[VRAAG] Oproep! Opzoek naar een subcultuur.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

[VRAAG] Oproep! Opzoek naar een subcultuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:28

Hallo!

Ik plaats hier een beetje uit wanhoop maar een oproepje. Ik ben studente fotografie en zoek voor mijn jury opdracht een subcultuur, of iemand die tot een subcultuur behoort.

Ik heb al verschillende mensen / groepen aangeschreven maar er zijn al een paar keer afspraken niet door gegaan, en mijn deadline begint nu toch echt te naderen..

Dus zijn er hier op bokt die mensen kennen die tot een subcultuur behoren? Of zelf tot een subcultuur behoren? :-)

Wat ik onder subcultuur versta: Mensen die zich echt willen onderscheiden van de samenleving, en helemaal naar hun subcultuur leven. Bijvoorbeeld een harde kern van voetbal supporters, Drag-queens, bodybuilders,...

Ik woon in provincie Antwerpen, maar ben best bereidt om een eindje te rijden.

Verder nog mensen die tips hebben waar ik het kan gaan zoeken, want ik begin een beetje wanhopig te worden :')
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-12-14 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Szan

Re: Oproep! Opzoek naar een subcultuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:34

Misschien helpt het als je zelf even aangeeft wat jij subculturen vindt.
Ik denk dat weinig mensen zich nu al aangesproken voelen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:38

Bedankt heb even in de op een stukje toegevoegd :-)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:39

Wat wil je vervolgens met die mensen doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:40

Opeten denk ik ;)

T topic staat in "fotokunst", dus lijkt me vrij duidelijk ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:40

Er was laatst een bokker die op LZP een topic opende over haar vriend die fanatiek bodybuilder is.
Je zou haar eens kunnen benaderen?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:43

LadyMadonna schreef:
Opeten denk ik ;)

Ja ik snap fotograferen, maar alleen de persoonof de leef omgeving oid? Omdat er specifiek naar mensen wordt gezocht die ook echt leven naar/voor een subcultuur.
Als ik naar mezelf kijk, val ik binnen een subcultuur maar ik heb thuis niet de omgeving die men bij mij verwacht binnen de subcultuur ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:46

Szan schreef:
Er was laatst een bokker die op LZP een topic opende over haar vriend die fanatiek bodybuilder is.

Goede tip!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:52

Szan schreef:

Bedankt, dat ga ik even opzoeken!

Tezzy schreef:
LadyMadonna schreef:
Opeten denk ik ;)

Ja ik snap fotograferen, maar alleen de persoonof de leef omgeving oid? Omdat er specifiek naar mensen wordt gezocht die ook echt leven naar/voor een subcultuur.
Als ik naar mezelf kijk, val ik binnen een subcultuur maar ik heb thuis niet de omgeving die men bij mij verwacht binnen de subcultuur ;)

De bedoeling is een foto reportage van 5 beelden te maken, op locatie, maar ook bij de persoon thuis. Hiervoor hoef je thuis niet percé die omgeving te hebben. Het is mss zelfs leuk om het contrast tussen thuis en op de subcultuur locatie te kunnen zien. Ik hoor graag tot welke subcultuur jij behoort? :-)

Ik heb ondertussen ook een 5-tal abdijen-kloostergemeenschappen aangeschreven. Hoop hier ergens binnen te geraken..

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:55

k_m schreef:
Szan schreef:

Bedankt, dat ga ik even opzoeken!

Tezzy schreef:

De bedoeling is een foto reportage van 5 beelden te maken, op locatie, maar ook bij de persoon thuis. Hiervoor hoef je thuis niet percé die omgeving te hebben. Het is mss zelfs leuk om het contrast tussen thuis en op de subcultuur locatie te kunnen zien. Ik hoor graag tot welke subcultuur jij behoort? :-)

Ik heb ondertussen ook een 5-tal abdijen-kloostergemeenschappen aangeschreven. Hoop hier ergens binnen te geraken..

Interessant :)

Ik val onder de gothic subcultuur die erg breed is, op het moment uit zich dat in extreme kleding (met of zonder make up) en het beoefenen van/geloven in een samenvoegsel aan natuur religies

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:50

Misschien kun je het heel dicht bij huis houden en kijken of je binnen de 'paardensubcultuur' iemand kunt vinden? Ook daar kun je verschillen tussen 'wel paardenmens' en 'geen paardenmens' denk ik mooi in kaart brengen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:56

Eline, dit was mijn plan eerst, mijn nicht rijd op olympisch niveau eventing, maar zij heeft het heel erg druk dus dat wordt hem niet. Het moet volgens school wel écht een way of life zijn, dus geen hobby..

Heb via facebook ook al enige reacties gehad eventueel van een bodybuilder :-)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 11:42

Hoera!

Een kapucijnen gemeenschap heeft me terug gemaild dat ik mag langskomen, dus ik heb een subcultuur dicht bij huis gevonden. Nog bedankt voor de tips!!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:00

Mocht dat niets worden, dan heb ik misschien nog wel contacten in de custom motorwereld (geen Hells Angels figuren ;)) voor je.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:25

Bedankt voor het aanbod! Ik hou het zeker in mijn gedachten!