[WIP][TEK] Prutsen met markers - Knorretje de kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

[WIP][TEK] Prutsen met markers - Knorretje de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:24

Na de tekening van het paardje van xTitanic met markers ben ik met project 2 begonnen om zo mijn portfolio aan te kunnen vullen (meer projecten zullen hopelijk snel volgen hihi) dit keer een kat, mijn oude pluizenbol Knorretje.

Materiaal
- Markers (Promarker)
- Normaal B2 potlood voor de schets
- Fineliner voor de echte zwarte delen
- Witte fine-liner achtige pen voor details
- Glad marker papier van ONE4ALL

Wel een foto erbij gehouden van mijn kat maar verder zonder grid, gewoon uit de losse pols geschetst
Helaas leggen foto's nooit de precieze kleuren vast, de kleuren zijn wat licht en flets geworden maar in het echt in het contrast een stuk sterker :o (helaas ook een lekkende marker die mijn tekening bijna om zeep hielp, waar ik binnekort even mee terug ga)

AfbeeldingAfbeelding
Haha ik heb nog het één en ander aangepast toen ik met fine-liners begon te werken om het net even wat meer 'mijn kat' te maken.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik moet nog wat prutsen met het (voor ons) linker deel van de koptelefoon en de 'stokjes' van de koptelefoon, het contrast bij zn wangen nog wat oppoetsen en misschien nog wat details toevoegen met wit maar weet niet in hoeverre dat goed zal uitpakken :')

Mn kat is overigens in het echt zwart met wit, heb het zwart dus rood gemaakt en het wit geel.

Nienke15

Re: [WIP][TEK] Prutsen met markers - Knorretje de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:29

O waaauuw! Heel gaaf met die kleuren zo!
Markers werken zeker heel anders dan gewone stiften? Het is zo netjes effen getekend zonder allemaal lijnen/vlekken zoals bij gewone stiften?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:40

Dankje ^^
Ja ze werken zeker anders. Stiften zijn over het algemeen op waterbasis en markers meestal op alcoholbasis (is te ruiken als je met de markers werkt haha). Hierdoor kan je de kleuren van markers mooier mengen. Bij stiften krijg je al gauw van die vieze bruine vlekken en als je met stift over stift gaat, gaat het heel snel vloeien. Op wat ruwer papier drogen markers heel snel door de alcohol (dus moet je ook op de turbo stand werken) en op glad papier blijft het wat langer nat waardoor je het mooi effen kan krijgen en heel goed kleuren kan mengen.
Het is wel even prutsen met die dingen van wat wel en niet kan, welke effecten je kan creëren enzo maar vind het zelf erg prettig werken met markers +:)+

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:18

Aha, dus ik heb gewoon gladder papier nodig! Mijn markers zijn laaaaaang geleden in een la beland.
Heel erg mooi, prachtige heldere kleuren en mooie overgangen. En een lief onderwerp, zo te zien ;)
Misschien kun je alleen nog even naar zijn kont kijken. Die lijkt een beetje verdwenen en dat komt een beetje vreemd over; het is net alsof er, voor de kijker links, nog een stukkie zou moeten zitten.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:59

Ja, glad papier is de truc :p
Dankje ^^
Alleen zn schouder staat erop (en zn borst), dus zn kont is inderdaad niet zichtbaar :p Ik zal er nog eens naar kijken :j in eerste instantie was het wel een beetje het idee, omdat de koptelefoon hem zo mooi omsloot om het dan ook op deze manier 'af te kappen' maar kan me er wel iets bij voorstellen dat het misschien wat vreemd eruit ziet. Ik ga eens kijken hoe ik dat nog kan fixen bedankt :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:03

Oh fantastisch :+:!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:04

Ohh! Ik vind het echt gaaf! :D
Ik zou alleen nog even goed kijken naar de hoek van zn gezicht want die loopt net niet helemaal lekker volgens mij. Op de schets is ie beter dan nu. Ik kan er niet precies mn vinger op leggen.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:09

Dankjullie ^^

@Iris82; hmm ik gok zo dat het door de (voor ons) linker wang komt? daar moet ik sowieso nog eens goed naar kijken ja, zijn vlekken zijn zo heerlijk scheef, waardoor het vaak lastig te zien is waar zn wang nou precies loopt en waar het gewoon een stuk zwart is wat doorloopt tot in zn nek :oo Even wat meer contrast daar toevoegen. Of is er iets anders waardoor de hoek wat vreemd lijkt?

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:13

Knap gemaakt! :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:16

Knap gemaakt! Was het je idee om je kat als een wilde katachtige over te laten komen? Zo komt het namelijk nu wel over vanwege de brede neusbasis en grote snuit van de kat ;)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 23:14

@annepaardoes; mijn kat heeft wel echt een flinke kop, dus ook een redelijk brede neusbasis en grote snuit, zal kijken of ik morgen de foto hier in het topic kan gooien :j Het zal wel niet helemaal kloppen hoor, kan goed dat het ietsjes te groot is uitgevallen, heb het dan ook niet met grid gedaan ofzo maar denk dat het opzich nog best mee valt met het verschil tussen mijn kat en deze tekening :o

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:15

Ooja, foto zou ik erin gooien hè xD
Afbeelding
Waarom is dit monster zo zwart ='D Ik denk dat het probleem uiteindelijk toch bij de wang ligt. Ik moet nog even op zoek naar de juiste kleur om het contrast nog hoger te krijgen (toch bizar, van blauw en groen tinten vind je alle kleuren, van extreem licht tot extreem donker, bij rood heb je niet echt fatsoenlijke donkerrood tinten :(
Blehh, ik ga nog even goed overdenken of ik nog wel aan deze ga prutsen of dat ik hem zo laat. Ben bang dat ik hem misschien verpest als ik teveel eraan ga sleutelen nog :o

Intussen wel een nieuw projectje om mn portfolio aan te vullen (niet al te beste foto lol)
Afbeelding
Het kalf van de koetjes die bij ons achter in de weide staan 's zomers.

Volgende projectje zal het hondje van mn moeder van vroeger worden, die krijgt misschien wel een eigen topicje. Eerst even zien of dit me ook op A3 formaat lukt. Nu is het allemaal nog A4 geweest :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:17

Wat een gaaaaaf project, ik ga het ook volgen en eens googlen op die markers!