[TEK][WIP] Oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

[TEK][WIP] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 12:10

Weinig inspirerende titel :') Na een lange pauze heb ik laatst mijn potloden onder het stof weggehaald en ben weer gaan tekenen, met dit als resultaat: [TEK][WIP] Evita van bontebonte. En ik heb de smaak te pakken! Het regenachtige weer van afgelopen week heeft daar wel bij geholpen moet ik zeggen ;)

In het aanvraag topic kwamen twee mooie detail foto's van xCynthiaVos voorbij, waarvan dit er een was http://i57.tinypic.com/hv7bfd.jpg. Er zitten veel kleuren in de foto en het leek mij een uitdaging om die te verwerken in een tekening. En hoe dat gaat lukken gaan we zien :D

Ben benieuwd wat jullie vinden, tips zijn altijd welkom!!
Papier is A4, met een kader. Ik gebruik kleurpotloden van Derwent.

Schets:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Excuses voor de slechte kwaliteit foto's overigens, verschillende camera's geprobeerd maar beter als dit werd het niet... Geeft een redelijk beeld.

WildDreams

Re: [TEK][WIP] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:29

Wauw heel erg mooi! _/-\o_
Ik mis alleen iets contrast in/bij het oog zelf

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:32

Wauw echt heel mooi! Zal snel je benen foto maken hoor!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:49

Mooi!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:58

Een tip: Het gaat meer leven door er grotere contrasten in aan te brengen. De foto is namelijk erg scherp met de kleuren, zeker in het oog. Nu kan het komen omdat foto's/ scanners altijd afbreuk doen aan het beeld, maar durf te spelen met contrast. (Zoals bepaalde vlakken wit te laten)
Verder ziet het er echt fantastisch uit!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 16:14

Bedankt allemaal! Snap wel wat jullie bedoelen dat er in het oog wat contrast mist. De foto's vertekenen wel wat moet ik zeggen, maar ik zal kijken of ik het nog kan verbeteren. Bedankt voor de tip iig! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:20

Mooi kleur gebruik!! Ik denk dat de beste tip al gegeven is.
Volgens mij heb je heel goed inzicht in welke kleur je kunt gebruiken om diepte te creëren. :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:15

Grappig dat je dat zegt SiemxFunny, want kleurgebruik was nooit een van mijn sterke punten! Was ook het meest gehoorde commentaar op mijn topics hier in een ver, ver verleden ;) Ik was eigenlijk altijd veel te voorzichtig en ben dan ook uiterst verbaasd dat mijn doosje potloden nu elke keer als vanzelf weer leeg gaat en alle kleurtjes dus gebruikt worden. Maar bedankt voor het compliment! :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:08

Oh wauw prachtig, wanneer komt er een update? :o O:)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 18:30

Hahaha, wanneer het update waardig is ;) door de week heb ik niet veel tijd ivm werk, maar wil heeeel graag verder dus wie weet :)

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:44

Mooi al! Ik vind je kleurgebruik ook erg goed! :)

Ik heb even de referentiefoto er naast gelegd en daar zie je in het oog een duidelijke overgang van de blauwe weerspiegeling naar het donkere gedeelte. Misschien dat je die overgang/lijn er ook wat meer in kan verwerken. Zo kun je ook de rest van het oog opdelen in 'vakjes' om het realistischer te maken. ;)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 17:18

Hè hè, eindelijk een update :) ik wou dat er 26 uur in een dag zat :P te slechte foto's, de waarheid ligt ergens in het midden. de ene foto is veel te strepig, andere te wazig. Tips, opmerkingen etc zijn zeer welkom! Ben een beetje aan het klungelen met die grote vlakken namelijk. Heb geprobeerd de gegeven tips erin te verwerken, er zit meer contrast in het oog, al zie je dat niet echt op de foto. Bij kunstlicht foto's maken is toch echt kansloos!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:31

Ben je inmiddels weer verder gegaan, TS? :o Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 18:53

Ik ook :Y) maar helaas, nog niet echt verder. Erg druk de laatste tijd en ik zit een soort 'vast' in het stadium van nu... Waarom kan ik niet helemaal onder woorden brengen, maar op een of andere manier is er iets wat me niet aan staat. Maar hoop er dit weekend weer aan te werken! *\o/*

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:32

Hè hè.... Eindelijk een update ;) weer lekker aan het prutsen geweest. Heb altijd de neiging dingen te veel in te willen kleuren, dus moest me erg inhouden om de rechterkant mooi licht te houden, maar wou nog wel veel kleur erin houden. Moeilijk!!
Juist het contrast (links donker, rechts licht) vond ik zo mooi aan de foto. Maar goed, dit is het eindresultaat. Niet helemaal tevreden, maar dat ben ik eigenlijk nooit haha. Eventuele tips zijn nog altijd welkom!
de foto is zoals gewoonlijk weer eens waardeloos.... }:0

Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:50

Je kan echt heel mooi alle verschillende kleurtjes zien die je hebt gebruikt. Vind het kleurgebruik echt heel sterk :j
Het enige wat ik zou hebben aan te merken op deze is dat ik het zonde vind dat die grijze schetsstreepjes rond het witte vlekje er nog staan. Die zou je naar mijn mening wel weg mogen gummen zodat het echt een wit vlekje is die mooi overloopt in de prachtige bruine vacht. Maar echt, heel gaaf gemaakt!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 23:22

Ah wat een compliment, dank je!! *\%/* zeker omdat ik hier in het verleden nog wel eens te horen kreeg dat ik te weinig kleur gebruikte, vind ik dat erg fijn te horen :D
en je kritische noot, ik kan je niet anders dan gelijk geven. Heb het vergeten weg te gummen toen ik er al kleur opgesmeerd had. Heb nog geprobeerd te gummen maar daar werd het echt een lelijke vlek van: die zie je gelukkig niet duidelijk terug ;)
Allemaal in elk geval super bedankt voor tips en complimenten! Heb er zeker wat aan gehad!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:10

Mooi resultaat, vooral het oog zelf is heel levendig.

het hele hoofd had nog wel wat meer contrast mogen hebben. Links onder wat donkerder en bovenop wat lichter. Dan had het wat meer diepte gekregen. het bruine hoofd lijkt nu wat plat.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:02

Super resultaat. Prachtig kleurgebruik heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:14

Erg gaaf geworden. :j

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:32

Bedankt weer!!
@Kaaaren: helemaal met je eens, dat was ook wat ik graag zelf beter had gezien. Maar alsik daar nu weer aan ga prutsen, word alles denk teveel gekleurd, dus ik laat het zo. Maar neem het mee voor de volgende!