[TEK] Hands

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

[TEK] Hands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 18:56

Omdat ik wat meer thuis zat vanwege ziekte heb ik m'n grafietpotloden eens tevoorschijn gehaald om iets nieuws te proberen. Ik hou erg van surrealistische kunstwerken zoals van Dali en ik ben gaan googelen naar plaatjes waarbij de volgende fotobewerking tegenkwam van Ratpat13 op Deviantart: http://ratpat13.deviantart.com/art/Hope-50817214

Daar heb ik een beetje mijn eigen draai aan gegeven. Mijn versie heeft een wat donkerder sfeer, naar hoe ik me de laatste tijd voel.

Formaat is A4, 160 grams papier van Bruynzeel, potloden B t/m B6, doezelaars en kneedgum. De schets heb ik zonder raster oid opgezet, daardoor is het geheel net iets anders dan het origineel. Dit is de eerste keer dat ik een tekening zo realistisch uitwerk en ondanks dat het erg lang duurt (maand of 4 :P) vind ik het wel erg leuk om te doen.

Ik ben benieuwd of het jullie hetzelfde donkere gevoel geeft :)

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] Hands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:02

WAUW! Één woord, WAUW! Het is echt een prachtige tekening. :D Knap dat je daar het geduld voor hebt!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:08

Heel erg gaaf! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:13

Echt geweldig!
Ik ga er nog even wat langer na kijken om de betekenis te vinden :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 16:15

En? Betekenis gevonden? :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:20

Brrr erg duitser inderdaad :=
Wel ontzettend gaaf en knap! :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:57

WildDreams schreef:
Brrr erg duitser inderdaad :=
Wel ontzettend gaaf en knap! :D

Ook een manier om het te zeggen ja :=

Ik vind hem heel erg gaaf, naar is ie zeker! Wat een werk zeg. De foto is niet zo groot, dus ik zie relatief weinig detail (Ws. door de benodigde verkleining voor bokt), maar wat ik zie... is een héleboel werk. Respect!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:04

bromfiets schreef:
En? Betekenis gevonden? :D

Ik ben er nog niet echt over uit.
Er lijken dubbele signalen te zijn waarvan niet duidelijk is of ze zo bedoeld zijn of niet. Zo is de ene hand veel groter dan de andere hand wat zou impliceren jong en oud, maar ze geven allebei een 'oude' indruk door de rimpels.

Ook kan ik niet helemaal zien wat er nou wordt doorgeven. Aangezien er sleutels hangen denk ik dat dit ook een sleutel is in een soort omhulsel. Dit moet het hoofdonderwerp zijn omdat deze in kleur is.

Beide handen beginnen als een soort dode plant en gaan dan verder onder de grond.

Dat was mijn analyse :))
De betekenis die ik het zou geven is:
De sleutels staan voor al dode planten. Twee planten horen bij elkaar. Één sleutel staat dus voor twee dode planten, een overleden koppeltje.
De planten boven de grond zijn ook net overleden. De ene plant geeft nu de andere plant de 'sleutel' om hun liefde te verzegelen.
Het omhulsel van de sleutel is het zaadje van een nieuwe plant.

Ennuh, geen zorgen, ik ben niet high :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:08

Ik zie er iets met dna in, de sleutels voor het opbergen van 'slecht dna'? Zoiets? :D

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:15

Wauw interessant! Erg mooi gedaan!

Ik zie het meer zo,

ik zie de handen niet als jong en oud, maar als man en vrouw.
Het witte bolletje lijkt mij een ei? Dat gekleurde strengetje zal dan wel een nieuw leven voorstellen. (een kind)
Het lijkt alsof zolang ze samen in het donker zijn, zonder zichzelf bloot te stellen aan de buitenwereld, ze ''blij'' zijn? Gezond, gelukkig, die shizzle. Sleutels openen dingen, dus ze zullen we gewoon fijn samen en open naar elkaar zijn. Het heeft een knusse sfeer.

Maar zodra ze boven de grond komen, en zichzelf blootstellen aan de rest van de wereld, ''verdorren'' ze. De sleutels zijn weg. Er zitten krassen op de muur en het heeft een kille sfeer. Ze splitsen. Ze groeien uit elkaar en het kind word naar 1 kant getrokken. De relatie verwaterd.

Dit was mijn diepste gedachte van het hele jaar :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:17

Het blijkt wel dat de foto erg onduidelijk is, ik zal eens kijken of ik betere kan maken. Ik weet natuurlijk wat er op staat, maar ik kan me voorstellen dat je het niet goed kan zien.

Wat de handen vasthouden is een ei, met 1 geel lintje er in. De handen lopen door de plank ook uit in lintjes. Het verschil in grootte tussen de handen is in het echt niet zo duidelijk, de achterste valt meer in de schaduw.

De betekenis voor mij is het innerlijk met alle pijn onder de plank, wat beschermd moet worden en in zekere zin in raadselen gehuld is. Boven de plank is wat de buitenwereld van de binnenkant kan zien.