[FOTO] Portfolio, heel graag jullie mening !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

[FOTO] Portfolio, heel graag jullie mening !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 19:19

:wave:

Sinds 2010 ben ik in het bezit van een Canon EOS 1100D Spiegelreflex camera, met 2 lenzen de standaard lens die er bij zat en onlangs heb ik ik nog een zoomlens/macro lens aangeschaft.

Ik ben vooral bezig met de camera 'ontdekken' er zitten zoveel mogelijkheden op en heb ze nog lang niet allemaal gehad! En vooral veel oefenen oefenen en nog eens oefenen.

Genoeg gepraat tijd voor een kleine selectie foto's !

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

Ook ben ik van plan om meer op paarden evenementen te gaan fotograferen, vorig weekend stond ik 2 dagen op SGW Nijeberkoop !
5.Afbeelding

6.Afbeelding
En weer verder met de 'fotoshoots'

7.Afbeelding

Dit was even een kleine selectie van wat ik heb gemaakt.
Gelieve de foto's niet gebruiken !

Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden !

Ik ben me er van bewust dat het nog lang niet perfect is maar ik ben lekker aan het oefenen !

Goof

Re: [FOTO] Portfolio, heel graag jullie mening !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:22

Leuk, vooral lekker door oefenen!
Let er vooral op dat je foto's scherp worden en let erop dat je onderwerpen er goed op staan.
Foto 3 had een leuke galopfoto kunnen zijn, juist bij zulke foto's pak je de benen mee. En let op de cap ;)
Succes.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 19:25

Goof schreef:
Leuk, vooral lekker door oefenen!
Let er vooral op dat je foto's scherp worden en let erop dat je onderwerpen er goed op staan.
Foto 3 had een leuke galopfoto kunnen zijn, juist bij zulke foto's pak je de benen mee. En let op de cap ;)
Succes.

Dank je !
Ja dat scherpstellen van het onderwerp is nog een dingetje, heb je daar misschien een tip voor ?
Want als ik ze op het scherm van me camera bekijk denk ik van 'ja die is goed gelukt' en dan kijk ik hem terug op de computer en dat valt het me toch wel tegen qua scherpte.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:33

foto 1 : jammer dat je geen wazige achter grond hebt en het paard scherp op de voorgrond

foto 2 : sorry maar die hoge sokken met gympen op de foto vind ik niet zo charmant , zorg dan voor gewone sokken of rijlaarzen

foto 3 : zoals hierboven , pak alles mee, compleet plaatje, zorg dat je foto in de galop een beetje naar boven springt (stuwende beweging) en de oortjes naar voren en de mond van de ruiter, ze kijkt nogal smerig, probeer of ze even kan ontspannen en er een lachje op kan toveren, weet dat als dit in de proef is dat het niet mogelijk is maar zou wel een mooier beeld geven

foto 4 : vind t paard van onderaf niet mooi over komen op het beeld, en het paard heeft nog zweetplekken van de singel

foto 5 : niet scherp en het is net of het paard naar beneden loopt, probeer dit te voorkomen

foto 6 : leuke foto, jammer van die met zijn gele hesje op de achtergrond. foto is ook niet helemaal scherp

foto 7 : leuke foto, maar jammer dat de deken nog om is

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:15

@incredible90 bedankt voor je reactie, maar ik mis eerlijk gezegd wat fototechnisch commentaar. Over eventuele belichting scherpte en dergelijke. :)

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:19

sorry, ik ben ook maar een beginner dus daar kan ik je nog niet goed mee helpen. ik moet zelf ook alles nog uitproberen, heb 2 weken geleden mijn 1e spiegelreflex gekocht en daarvoor met compact camera gewerkt

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:04

Colaaa schreef:
@incredible90 bedankt voor je reactie, maar ik mis eerlijk gezegd wat fototechnisch commentaar. Over eventuele belichting scherpte en dergelijke. :)

Ik denk dat juist ook de dingen die incredible90 aangeeft heel belangrijk zijn, dus daar zou je echt beter op kunnen letten. Een paard dat prachtig scherp op de foto staat, maar ongeïnteresseerd kijkt, maakt de foto nog niet goed. Juist de combinatie is belangrijk!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:37

Denk inderdaad aan het scherpstellen. Wat je op het display van je camera ziet is niet betrouwbaar. Verkleind lijkt alles scherp. Je kan daarvoor inzoomen om een beeld te krijgen, maar het best zie je dat op de comp. Ik kies altijd zelf mijn scherpstelvakje. Ik laat dit niet aan mijn camera over. Dat werkt voor mij het beste.

Denk ook aan je horizon. Deze is op een paar foto's scheef en dit kan heel irritant zijn. Ik stoor mij daar tenminste altijd meteen aan. Ook al lijkt het paard recht te staan.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:49

Dank beide ! Maar kan het ook aan de lens liggen dat het niet helemaal scherp is ? En zijn er anders tips hoe ik het onderwerp wél scherp krijg ? :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:54

Da's echt heel erg basis. Het onderwerp van je topic doet vermoeden dat je tips wil over je portfolio, niet over hoe je je camera moet gebruiken.

Hier kun je dat soort vragen stellen:
[FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3