[FOTO] verbetertips / mening gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

incredible90

[FOTO] verbetertips / mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:34

hoi

ik ben sinds kort (ongeveer 2 maanden) overgestapt van een compact sony camera naar een Canon 700D spiegelreflex camera met een tamron 18- 270mm lens.
Het laatste half jaar ben ik fanatiek aan het fotografen, voornamelijk paarden. Dit is vooral meer geworden toen ik te horen kreeg dat ik (met compact camera) voor bokt.nl op horse event 2014 foto's mocht gaan maken.

ik zou graag jullie mening over mijn foto's willen en weten wat ik kan verbeteren, dus alle tips zijn welkom. mijn site is http://lindasmetsersfotografie.weebly.com/. ik probeer er iedere week iets nieuws op te zetten.
hier onder zal ik ook enkele foto's plaatsen die ik met mijn spiegelreflex camera heb gemaakt.

Sommige foto's op mijn site (voornamelijk de shoots zijn met een compact camera gemaakt)
Hebben jullie misschien tips hoe je het beste een foto in een binnenbak kan maken (welke instellingen etc) want die zijn vaak erg donker en ik vind het nog zoeken wat het beste is wat betreft iso en sluitertijden. heb al wel gemerkt dat het erg veel scheelt per manege.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 23-11-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

MichieldeM

Re: [FOTO] verbetertips / mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:44

Om maar eens af te trappen :)

Om te beginnen is het handig als je nummers bij de foto zet, dan kan je er makkelijker naar verwijzen.

Leuke foto's, als ik wat verbeter punten zou moeten noemen zou ik je aanraden om goed op de horizon te letten, die staat wat scheef af en toe. Verder:

- Bij de laatste foto is de schaduw wat dichtgelopen, het paard is wat te donker. Hier had je iets mogen overbelichten.
- Bij de eerste twee foto's was het mooier geweest om het paard wat verder van het hek te fotograferen, dan wordt het hek minder scherp en komt je onderwerp beter los van de achtergrond (zoals je bij de 1 na laatste foto wel heel mooi gedaan hebt).

Lekker door blijven gaan met foto's maken!