[SCH][TEK]Paardjes in pen en aquarel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

[SCH][TEK]Paardjes in pen en aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 08:49

De laatste tijd ben ik wat bezig gegaan met opdrachtjes. Omdat een tekening op bokt van een paard in beweging met de benen in pen en de rest in aquarel, viel in de smaak. Ik kreeg twee opdrachten die in dezelfde stijle moesten.. Maar nu was het een tekening van alleen de hoofden! Dus snel bedacht wát er nou in pen moest, de eigenaars verschillende dingen gestuurd en we zijn er uiteindelijk uit gekomen: De nekken moesten in pen, de hoofden in aquarel.

De eerste was een voor mij vrij grote opdracht, een A3 met drie paarden erop. Nou doe ik er normaal één, dus het was een heel gepuzzel voordat ik ze eindelijk mooi naast elkaar, met voldoende ruimte ertussen, had staan. Toen ik dat eindelijk had moest ik alles nóg een keer opnieuw tekenen, want ze stonden naar mijn mening te veel naar beneden :+
Uiteindelijk is dit eruit gekomen:
Afbeelding
Ik ben er blij mee en de eigenaresse geloof ik ook!

De tweede was voor een vriendin van mij. Een vriendin van haar was jarig en ze wilde wel een tekening voor haar als cadeautje! Weer in dezelfde stijl, maar dit keer het liefst met een felle achtergrond. Zo gezegd, zo gedaan. Haar vriendin was er ook heel blij mee, hij hangt volgens mij in de keuken!
Afbeelding

Dat waren twee tekeningen waar ik mee bezig ben geweest de afgelopen tijd.

Tabaluga12

Re: [SCH][TEK]Paardjes in pen en aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:00

Balen ik kan ze niet zien.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 09:10

Kijk je misschien op je mobiel? Op de computer kan ik ze prima zien hier, gewoon geupload met tinypic ;)

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:47

Mooie tekeningen! Ik kan ze trouwens prima zien vanaf mijn mobiel.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 10:36

Dankje!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:47

Mooie stijl, bijzonder hoor!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:18

Gaaf werk! vooral de eerste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:26

Leuke stijl, zeg! Ik vind het paard met de knotjes het mooist, daar loopt de pentekening zo mooi vloeiend in de aquarel over. Bij die groene vind ik die grote bollen net iets teveel afleiden, maar dat is wel een beetje gemierenneuk, hoor. Je kan prachtig tekenen en ik ben jaloers op hoe netjes je kan aquarellen :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:00

Gaaf gedaan zeg! Heel origineel! Ik vind de bovenste persoonlijk het mooiste, de onderste vind ik ook gaaf, maar daar loopt het naar mijn mening wat minder goed over. :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 13:09

Aah dank jullie! :o
Ik kon deze tekeningen helaas niet inscannen (de eerste was te groot voor de scanner en de tweede moest ik de volgende dag al leveren, dus ik kon niet naar de scanner gaan). Daardoor lijken de overgangen veel minder goed dan ze in het echt zijn. Door de flits van de camera is het lichtere/subtielere aquarel in de nek ook helaas wat weggevaagd.

Zelf vind ik van de bovenste de linker juist het mooiste, door de kleuren en het contrast tussen blauw en oranje achtig. Heel erg bedankt voor jullie mening!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:19

Heel erg leuk! Werk ook heel graag met de combi aquarel en pen, maar dan wel op een andere manier :j (Gewoon om mijn werkjes er meer te doen uitspringen)

Mag ik je vragen hoe je de achtergrond bij de tweede gemaakt hebt, en dan bedoel ik, die bellen? Ben nog aan het sleutelen voor enkele leuke manieren om de achtergrond interessant te maken. Ikzelf heb moeite met het mooi vloeiend te maken, alsof de verf uitloopt zegmaar. Persoonlijk denk ik dat het aan mijn (te kleine) penseel ligt. Welke penseel gebruik jij? Mijn grootste is een maatje 2 van Van Gogh

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 13:27

Ik zal thuis even moeten kijken welk penseel mijn grootste is.
Leuk dat je het vraagt! Ik heb gewoon kleine kopjes ondersteboven op mijn schilderij gezet. Daar ging ik omheen schilderen met heel veel water en veel pigment. Ook wisselde ik wat af.
Toen ik alles zo'n beetje klaar had heb ik de kopjes eraf gehaald en maakte de overgang nog wat beter met veel water en bijna geen pigment.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:01

Aha, dacht al dat het zoiets was :D Heel leuk effect geeft het! Moet ik zeker eens uitproberen :D Ik maak vooral kleine werkjes, blaadjes van 10x20 ofzo :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:16

Ik vind ze erg leuk! Fijn dat ze ook niet 'perfect' zijn, maar juist heel speels. De plotselinge overgang van pen/aquarel vind ik soms wel hard, misschien kun je die nog vloeiender maken - bij het meest rechtse paard, vind ik hem erg geslaagd :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 17:36

Mijn grootste penseel is trouwens maatje 18 van da Vinci. Als ik het goed door elkaar wil blurren doe ik vaak gewoon een hele hoop water erbij, dan blurt het vanzelf al best veel, het pigment verspreidt zich gelijk door het water en je hebt een mooie blur :D
Als je het dan weer preciezer wil doen moet je wel weer helemaal wachten tot het droog is.

De overgang is in het echt een stuk beter, de flits heeft het pigment op de nek wat uitgevaagd, waardoor de overgang slecht lijkt. Als je een laptop hebt kun je het scherm wat naar achteren buigen, dan zie je de overgang wat beter en lijkt het ook leuker :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:45

Heeft iemand nog tips voor me? :)