Ik heb in mijn schuur een print gevonden in comic stijl, gesigneerd en genummerd (69/300) door Charles Burns. Na een beetje research ben ik erachter dat het een van de bekendste striptekenaars ter wereld is.
Iemand enig idee hoe ik achter de waarde van deze print kom? Ik heb al wat gegoogeld maar prijzen variëren enorm.
Er zijn een aantal dingen van belang: Is het een zeefdruk, of een normale print. Hoe staat het met de conditie van het werk en eventuele lijst. Kan je aantonen dat het een origineel is. (Hoe kom je er aan, kan je dit bewijzen?) En dan natuurlijk als laatst: welke print is het.
Daarvoor kan je het best een flink rondje googlen. Wanneer je zelf het werk niet kan vinden, probeer een verzamelaar of kenner te vinden en stuur een email met een duidelijke foto. Je hebt in amsterdam bijvoorbeeld het beeldverhaal (www.hetbeeldverhaal.nl) die ook tentoonstellingen van drukwerk hebben. Wellicht dat zij je meer kunnen vertellen of doorverwijzen naar iemand.
Ik weet niet hoe de taxatie uitvalt, maar het is 1 van mijn favoriete kunstenaars. Heb je een foto toevallig?
Emmaa
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-14 11:57
@hoefijzer, thanks. Ik ga eens op onderzoek uit! Heb ik al veel aan.
@lieveli, hierbij een foto! Enig idee wat erop staat/hoe ik deze op het internet kan vinden? heb net dezelfde afbeelding gevonden online met de tekst: Iggy Pop Brick by Brick...
Ik zie het ja Lieveli, kan eigenlijk maar 1 linkje vinden. Is indentiek aan onderstaande link (behalve die krabbel Iggy Pop?) zou wel cool zijn als die echt zoveel waard is.....