[ART]Zentangle'tje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

[ART]Zentangle'tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 16:29

Eens wat nieuws geprobeerd, het is momenteel nog al een rage, heb ik begrepen. En ik moet zeggen, ik snap waarom :).

Nog een klein probeerseltje (A3 formaat, zwart kleurpotlood, zo'n 3 uur werk). Het loont de moeite een fineliner te kopen, heb ik gemerkt, potlood is niet ideaal (steeds de punt slijpen, hi ha ho ;( ).

Afbeelding

En vergeef me de wat kromme lijnen, uit de losse pols tekenen is wat lastig en ik heb nu spierpijn :').

droomy

Re: [ART]Zentangle'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:39

wow, bijzonder :)
Wat is het nut? tijdverdrijf zeg maar, mandala maar dan anders? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 16:57

Het nut... Geen flauw idee, op internet zijn ze er nogal zweverig over, iets met een trance (vandaar ook 'zen'), gefocust bezig zijn met de patronen, je moet het ook absoluut geen doodlen noemen, want dat is heel wat anders (al is het in mijn beleving vrijwel hetzelfde, maar wie ben ik).

Ik vind het gewoon leuk om te doen. Helaas is deze niet zo precies als ik graag zou willen, want geen geschikt materiaal. Maar ach, voor een eerste probeersel niet verkeerd, vind ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:59

Nog nooit van gehoord, maar het ziet er wel leuk uit! Vind dat je ze nog best netjes hebt gekregen voor uit de losse pols, helemaal die cirkels. :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:00

Gaaf! Goed gedetaileerd.

Ik kende het idee al, wij deden het 6 jaat geleden met handen ipv rondjes en dan verschrillende kleuren. Hoe het nu nog als ik me verveel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 17:04

Oh je hebt het in allerlei figuren en vormen, ik dacht, ik doe wat simpels :). Er zijn mensen die er al hele kunstwerken van maken, olifanten, neushoorns, stillevens, het is heel breed.

En bedankt, beide :D.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:22

Op UK is het niet toegestaan om vaker dan één keer per week een topic te openen. Je hebt eerder vandaag al het volgende topic geopend: [UK] [TEK]Sackboy
Op 21 december zou je dus een nieuw topic kunnen openen. :)

Daarom plaats ik hier een slotje.