[FOTO]Sinds kort de camera vast.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO]Sinds kort de camera vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:13

Hallo bokkers,

Ik heb nu 4 keer de camera vastgehad bij de paardjes, en wil hierbij ook mijn resultaten laten zien.
Graag hoor ik opbouwende tips en trucs, om mooiere foto's te kunnen maken.

Ik heb geschoten met de Nikon van mijn vriend, en nabewerkt in Lightroom.

Om te beginnen ben ik dit met mijn paard Tazz..
Afbeelding

Hier dan de foto's die ik geschoten heb:

Tazz met koetje haha
Afbeelding

Benen foto!
Afbeelding

Sunshine D. Kwaliteit is behoorlijk slecht hier!
Afbeelding

Sunshine D.
Afbeelding

Soulmate
Afbeelding

Dali
Afbeelding

Jill met Gina
Afbeelding

Mandy met Dali
Afbeelding

En Natasja die even als hoefsmid speelde!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 15-10-14 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst

mariekekroon

Re: Sinds kort de camera vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:18

ziet er gaaf uit <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:19

Dankjewel!!! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:41

Leuke paarden!
Bij de rijfoto van het bonte paard mis ik het onderwerp.
Er is teveel te zien, mijn aandacht gaat eerst uit naar de stallen en dan pas naar het paard!

Probeer met je camera te spelen met voor/achtergrond. DMV van je diafragma en spelen met je objectief(lens) kan je een achtergrond waziger maken, waardoor je onderwerp meer opvalt.

Succes :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:05

Hoi Ess_Ramona, bij deze foto was het mijn bedoeling juist de stallen er het meest duidelijk op te krijgen, vanwege het lijnenspel.
Zeker bedankt voor je tip, en zal ik bij volgende foto's mee nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:00

Zelf ben ik wel erg trots op de "hoefsmid" foto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:02

NikkiTazz schreef:
Hoi Ess_Ramona, bij deze foto was het mijn bedoeling juist de stallen er het meest duidelijk op te krijgen, vanwege het lijnenspel.
Zeker bedankt voor je tip, en zal ik bij volgende foto's mee nemen!

Als het de bedoeling was de stallen te fotograferen, dan stoor ik me weer erg aan het paard ;)
Die loopt er precies voor

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:03

Misschien is het handig om bij elke foto uit te leggen wat je bedoeling was. Wat wilde je overbrengen met de foto?

Dan is het makkelijker voor ons om daar op in te springen en feedback op te geven :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:05

Je hoefsmidfoto is erg leuk, maar helaas is hij met een te lange sluitertijd genomen waardoor de hoevenkrabber en hand onscherp is.
Wat voor lens zat er op je camera? Vooral op de foto's van eigenaar en paard zie ik een beetje een vervorming. Ik gok dus ook dat je erg dichtbij stond? Ook zouden die foto's waarschijnlijk beter kunnen als je iets door de knieën zakt.

Verder heb je leuke ideeën, blijf die momenten vooral opzoeken!

Al met al zit er zeker potentie in je foto's! Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:20

Anoli, ik kan de tekst niet meer aanpassen, dus dat zal moeijlijk gaan. Zal het de volgende keer er bij zetten.

LynnDenise. Bij de hoefsmid foto was de sluitertijd niet te lang, alleen was zij zelf erg snel bezig met haar hand. Maar goed opgemerkt inderdaad. Stel ze had haar hand wel stil, welke sluitertijd had je dan gebruikt?
Wat bedoel je met vervorming? Nee ik stond niet erg dichtbij, en kun je me ook uitleggen waarom jij denk dat ze beter waren als ik door de knieeen was gezakt?

Ik wil graag van de "kritiek" leren, dus hoor ik graag hoe wat en waarom :D

Bedankt voor je complimentje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:26

Als de hand beweegt op de foto is de sluitertijd wel te lang. Als te deze korter maakt (dus een hoger getal) zal ook een bewegende hand scherp worden :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:32

1/200e van een seconde had ik gebruikt als ze haar hand stil had gehouden. Bij beweging toch zeker minimaal 1/800 het liefste boven de 1000.
Mag ik weten wat je sluitertijd was? En wat voor lens er op de camera zat?

Wat de precieze theorie achter door je knieën zakken is, kan ik je niet vertellen, wellicht dat iemand anders dit wel kan. Wel weet ik dat je een enorm verschil maakt als je dit wel doet. Probeer het volgende keer eens uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:34

Dan komt (vind ik) de focus meer op de hoef te liggen, nu kijk te toch al vrij snel ook naar het meisje :)
Maar das ook een kwesie van smaak hoor :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:35

Anoniem schreef:
Dan komt (vind ik) de focus meer op de hoef te liggen, nu kijk te toch al vrij snel ook naar het meisje :)

Je legt de focus op deze manier waarschijnlijk niet op de borst waardoor deze massaal lijkt? Misschien dat het zelfs nog wat met de horizon te maken heeft zit ik me zo te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:35

LynnDenise, de lens durf ik je zo niet te zeggen, ik zit op werk, en de camera is thuis, ik heb daar ook nog geen verstand van.
De sluitertijd stond op 1/800.

Heeft dat door de knieeen zakken met lichtval te maken? En de vervorming (ik zie geen vervorming?) waar je het over had? Ik ben bang, als ik als heel klein meisje door mijn knieeen zak, je een enorm reusachtig paard voor je hebt :D haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:37

LynnDenise schreef:
Anoniem schreef:

Je legt de focus op deze manier waarschijnlijk niet op de borst waardoor deze massaal lijkt? Misschien dat het zelfs nog wat met de horizon te maken heeft zit ik me zo te bedenken.

Ja dat ook denk ik ja..
En wat denk ik ook al zou helpen, is de foto wat 'kleiner', en dan bedoel ik dat er behalve de hoef niet zo veel meer te zien is, dus niet ook nog bijna het "hele" meisje erop, het gaat immers om wat ze met de hoef doet :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:41

NikkiTazz schreef:
LynnDenise, de lens durf ik je zo niet te zeggen, ik zit op werk, en de camera is thuis, ik heb daar ook nog geen verstand van.
De sluitertijd stond op 1/800.

Heeft dat door de knieeen zakken met lichtval te maken? En de vervorming (ik zie geen vervorming?) waar je het over had? Ik ben bang, als ik als heel klein meisje door mijn knieeen zak, je een enorm reusachtig paard voor je hebt :D haha

Denk meer met de lange benen benadrukken, het lijkt nu alsof het paard korte benen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:43

Aha, LynnDenise.... ik zal eens kijken wat daar van komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:03

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:11

Het lijkt mij dat als je door je knieën zakt, je camera meer op de hoogte van het onderwerp komt, zodat je niet vanaf 'boven' fotografeert. In ieder geval, dat lijkt mij.
Ik vind de foto's wel iets te bewerkt, het gras is groener dan het is, de lucht is blauwer dan het is. Doet af aan de foto's. Ik had ze denk ik mooier gevonden als je het een klein beetje bewerkt had, en niet zo heel erg :)

De foto van Natas vind ik wel erg gaaf, tof moment!

Voor de rest heb ik weinig tips, ik ben zelf niet zo'n ster fotograaf _O-

En daarnaast, als je modellen nodig hebt, El en ik willen altijd wel :D
Laatst bijgewerkt door xClaudiaaL op 14-10-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:12

Ik vind die foto zelf ook niet mooi, was meer om te laten zien wat ik ermee bedoelde ;)
Wat wou je met deze foto laten zien dan? Waar gaat het om?

Subtiel, Claudia <<) _O- :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:13

TS, begrijp me niet verkeerd maar waarom vraag je om opbouwende tips als je op bijna alle goede tips reageert met 'wil ik niet, zo wil ik het, dat is niet zo'?

;)

Ik denk overigens dat als je je topic verplaatst naar FK (fotosubforum hier op bokt) je al meer gerichte tips zult krijgen, maar daar moet je wel voor open willen staan :)

Ik vind het algehele beeld van de foto's ook wat rommelig. Als je graag de stallen fotografeert (lijnenspel is inderdaad leuk!) doe dit dan vanuit een lege rijbak, want nu is het inderdaad wat gissen of het nou om de stallen gaat, of het paard met de ruiter. Omdat je de foto's ook niet voorziet van wat je graag wilde vastleggen, moeten de bokkers dus eigenlijk maar een beetje gokken wat precies de bedoeling was. (althans, zo komt het op mij over, correct me if I'm wrong).

Wat betreft het "vervormingen" ga ik geheel mee met LynnDenise. Op het moment dat je op je knietjes/hurken gaat zitten om het paard op de foto te zetten, kan het paard er inderdaad een stuk imposanter uit komen te zien. Het is wel even zoeken naar de juiste hoek hiermee; vanaf de voorkant kunenn ze al snel inderdaad als een grote reus eruit komen te zien of juist met een heel smal nekje en daarmee ogen de paarden dus uit verhouding, terwijl ze dit niet zijn :)

Ik zelf vind de kleuren ook wel erg fel, maar dat is een kwestie van oefenen en ongetwijfeld ook smaak, maar voor mijn persoonlijke voorkeur zouden ze wel iets minder fel mogen ;)
De tips over diafragma zijn al gegeven las ik, ik denk dat je er met veel oefenen wel wat leuks uit kunt halen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:15

Ik vind zelf ook de lucht té blauw en het gras té groen. En foto 6 lijkt wazig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:18

Hahahah Thanks Clau, ook daar zal ik op letten!

Als ik weer met camera op stal ben, gewoon even roepen hoor!

Chelle_dora, ik neem alle tips zeker mee, maar met smaak kwesties kan ik inderdaad zeggen dat ik het zo mooier vind en niet zo wil zoals een ander het misschien liever gezien had.

Ik zoek juist naar tips, om beter te kunnen fotograferen! :D

Kun je me uitleggen hoe ik een topic verplaats?

Haha en je hoeft toch niet altijd een onderwerp te hebben in je foto?? Of is dat iets heel raars???
Correct me if im wrong!
Ik zie namelijk juist graag veel dingen in een foto... O:)

Met de juiste hoek zoeken ga ik zeker aan de slag ook! Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-14 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt