[Ver] Ik zal je redden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

[Ver] Ik zal je redden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 14:31

Voor Nederlands moest ik een verhaal gaan schrijven, hoe lang het was mocht ik zelf bepalen, zolang het maar spannend was. Dus, al snel begon ik te schrijven, en leverde ik mijn verhaal bij mijn leraar in. Ik heb echt super leuk commentaar gekregen van hem en ook hele goede tips.

Dit wordt dus een slechts tweedelig verhaal, en waar het over gaat blijft nog even een verrassing. Ik sta open voor kritiek en tips, maar ik ben nog maar veertien jaar, dus verwacht geen wonder :+

Zij was altijd bij me. Haar perfecte gedaante en ik in haar schaduw. Haar stralende glimlach en mijn uitdrukkingloze ogen. Zij was het toonbeeld van perfectie.

Ze streelde me, verleidde me, duwde me weg en trok me vervolgens weer terug. Keek me aan, met die grote bruine ogen en een onschuldige glimlach rond haar lippen. ‘Neem me mee,’ fluisterde ze dan en draaide aan een plukje van haar krullende haren.

Haar lippen op de mijne. Ik omklemde haar hand. De enige momenten waarop ik me levend voelde waren zoals deze. ‘Ik houd van jou.’ En daarmee uit. Ik hield van haar, meer dan ik ooit verwacht had van iemand te kunnen houden. Ik keek naar haar, hoe ze moeiteloos op haar hakken liep en mij een steelse blik over haar schouders toewierp.

‘Jinera, ik ben echt blij dat je hier bent,’ zei ze zacht. Ze glimlachte, haar bruine ogen twinkelde als ze dat deed. Ik verbaasde me elke keer weer over hoe oprecht ze was. Ze gaapte en kroop tegen me aan. ‘Laat de foto’s eens zien die je mee hebt genomen.’
‘Hier.’ Ik pakte mijn rugzak van de grond en haalde er een stapeltje foto’s uit. Zoals vroeger. Ik mocht toch mijn mobiel hier niet naartoe nemen. Het leek ook veel echter als je de plaatjes vast kon houden. Ik gaf de plaatjes aan haar en glimlachte toen ik de hoop in haar ogen zag. Ik hield zoveel van haar. Ze was mijn verslaving, zonder haar zou mijn leven nutteloos zijn. Dan zou ik geen reden meer tot bestaan hebben.
Als ik naar haar keek, besefte ik hoe teer een mensen leven is. Het zou één idioot nodig hebben om er een einde aan te maken. Ik schudde de gedachte van me af en keek vertederd toe hoe ze de plaatjes een voor een bekeek.
‘Het strand ziet er echt mooi uit.’ Ze hield een plaatje van het strand omhoog.
‘Het is zeker mooi. Ik kwam er vaak toen ik nog wat jonger was. Zelf vind ik het bos leuker, maar June hield ervan om in het water te spelen. Ik weet nog een keer dat June een zandkasteel had gebouwd, papa had meegeholpen. Het was een hele mooie, misschien wel een meter hoog. Ik was chagrijnig, dus wilde ik niet meehelpen en ging mijn eigen zandkasteel maken. De mijne was zo lelijk dat ik uit jaloezie die van June stuk had gemaakt. Ze heeft het me nooit vergeven.’
‘Dat was echt gemeen van je.’ Ze grijnsde. ‘Maar volgens mij zou je het zo weer doen.’
‘Ga nou maar slapen Ravenna, je zult het nodig hebben.’ Ik keek toe hoe ze onder haar dekens kroop en haar ogen sloot. ‘Welterusten.’ Het duurde niet lang voordat ik wist dat ze sliep. Ze was moe, te moe, ik wist dat ik haar moest helpen, maar ik vond het zo moeilijk. Ik glipte uit haar bed, en verliet haar donkere, kleine kamertje. Zacht sloot ik de deur achter me. Ik liep de gang op, op weg naar huis, en terwijl ik de ruimte verliet probeerde ik de blikken van de anderen te negeren.

Ik zette mijn rugzak neer op tafel. Het was donker thuis. Het licht durfde ik niet aan te zetten, straks werd papa wakker. Dan zou ik de teleurstelling in zijn ogen zien, waarschijnlijk durfde hij niet eens meer te vragen waar ik was geweest. Mijn jas hing ik over een van de eet stoelen heen. Ik moest maar eens gaan eten, besefte ik, dat was al veel te lang geleden.
Na een paar seconden aarzeling pakte ik een appel uit de fruitschaal, die de saaie, houten tafel opfleurde met vrolijke bloemen mozaïeken.
‘Wat doe jij zo laat thuis Nera, zeker weer huilend je verdriet weg gedronken, in een of ander godvergeten steegje? Ben benieuwd wat pap ervan zal vinden.’
June. Mijn zus, twee jaar ouder was ze, maar ik was er heilig van overtuigd dat ze nog net zo kinderachtig was als vijf jaar geleden. Toen we nog een goede band hadden. Toen ik nog niet mijn leven verpestte. ‘Ik ben zestien June. Als ik de behoefte voel om mijn verdriet weg te drinken in een “een of ander godvergeten steegje”, mag ik dat gewoon doen. En als je het wil weten, nee, ik ben niet dronken. In feite, ik ben zo nuchter als het maar kan.’
June rolde met haar ogen en leunde op de tafel. Ze liet haar vingers over het ribbelige hout glijden en zuchtte diep. ‘Je praat altijd slim als je dronken bent. Maar je ruikt niet naar drank, dus je zult wel de waarheid vertellen, voor deze ene keer.’ Ze liet haar ogen keurend over Jinera ’s kleding gaan. Het enige wat haar opviel, was dat haar niets verhullende shirt die ze normaal gesproken droeg, nu iets strakker rond haar vormloze lichaam te zat. ‘Waar ben je geweest?’
Ik opende mijn mond om wat te zeggen, maar sloot hem weer. Ik kon Ravenna niet verraden. Als ze het doorvertelde zou ik dit huis waarschijnlijk nooit meer mogen verlaten. ‘I-ik was bij vrienden.’
‘Je kan echt vreselijk liegen. Kom op Nera, iedereen weet dat je geen vrienden hebt. Je bent een loser.’
Ik liet mijn hoofd hangen en knikte. ‘Laat me met rust,’ mompelde ik. Ik zag dat June wilde gaan protesteren, maar voor ze iets kon zeggen duwde ik haar opzij. Met de appel nog in mijn hand geklemd liep ik de trap op.

Ik voelde mijn hart tekeer gaan in mijn borstkas. Half struikelend hield ik me vast aan mijn fiets en ik snakte naar adem. Ik hoorde gelach en mensen me dingen naroepen. De woorden kon ik niet meer onderscheiden, het werd wazig voor mijn ogen. Ik proefde een metaalachtige smaak in mijn en slikte moeizaam het bloed in mijn mond weg. Een paar keer knipperde ik met mijn ogen tot de zwarte vlekken wegtrokken en ook de stemmen weggingen. Haastig stopte ik witte oordoppen in mijn oren en zette de muziek op het hardst, alles om die gedachtes te verdrijven. Na een paar seconden ging ik weer rechtop staan en keek om me heen. Er was niemand.
Nog rillend van wanhoop, die ik bijna altijd voelde wanneer ik de hele dag op school doorbracht, liep ik met mijn fiets het plein af. Het was koud, maar de bloedsmaak in mijn mond en de scherpe steken in mijn maag waren belangrijker dan dat ik mijn jas weer op zou moeten halen. Ik wierp een blik op het schoolgebouw en zag daar een groepje mensen staan die me grijnzend aankeken.
Zo snel als ik kon trapte ik weg. Waarheen wist ik niet, ik liet mijn gevoel me leiden, al kon ik wel raden waar ik naar op weg was.

Met een betraand en rood gezicht keek ik naar het vervallen gebouw voor me. Ik wilde niet dat ze me zo zag, als het zwakke persoon dat ik daadwerkelijk was, maar ik moest haar zien. De drang om haar in mijn armen te sluiten was te groot om te negeren. Op dit soort momenten had ik haar nodig. Ik stapte van mijn fiets af en zette die achter een paar struiken. Snel keek ik om me heen, er was niemand. Na een paar seconden van twijfel liep ik het gebouw in. Het was donker. Ik liep de gang door en opende de volgende deur met de sleutel die zich in mijn zak bevond. Een geur van sperma, alcohol, wiet en bloed verwelkomde mij en ik deed moeite om niet over te geven. Ik werd misselijk van de geur en sloot mijn ogen een paar seconden om bij zinnen te komen. Zo snel als mijn benen me toelieten liep ik de ruimte door. Ik keek om me heen om te zien of er nog enig teken van leven was, maar in deze ruimte leek niemand zich te bevinden. Er verscheen onwillekeurig een glimlach op mijn gezicht toen ik een van de deuren opendeed.
‘Nera, ben jij het?’
‘Ja,’ fluisterde ik.
Er verscheen een brede glimlach op haar gezicht en ze stond op van haar bed. Met alle gemak van de wereld liep ze op haar pumps naar me toe. ‘Mooi.’ Ze liet haar armen rond mijn hals glijden.
Ik voelde haar lippen op de mijne, haar nagels in mijn rug en proefde bloed toen ik hard op haar onderlip beet.

Ze keek me aan. Ze had een vreemde blik in haar ogen die ik niet thuis kon brengen. ‘Wat is er?’ Ze sloeg haar ogen neer. Er ging een rilling door me heen toen ze met haar zwart gelakte nagels over de huid van mijn armen heen ging. ‘Niet doen. Alsjeblieft.’ Haar ogen vonden de mijne weer en dit keer was ik degene die mijn ogen neersloeg.
‘Je had het beloofd.’
‘Weet ik,’ murmelde ik. Ik draaide me weg en sloot mijn ogen. ‘Jij weet gewoon niet hoe het is, op school, met die mensen. Het is mijn manier om te ontsnappen.’
‘Ik snap echt niet dat ze je pesten, je bent een heel lief persoon.’
Ik zuchtte en balde mijn handen tot vuisten. Vroeger zou ik een sprankje van hoop gevoeld hebben, vroeger zou ik geglimlacht hebben en was er een verlegen “dank je” over mijn lippen gekomen. ‘Dat ben ik niet.’
Ravenna fronste en liet haar vingers over de bekraste huid van mijn arm glijden. ‘Maar dat ben je wel. Ik zie je elke dag, en elke dag weer ben ik blij dat er zulke mensen zoals jij bestaan. Wat zou ik zonder moeten? Waarom denk je zo over jezelf?’
‘Welkom in de bodemloze put die Jinera ‘s zelfwalging heet.’
‘Dank je, maar je weet dat je beter bent. En je weet dat ik je eruit ga helpen. Als jij mij hieruit haalt.’
‘Dat zal ik doen.’
‘Beloof je het?’
‘Ja.’

Het zag blauw van de rook. De mensen om mij heen hadden alle een joint tussen hun vingers. Ik kende ze niet, zij mij wel.
‘Je hebt het wel erg naar je zin met haar, hè?’
Ik keek naast me. Het gezicht van de man was verscholen achter een dikke laag rook, die hij uitblies. ‘Waar heb je het over,’ mompelde ik.
Hij begon te lachen en raakte mijn arm kort aan. ‘Je denkt toch niet dat we je niet door hebben? Dat hoertje, je weet wel.’
Ik begon te hoesten en deed een paar stappen naar voren. Snel nam ik een trekje van mijn joint en verdomde mezelf dat ik te stoned was om een goede leugen te verzinnen. ‘Ik weet niet waar je het over hebt.’
De man stapte naar voren, zodat ik zijn gezicht kon zien. Hij was langer dan mij en boog iets over me heen. ‘Een leugen verzinnen heeft geen zin. Iedereen weet het. Maar weet jíj al wat er met onze hoertjes gebeurt als een van hun klanten te gehecht aan hen raakt?’
‘Nou?’
‘Ze verdwijnen. Dus ik zal je maar gedeisd houden als ik jou was, ik neem aan dat je het niet op prijs zal stellen als Ravenna opeens verdwenen is. En wij trouwens ook niet, ze levert veel geld op.’
Met een verwarde blik in mijn ogen keek ik toe hoe de man weer verdween. Het duurde even tot ik doorhad wat zijn woorden betekende. Direct voelde ik een misselijk gevoel opkomen, er kwam een vieze smaak in mijn mond en ik dacht even dat ik moest overgeven. De wereld tolde op me heen, maar probeerde me gerust te stellen, ze weten nog van niets. Toch voelde de angst beklemmend, waarom werd alles mij afgepakt?
‘Rook je die nog op?’
Ik keek de jongen voor mij aan, die blijkbaar zo ver heen was, dat hij het lef had om naar mijn joint te vragen. Ik schudde mijn hoofd en drukte hem in zijn handen. Zo snel als ik kon liep ik de ruimte uit en liet mijn tranen de vrije loop gaan.

Nogmaals, kritiek en tips zijn vooral welkom!

Lestrange01

Re: [Ver] Ik zal je redden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:58

Upje?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:13

Het kon me niet meer schelen. Ik wist niet meer hoe laat het was en ik wist ook niet hoe papa zou reageren wanneer hij mijn tranen zou zien. Met een harde knal ramde ik de voordeur dicht. Het geluid bonkte na in mijn hoofd. Ik proefde weer bloed, ik had de wond in mijn mond weer opengemaakt.
‘Jinera?’
Ik keek op naar mijn vader. Hij leek verbaasd om mij overdag thuis te zien komen. Ik knikte naar hem, maar hij leek niet te reageren. Het enige wat veranderde was dat er een smekende blik in zijn ogen verscheen. Ik hoorde hem mijn naam weer zeggen, het leek niet meer dan een fluistering, alsof hij alleen zijn lippen bewoog, maar er geen geluid uit zijn keel kwam. ‘Kijk niet zo naar me!’ Ik schrok van mezelf. ‘Zeg er wat van! Wordt boos op me, weet ik veel, maar sta niet zo verloren naar me te staren!’ Ik voelde weer tranen over mijn wangen lopen en deed voor een enkele keer niet de moeite om ze weg te vegen. ‘Je praat nooit met me, het is altijd en alleen maar June! Besta ik wel voor je? Ben ik überhaupt wel een dochter voor je? Ik heb je nodig en jij laat me verdomme stikken!’ Wanhopig keek ik hem aan, hopend voor een reactie. Ik moest zien dat het hem raakte. Ik moest weten dat ik nog iets voor hem betekende. Na een paar oorverdovend stille seconden wendde ik mijn ogen af. Ik schudde mijn hoofd, ‘alsjeblieft,’ fluisterde ik.
‘Ik weet ook niet wat ik met je aan moet.’
Ik keek hem weer aan. ‘Hoe moet ik dan in hemelsnaam weten wat ik met mezelf aan moet!’ riep ik uit. Woedend veegde ik mijn tranen af aan de mouw van mijn trui. ‘Je houd verdomme niet eens van me!’ Met die woorden stampte ik de trap op, en sloot me voor de zoveelste keer op in mijn kamer. In de hoop dat hij toch nog zou reageren luisterde ik of ik voetstappen op de trap hoorde, of geklop op mijn deur. Het bleef stil.

Ik keek naar het bord dat voor me lag en probeerde me de laatst keer te herinneren dat ik met mijn vader en zus at, het moest weken geweest zijn.
‘Kijk dit is nou precies de reden waarom ik geen eten meer voor je klaarmaakte. Het eet zichzelf niet op hoor, ernaar staren gaat niet helpen,’ zei June en keek me even smalend aan. ‘Bovendien, als je in hongerstaking gaat om af te vallen, het zal niet werken.’
Ik keek op naar June, zij wist er niets vanaf. Ze was naïef om te denken dat ik gestopt was met eten om simpelweg af te vallen. ‘Houd je mond June. Ik doe het heus niet om af te vallen.’
June stond op van haar stoel en keek me aan. Haar ogen glinsterde. ‘Arme Jinera,’ zei ze met een spottende ondertoon in haar stem. ‘Ze vindt zichzelf zielig genoeg om te denken dat wij nu heel graag willen weten waarom ze het dán doet. Aansteller.’
Direct sloot ik mijn ogen en beet hard op mijn lip. Mijn mond deed pijn. ‘Ik ben geen aansteller. Wat ik voel is echt.’
‘Maar wat voel je dan.’ Het was papa.
‘Ik…ik weet het niet,’ fluisterde ik. ‘Het is gewoon, ik moet dit doen, het is goed.’ Als ik het zo hardop zei klonk het ongeloofwaardig, ronduit gestoord, maar het was zo. Dit moest ik doen, het was mijn manier van leven.
June rolde met haar ogen. ‘Dit is gestoord,’ mompelde ze. ‘Jíj bent gestoord.’ Ze liep naar boven toe, zonder mij nog een blik waardig te gunnen. Ik voelde een steek van verdriet.
Papa keek mij aan en voor heel even dacht ik dat hij wat zou zeggen, maar hij schudde enkel zijn hoofd en keek me weer met die eeuwig smekende ogen aan. ‘Ach rot toch op,’ mompelde ik en stond op. Mijn mond bloedde weer en ik slikte het weg voor ik wegliep. Hij hield mijn arm vast.
‘Wacht,’ zei hij zacht.
‘Wat?’ vroeg ik en keek hem aan. Hij trok me naar zich toe en hij stond op, ik voelde zijn armen om me heen en ik leunde met mijn hoofd op zijn schouders. Ik voelde een warmte om me heen trekken, die ik in jaren niet meer gevoeld had. ‘Ik weet het gewoon niet meer,’ fluisterde ik.

Ik voelde me zo leeg. Zo gebroken. En soms voelde ik zelfs niets meer. Mijn hoofd tolde, maar door de stralen van de douche had ik het gevoel geborgen te zijn. Ik keek in de spiegel die op gezichtshoogte hing. Mijn ietwat hoekige neus, volle lippen, omlaag hangende, eeuwig verdrietig kijkende ogen, mijn sterke, mannelijke kaaklijn en ingevallen wangen. Ik haatte het. Mijn ellendig lange, vormloze lichaam, die vol getekend stond met littekens. Sommige vers en andere al zo oud dat ik mijn huid niet meer kon voorstellen zonder.
Ik had een mesje in mijn handen. Langzaam liet in over mijn schenen snijden, niet diep, maar oppervlakkig, zodat het dunne rode lijntjes in mijn benen maakte. Ik sloot mijn ogen en sneed dieper, ik wilde mijn huid wegsnijden, dan zal het goed zijn. Ik opende mijn ogen weer en keek naar het donkerrode water onder mijn voeten. Ik glimlachte.

‘Maar je had belooft altijd langs te komen.’ Ravenna drukte zich tegen me haar aan, haar kleine, stevige gebouwde lichaam tegen de mijne. Haar donkerbruine ogen glinsterde van tranen. ‘Ga je me nu in de steek laten?’
‘Nee! Natuurlijk laat ik je niet in de steek, het is gewoon…ze weten van ons. En waarschijnlijk ook dat ik je hiervandaan wil gaan halen. Ze willen je misschien hier zelfs weghalen.’ Ik haalde diep adem en keek haar aan. ‘Ik zal je hieruit halen, dát beloof ik, en ik zal die beloften nakomen. Maar tot die tijd kan ik niet meer langskomen. Zie dit maar als een afscheid, voor een kortte tijd,’ zei ik zacht. ‘Maar als ik hier terug kom, dan haal ik je direct weg. Ik zal alles aan mijn vader moeten vertellen, zodat hij mee kan helpen. Het wordt tijd dat je kan gaan leven.’ Ik voelde hoe ze haar armen rond mij heen legde en me stevig vasthield. Heel even voelde ik me gelukkig, ik zou haar hier uit gaan halen, uit deze hel en dan zou alles anders worden.

Ik haalde mijn handen door mijn lange zwarte haren, ik leunde tegen de muur aan en keek naar mijn vader. Soms zag ik hem vanuit zijn ooghoeken even naar me kijken, maar tot nu toe had hij nog niet de moeite genomen om te vragen wat ik hier deed. Soms vroeg ik me af of ik het ooit wel zal kunnen vertellen, of dat Ravenna voor altijd een geheim zal blijven. ‘Pap.’
Hij keek naar me op en glimlachte licht, ‘ja?’
‘Ik moet je wat vertellen,’ zei ik zacht. Rillend haalde ik adem en ik liep naar hem toe, even twijfelde ik voor ik op de bank naast hem ging zitten. Hij keek me aan en knikte bemoedigend. ‘Ten eerste, ik ben lesbisch.’
‘Dat had ik ondertussen wel door.’
‘Wat?’
‘Je hebt drie posters van halfnaakte vrouwen boven je bed hangen en hebt je slaapkamer muur onder gekalkt met “proud to be gay”, zo moeilijk was dat niet.’
‘oliebol, ik hoopte dat je eroverheen zou kijken.’ Hij keek me sceptisch aan en ik glimlachte onschuldig. ‘Ben je niet boos?’ vroeg ik zacht.
‘Waarom zou ik boos op je zijn, het maakt mij niet uit hoor. Het is niet alsof ik daar verder iets mee te maken heb. Maar wat wil je verder vertellen?’
Ik keek hem weer. ‘Nou, ik…ik blow, dat wist je waarschijnlijk ook al, en via mijn dealer ben ik in contact gekomen met een pooier.’ Ik haalde even diep adem en zag de teleurgestelde maar ook nieuwsgierige blik in mijn vaders ogen. ‘Natuurlijk ben ik er zelf niet ingetrapt om als prutsmuts te werken hoor, ik bedoel, het is niet alsof er een man is die geld voor mij wil betalen. Maar goed, ik ontmoette daar iemand, Ravenna, zij werkt daar wel. Ze is al in dat wereldje vanaf dat ze nog maar heel jong was. Ze verdient het niet! En, en ze is zo lief en ik houd van haar en-‘
‘Ik snap het al. Je wil haar weghalen.’
Verbaasd knikte ik, ‘ja, precies. Maar dat weghalen lukt me misschien wel, maar om haar daadwerkelijk weg te houden wordt veel moeilijker. Ik zou graag willen dat jij me helpt.’ Ik voelde een warm gevoel door me heen stromen. Hij was de eerste die ik ooit over Ravenna vertelde en het voelde als een bevrijding.
‘Ik help je,’ zei hij zacht.
Toen ik hem weer aankeek zag ik een lichtje in zijn ogen flikkeren. Het leek op hoop, of geluk, ik wist het niet.

Het was koud. Ik verdomde mezelf dat ik geen jas aan had getrokken. Dan had ik me zo goed voorbereid en dan vergat ik mijn jas. Ik was een mislukkeling, dacht ik bij mezelf. Terwijl ik over straat liep wreef ik over de gehavende huid van mijn bovenarmen. In de hoop het nog enigszins warm te krijgen. Ik keek naar het gebouw wat voor me opdoemde, ik haalde diep adem en toen ik uitademde zag ik een grijze wolk van lucht, zo koud was het. Het gebouw binnenkomen was simpel, de eigenaren sloten het nooit af. Althans, niet goed genoeg om mensen buiten te houden die écht binnen wilde komen. Zoals ik. In de eerste gang was het net zo koud als buiten, ik sloot de deur achter me en liep door de donkere gang heen. Al na een paar meter zag ik een rood licht onder een deur vandaan komen, ik liep naar binnen. Het stonk naar ontsmettingsmiddel, ik vond de criminele geur die er doorgaans hing prettiger dan deze. De ruimte was groot, er stond een soort podium en het was omgeven door bankjes. Er stond nog één lamp aan, die de rode gloed had gegeven. Het zorgde ervoor dat ik zeker wist dat ik goed ging. De normaal zo rommelige ruimte was opgeruimd, het leek alsof er in de tijd dat ik weg was er niemand meer was geweest. Iets vertelde me dat er iets niet klopte, maar ik luisterde er niet naar.
Ik liep de ruimte door. Een andere gang in, die lang en smal was met vele deuren. Ik telde de deuren om zeker te weten dat ik bij de goede uit zou komen. Eén, twee, drie…achttien. Dat was Ravenna ’s deur.
Zacht beet ik op mijn lip, en ik twijfelde even voor ik de deur klink opende.
‘Niet wie je verwacht had?’
Mijn ogen werden groot. Er kwam geen stroom van wanhopige woorden uit mijn mond, het leek alsof ik niet eens meer wist hoe ik moest praten. Ik moest weten waar Ravenna was. Voor paar seconden sloot ik mijn ogen, althans, zo leek het. Toen ik ze weer opende stond er een man voor me, de man die me had gewaarschuwd over Ravenna.
‘Nee, waarschijnlijk niet,’ mompelde hij, zijn eigen vraag beantwoordend.
Hij sloeg me hard in mijn gezicht, en voor ik me kon verzetten klemde hij me tegen de muur aan. Ik voelde zijn handen over mijn huid glijden. Hij sloeg me. ‘Waar is ze!?’ riep ik uit. In blinde paniek, probeerde ik hem terug te slaan, ik mistte.
‘Dat had ik toen al gezegd? Ze is weg, en nee, je hoeft geen moeite meer te doen om haar te zoeken, het zal toch voor niets zijn.’
‘Je liegt!’ Hij begon zacht te lachen. En hoe ik mezelf nu ook zou kunnen vertellen dat het een leugen was, ik wist dat ze weg was. Ik zag de pretlichtjes in zijn ogen, die veranderde naar een smalend en sadistische uitdrukking. Nog een laatste klap kreeg ik, voor ik zwarte vlekjes voor mijn ogen zag dansen en me plots heel licht voelde. Alsof ik naar de grond toegetrokken werd. Of misschien liet ik mezelf wel neerzakken. Ik wist het niet meer.

Toen ik mijn ogen opende zag ik de eerste paar seconden helemaal niets meer, hoorde ik mijn oren suizen en kon ik mijn hart duidelijk voelen kloppen. Het viel me op dat mijn ademhaling heel regelmatig was. En dat ik voor één enkele keer stil kon liggen zonder dat ik kramp in mijn benen kreeg. Langzaam keerde de kleur van de wereld weer terug. Niet alleen dat, maar ook de herinneringen van een paar uur geleden. Ik probeerde mijn mobiel uit mijn zak te pakken, het duurde even voordat ik hem had. Rillend toetste ik het nummer van mijn vader in. ‘Pap?’ vroeg ik zacht.
‘Nera! Jezus ik was super bezorgd om je, waar ben je?!’
‘Weet ik niet.’ Ik wilde nog meer zeggen, ik wilde vertellen over Ravenna, dat ik te laat was geweest, maar mijn stem brak en ik kon alleen nog maar huilen.

Ik zat ik de auto van mijn vader. Het was nog diep in de nacht, maar ik was wakkerder dan normaal. Vanuit het auto raampje staarde ik naar buiten. Mijn vader had niets gevraagd, hij wist waarschijnlijk dat het te pijnlijk was.
Misschien besefte ik het nog niet helemaal goed. Ik had me altijd ingebeeld dat het zou voelen alsof er een stukje van mijn ziel weggescheurd was, als ik Ravenna verloor. Maar ik voelde me verdoofd. Misschien was er nog te weinig van mijn ziel over geweest om verscheurd te worden. Of misschien zou ik dat stukje toch niet meer missen, of was mijn ziel toch al stukken verscheurd. Door de dingen die ik mezelf aandeed.
Ik keek naar mijn vader, hij glimlachte naar me, ik glimlachte niet terug. ‘Ik wilde haar daar zo graag weghalen,’ fluisterde ik. Hij knikte begrijpend. Maar ik wist dat hij me niet begreep, niemand kon me begrijpen.

Begrijp me niet verkeerd. Dood gaan voelt heel mooi. Alsof je langzaam wegglijd, maar weet dat je zacht terecht zult komen. Als het eenmaal zover is, zal je niet eens meer het bloed over je polsen voelen glijden. Het voelt alsof je op een wolk zweeft, alsof je heel licht bent. Je hebt op het moment zelf niet eens door dat je dood gaat. Ik wilde zelfs nog een stap zetten. Pas op het moment dat je je lichaam wil bewegen voel je het. Je gaat je heel licht voelen en hebt eigenlijk niet door dat je op de grond valt. Je voelt je oren suizen en onbewust heb je het idee dat je nog iets moet roepen. Misschien dat je van je ouders houd, dat je ze niet zal vergeten, of dat het niet hun schuld is.
Ik keek naar mijn arm, naar het bloed dat uit de diepe wond liep en gaf me over aan het gevoel van gewichtloosheid. Ik was vrij.

Zo eigenwijs als dat ik ben, up ik dit verhaal gewoon, ik wil echt graag tips :')

Dit is het einde overigens ^^

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:17

Ik ga het vanavond even lezen! :)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:29

Ik heb het begin gelezen, zal morgen verder lezen maar heb nu geen tijd :)
Het verhaal spreekt me al meteen erg aan, door op zo een manier te beginnen trek je meteen de aandacht van de lezer. Ook doordat je de details beschrijft leest het fijn. Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken.
Alleen een ding wat mij persoonlijk snel irriteert is wanneer een woord in een zin staat en dan in de volgende zin word herhaald (uitleggen is niet mijn sterkste kantXD)
Zoals hier bijvoorbeeld:
‘Het strand ziet er echt mooi uit.’ Ze hield een plaatje van het strand omhoog.
Strand staat er twee keer, dus vind ik het persoonlijk fijner lezen als een van de twee door een ander woord word vervangen. (Bijvoorbeeld: 'Het ziet er echt mooi uit.' Ze hield een plaatje van het strand omhoog. / ‘Het strand ziet er echt mooi uit.’ Ze hield een van de plaatjes omhoog.)
Het leek ook veel echter als je de plaatjes vast kon houden. Ik gaf de plaatjes aan haar en glimlachte toen ik de hoop in haar ogen zag.
Hier staat weer twee keer plaatjes.
Mooi verhaal! :j

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:54

Jemig, mooi geschreven! Knap hoe je het hebt bedacht!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:03

Ik ga het zo even lezen! Ben benieuwd!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:18

Ik vind het ook heel mooi! Mijn ogen doen pijn van naar mijn schermpje te staren :') Je hebt een leuke en vlotte schrijfstijl!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:42

Erg mooi geschreven! Ik Ben fan!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 17:38

Heel erg bedankt voor de lieve reacties! En ik zal gelijk wat met de tip doen DayDream21 :)