Daar is ie dan: de échte schrijfuitdaging van november. Als vervolg op dit topic: [UK] [VER][GED]Schrijfuitdaging november: Winkelwagen uitdaging.
Hoe werkt het?
Elke maand word je uitgedaagd om naar aanleiding van een opdracht een kort verhaal of gedicht te schrijven. Met elkaar kiezen we daarna wie de beste inzending heeft en die mag dan de uitdaging van volgende maand verzinnen.
Een verhaal mag maximaal 2.000 woorden lang zijn en maximaal drie inzendingen per deelnemer. De taal is vrij te kiezen, maar denk erom dat je met een inzending in het Nederlands de meeste lezers kan bereiken en dus de meeste kans maakt. Inzenden mag tot 25 november, daarna kunnen we nog tot 30 november stemmen om een winnaar te kiezen. De winnaar krijgt eeuwige roem en het voorrecht om de volgende uitdaging te mogen verzinnen. Wat mij betreft mogen ook mensen stemmen die zelf niet hebben meegedaan, maar hou het wel een beetje eerlijk en ga geen stemmen ronselen elders op het forum voor je eigen verhaal.
De uitdaging van deze maand: kies je personage
Bij gebrek aan inspiratie heb ik bedacht om er opnieuw een soort winkelwagenuitdaging van te maken, maar deze keer met personages. Elk personage heeft zijn persoonlijke eigenschappen en kenmerken. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ze zelf niet verder mag vormgeven. Bovendien hoeft je personage niet per se de hoofdpersoon te zijn. Wees creatief!
Personage 1:
- 10 jaar
- Heeft een vreemde hobby
- Lievelingsdier: sneeuwpanter
- Heeft een ongekend grote angst voor iets
Personage 2:
- Twintiger
- Draagt een groot geheim bij zich, maar durft dit aan niemand te onthullen
- Verliefd op een vreemde vogel
- Reislustig
Personage 3:
- 46
- Leidt een dubbelleven
- Besteedt een grote tijd per dag aan zijn/haar passie
- Heeft iets belangrijks meegemaakt in zijn/haar verleden
Nou, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Ik vond het zelf in ieder geval behoorlijk lastig om überhaupt een uitdaging te verzinnen.

Heel veel succes en plezier met schrijven, ik kijk uit naar jullie verhalen!
Liefs,
Elmo
Eén vraagje aan Damned: is het verhaal zo af, of komt er nog wat bij?