon D80 met een 70-210mm lens van Nikkor. Ik moest even wennen aan het gewicht, maar uiteindelijk leer ik er steeds beter mee omgaan! Zo heb ik, als "vuurdoop" op de Enjoy the Ride rit gefotografeerd in Ouddorp, en 's avonds heb ik nog een zonsondergang fotoshoot gedaan met Bettyvn met haar twee knappe pony's.

Afbeelding
Fotomeeting in Delft
Afbeelding
Bokker Bettyvn met Lucky
& Een foto van de ETR rit in Ouddorp;

In November heb ik me redelijk 'stil' gehouden, vooral veel mijn eigen kitten op de foto gezet, ook omdat het weer niet heel uitnodigend was voor mooie fotoreportages.

In Rhoon heb ik nog op de valreep meegedaan aan een fotomeeting, eind november, waar ik deze foto heb gemaakt van een hele eigenwijze pony;
Afbeelding

En nu zitten we al halverwege december!
Ook deze maand heb ik niet stil gezeten; in de eerste week van december ben ik naar Schin op Geul geweest om Andor op de foto te zetten; een treinreis van 3 uur heen, 4 uur terug. De hele dag scheen de zon, tot ik de trein uit stapte; 2 uur lang regen gehad, maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Paraplu boven m'n hoofd en nog foto's geprobeerd te maken, maar dat moet ik toch maar een keer overdoen onder normale weersomstandigheden!

Afgelopen weekend heb ik samen met twee andere bokkers maar liefst 8 modellen op de foto gezet op een door mij georganiseerde fotomeeting. Het was een hele drukke, gezellige dag, met onwijs gezellige mensen en een hele fijne sfeer onderling!

Afbeelding
Van jong (2 jarige tinker van Butengeweun op bokt)..
Afbeelding
Naar oud; deze wakkere meneer is maar liefst 21 jaar!

Afbeelding
Maar ook van klein..
Afbeelding
Naar groot!

Al met al ben ik best blij met het resultaat van deze foto's, ik hoop dat ik volgend jaar nog héél veel knappe paardjes mag bewonderen en veel gezellige mensen mag en kan leren kennen! :j
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 17-12-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foutje aangepast op verzoek.

NAIWHL

Re: [FOTO] Een half jaar tussen de paarden; met een nieuwe kijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:50

Mooie foto's heb je gemaakt. :)

Op een paar staat alleen nog wel je horizon scheef. Kan ik vaak niet goed doorheen kijken, daar heb ik een allergie voor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:13

Thanks!

M'n horizon rechttrekken is idd nog een groot struikelblok, soms zie k zelfs met 100.000 lijntjes op 't raster niet of dat ie een keer recht staat :(

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:54

Ik vind het echt hele mooie foto's! Ik kan zien dat je vooruit bent gegaan, vooral ook qua scherpte (kan komen door wisselen camera ;) ). Maar ik moet zeggen dat ik de sfeer van foto 3 en 4 heel erg leuk vind :). Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:41

Dankjewel!

De wisseling van camera heeft me inderdaad wel een hoop geholpen, evenals veel bewuster bezig te zijn met de instellingen en de nabewerking en meer rust erin te nemen :j Ik merk dat dat voor mijzelf een hoop scheelt!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:40

Geweldige foto's weer, maar dat weet je, ik vind jouw foto's altijd briljant :D
Je hebt altijd een bepaalde sfeer in foto's die ik gewoon geweldig vind! Kan niet wachten tot je weer langs komt >:D

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:34

Je bent echt super verbeterd Rachelle! En stiekem vind ik je logo ook beter zo :)
Je weet dat ik je een hele fijne fotografe vond om mee samen te werken en gewoon het paard in zijn waarde laat. Gewoon top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:55

Pferdelove schreef:
Je bent echt super verbeterd Rachelle! En stiekem vind ik je logo ook beter zo :)
Je weet dat ik je een hele fijne fotografe vond om mee samen te werken en gewoon het paard in zijn waarde laat. Gewoon top!

Ahw, superlief! Ik vind het wel zo fijn om net zo veel geduld op te brengen als een ander voor zijn paard opbrengt; zo rustig als jij met Karma was op 't strand vond ik echt heel knap nadat je al zo lang op het strand was :)

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:54

Chellieeee <3 <3 Ik ben helemaal fan van je hoor, ga zo door! +:)+ *\o/*

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:58

Heel gaaf!! ben echt blij met de foto's die je van mij en diva hebt gemaakt. En leuk dat de steiger foto erbij staat *stout paard*

Ramingo is volgens mij zelfs 24 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:13

Sanne96 schreef:
Heel gaaf!! ben echt blij met de foto's die je van mij en diva hebt gemaakt. En leuk dat de steiger foto erbij staat *stout paard*

Ramingo is volgens mij zelfs 24 ;)

Haha ja diva was echt stout!

24 zelfs, maar nog zo onwijs wakker!

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:53

Mooie foto´s allemaal, en met je nieuwe camera zijn ze idd nóg mooier! Ben nog steeds erg blij met de foto´s die je van Lady hebt gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:21

Thanks Jasmijn! Lady was sowieso een knappe verschijning voor de lens hoor!