Studio welke achtergrond en waarom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RC86

Studio welke achtergrond en waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:00

Sinds kort beschik ik over een kleine studio set. Het is voor nu de bedoeling dat ik er mee op locatie ga, omdat ik niet de ruimte heb om een studio aan huis te hebben.

Nu vroeg ik af wat voor achtergrond materialen iedereen hier gebruikt en waarom heb je juist daarvoor gekozen?

Ik heb nu zelf alleen nog een witte doek, omdat het goed te vervoeren is en stevig is. Nadeel is dat er makkelijk vouwen in kunnen komen, maar aan de andere kant kan dat ook voor een sfeer zorgen. Net waar iemand van houdt natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord en meningen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:14

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:17

Bedankt voor de links. Ik kon zo snel niks vinden, dus vandaar :)

Anoniem

Re: Studio welke achtergrond en waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:43

Als je genoeg ruimte hebt in de auto, zijn papierrollen relatief gemakkelijk om mee te nemen. En ze kreuken niet.

Doeken zijn makkelijker op te vouwen, maar dan zit je inderdaad wel met de kreuken die je er weer uit moet zien te krijgen bij de shoot.

Er zijn tegenwoordig ook zogenaamde "collapsibles". Die zijn qua uiterlijk hetzelfde als een reflectiescherm, alleen dan met een ander kleurtje die je als achtergrond kunt inzetten. Makkelijk mee te nemen, op te vouwen EN kreukvrij. Maar ze zijn behoorlijk deur en relatief klein.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 19:00

Bedankt voor je antwoord Femke!

Ik heb jammer genoeg geen heel grote auto. Iets kreukvrij zou natuurlijk ideaal zijn. Ik zal ook eens kijken naar de collapsibles.

Nogmaals bedankt voor het antwoord :)