[FOTO] Kira (sheltie) op de brunsummerheide

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

[FOTO] Kira (sheltie) op de brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 10:25

Gisteren even gaan wandelen met mijn schoonmoeder en haar hondje Kira(sheltie)
op de brunsummerheide. Even een paar foto's geschoten die ik hier wil delen

Tips zijn welkom, op het moment doe ik nog maar heel weinig met foto's maken vanwege tijdgebrek.
De composities zijn vrij standaard en hetzelfde allemaal, maar heb niet veel tijd gehad om foto's te maken
en het hondje zelf was erg afgeleid de hele tijd dus heb ook niet veel kunnen afwisselen qua verschillende posities enz.
Het was al een opgave op zich om de oortjes naar voren te krijgen haha, ze had ze altijd heel veel naar achter of aan't bewegen de hele tijd.
Ik heb me laatste een reflectie scherm gekocht, maar die was ik vergeten. Dom dom.. Maar ben van plan weer snel een nieuwe poging te gaan wagen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 19-10-14 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:25

Wat een knappe hond! Ik vind de foto's mooi van kleur!

cursebreaker

Re: Kira (sheltie) op de brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 10:28

Dankje, ik heb gebruik gemaakt van een andere kleurenfilter dus was ook voor mij een beetje een nieuw experiment haha.

Yvettee

Re: Kira (sheltie) op de brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:37

Zien er goed uit! Mooie kleuren in je foto's!

Wel mag je nog iets meer op je compositie letten, je hebt bij veel foto's je onderwerp in het midden staan. Bij foto 4 heb je dat bijvoorbeeld niet en daardoor is die foto een stuk sterker dan de rest!
Verder ga de volgende keer eens wat meer door je knieën (of als je niet bang bent om vies te worden op de grond liggen) dan zal de foto ook sterker worden!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 10:44

hey Yvette, thanks voor de tips.

Van die composities had ik inderdaad al gezien. Normaal probeer ik daar wel rekening mee te houden.

Ben ook niet bang om vies te worden enz, maar het was telkens zo snel reageren omdat het hondje heel erg afgeleid was en de oortjes heel snel naar achteren deed enz. (o en ik had Milan bij me, wat het er niet makkelijker op maakte haha aangezien hij gewoon van ons wegloopt :') ) En ik ben op deze foto's al door mijn knieën hahaha..
Het is best een klein hondje, dus op de buik liggen is eigenlijk de enige optie om echt op goede hoogte te liggen hihi

Het was de bedoeling dat we van deze foto's een canvas voor buiten konden laten afdrukken als cadeau voor mijn schoonmoeder voor de kerst van de kleinkinderen. Dit zou een vierkante canvas moeten worden, dus vandaar dat ik nu ook niet te veel gespeeld heb met die composities.
Maar wil binnenkort wel weer gaan oefenen en dan icm reflectiescherm en dan inderdaad wat meer gaan focussen op verschillende composities en wat gevarieerdere foto's
Had graag ook wat ligfoto's enz gewild en meer actiefoto's, maar de combinatie van alles maakte het niet echt mogelijk om hier de tijd voor te kunnen nemen jammer genoeg.

Het was eigenlijk een beetje te chaotisch om rustig foto's te kunnen maken, met Milan ook erbij enz.
Dus het was telkens snel snel alles doen, normaal neem ik me er meer de tijd voor.

Maar ga snel weer eens oefenen :)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:34

Mooie foto's. Leuk onderwerp (toevallig vind ik shelties heel erg mooi)en standaard compositie en kleur. Allemaal factoren die ik erg mooi vind.
Een foto kan kloppen....en dat vind ik met de meeste van jouw foto's. Behalve nr 2. De boomtoppen hadden in mijn beleving er beter aan de linkerkant helemaal op kunnen staan. De schaduw (en kale gedeelte )rechts los van het onderwerp. Indien de hond iets naar links/onder had gestaan, had dit gepast. Ook met standaard foto's, is op de achtergrond letten belangrijk.
Bij foto 4 lijkt het of de hond een grassprietje eet. Juist dit soort kleine elementen storen me bij een standaard compositie.
Het is niet dat door deze kleine haperingen de foto's lelijker zijn geworden, maar indien je de foto uitvergroot (op canvas)denk ik wel dat het sprietje op foto 4 stoort.
Het zijn verder heerlijke kijkfoto's! *\o/*

cursebreaker

Re: [FOTO] Kira (sheltie) op de brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:03

Dankjewel voor je bericht

Dat grassprietje klopt idd, heb ik niet goed genoeg naar gekeken.
Die kan ik wel alsnog wegwerken.
En die boomtoppen klopt ook, heb ik op dat moment ook niet goed genoeg op gelet

Het doel van de foto's was voor een canvasdoek voor buiten, vierkant dus de simpele compositie is wel vrij bewust gedaan.
Ik had ook niet veel tijd om echt de tijd te nemen ervoor, anders had ik wel meer gevarieerdere foto's willen maken
Was even een combi van factoren waardoor ik gewoon niet alles eruit heb kunnen halen wat ik wilde.

Maar mn schoonmoeder woont bij ons in de buurt en we zitten op loopafstand van de brunsummerheide dus we zullen binnenkort nog eens gaan :)