Foto's nabestellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Foto's nabestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:53

Hallo,

Sinds iets meer dan een half jaar bied ik fotoshoots aan, normaal met keuze uit 1 digitaal webbestand bij de shoot.
Nu krijg ik ook regelmatig de vraag of ik foto's kan afdrukken of op canvas.
Thuis heb ik enkel een simpele papierprinter dus dat lukt niet en was ik aan het kijken naar een mooie oplossing.
Ik zou in principe zelf de foto's kunnen laten afdrukken bij bijvoorbeeld profotonet of een andere site. Dit is toch wel ietsje extra werk, eerst foto's naar mij en controleren en dan weer doorsturen, of direct naar de klant?
Hiervoor zoek ik nog wel een manier om dit goed te intergreren op mijn website.

Of Oypo (of een alternatief hiervoor), dat is voor de klanten denk ik gemakkelijker, ze kunnen de foto's direct in hun winkelmandje stoppen en via bijna alle mogelijke betaalmanieren. Het nadeel hiervan vind ik zelf dat je best wat commissie afdraagt, ook over digitale bestanden.

Nu vraag ik mij af, hoe doen andere fotografen dat met nabestellen?

Alvast bedankt!

Bagheera_206

Re: Foto's nabestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:01

Profotonet is echt heel fijn om je foto's bij af te laten drukken voor je klanten.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:18

Klopt, oypo gebruikt dit ook als afdruk centrale dus daar zit het verschil verder niet in :)

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:41

Deze vraag hangt ook al een tijdje in mijn hoofd. Krijg ook wel eens de vraag voor afdrukken of canvas, maar weet zelf niet zo goed hoe. Dus ik lees even mee naar de antwoorden ;)

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:49

Ik heb wat meer zitten zoeken. Lees inderdaad over profotonet veel goede dingen. Heb toen ook deze site gevonden: http://profotosales.nl wat onderdeel is van profotonet. Ik weet niet precies hoe het daarbij gaat met op je eigen website zetten. Maar dat ga ik zeker nog even goed doorlezen. Lijkt me toch makkelijker dan losse bestellingen zelf te doen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:55

Ik heb ook goede ervaringen met Profotonet, ik laat vanuit daar de foto's direct doorsturen naar de klant.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 21:35

Oei, profotosales is wel duur. Heb nu mogelijk iets gevonden, maar even kijken hoe het precies werkt :)

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:07

Het is inderdaad wel duurder. Mag ik vragen wat je hebt gevonden? Ik zoek namelijk ook nog een goedkopere optie. Zit ook nog echt rond te kijken, dus vandaar ;)

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:38

ik volg dit ook even mee, maak steeds meer foto's en vind dit ook wel erg interessant. ben een tijdje geleden overstapt van een compact camera naar een spiegelreflex
http://lindasmetsersfotografie.weebly.com/
mag ik vragen wat jullie voor een shoot of een foto vragen en wat voor een afdruk etc, wat is reeel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:53