Door al die jaaroverzichten die je nu voorbij ziet vliegen kon ik het niet laten om er ook maar een aan te maken. Ik ben 'pas' sinds juli dit jaar serieus gaan fotograferen, maar toch vind ik het leuk om dit met jullie te delen. Ik vind het erg leuk om met licht te experimenteren. Niet zozeer met kunstlicht (ja ook wel) maar vooral met natuurlijk licht. Ik heb tussendoor ook wel andere dingen gedaan, zoals meetings, maar dat vond ik voor nu een beetje 'saai' worden. Ik vond dat het tijd werd voor iets anders, dus daarom wil ik mijn 'lichtexperimentjes' met jullie delen

1. Ik wil graag beginnen met een experimentje ergens eind september. Ik was een weekend bij een vriendin en heb daar het een en ander uit kunnen testen. Daar kwam onder andere dit plaatje uit

2. Datzelfde weekend wilde ik ook graag zonsondergang fotograferen, maar het leek er niet echt op dat het een mooie zonsondergang zou worden, tot we zondagavond in de keuken stonden en de lucht toch best een mooi kleurtje kreeg. Snel op de fiets gesprongen en toch nog een paar leuke foto's kunnen maken.

3 & 4. De keer erna dat ik bij haar was, hebben we nog een x een zonsondergang meegepakt. Dit stond ook in de planning, en we wilden naar een mooi open veld rijden, maar toen we eenmaal onderweg waren werd het ontzettend bewolkt, en naar verwachting werd het niet veel beter. We hebben maar besloten om terug te rijden en tegen de tijd dat we weer terug waren bij stal, was het ineens weer ontzettend helder, en hebben we in no time nog wat foto's gemaakt, ook al was de zon al aardig gezakt.

5. Diezelfde avond zag ik toevallig een bouwlamp staan, en vroeg me af of die het deed. Die werkte, dus we konden het niet laten

6. Resultaat van een experimentje wat niet paardgerelateerd is

7. Als afsluiter een die ik op stal gemaakt heb. Ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden, het is eigenlijk een soort 'ongelukje' geweest.

Dit waren mijn experimentjes met licht in 2014. Tips zijn van harte welkom
Groetjes Iris
ik ben me ervan bewust dat ik hier heel vaak hetzelfde model gebruikt heb, maar Anoushka was een ontzettend fijne pony om mee te oefenen