Ik dacht, toch leuk om te delen en misschien wat inspiratie. Van de week was ik in Batavia stad in de O'Neill shop. Daar was een bak die vol lag met grote reclame doeken van stevig nylon. Veel te groot voor aan mijn muur ma na een rondje door de overige winkels kwam het idee om daar een zitzak van te maken. Hierbij een korte omschrijving en wat foto's.
Eerst de doeken gekocht en op maat geknipt, ze waren 1,10m bij 2,00m. Fatboy verhouding is 1,80 bij 1,40 dus heb er 1,10 bij 1,40 van gemaakt. Anders is de zitzak te lang en zit hij niet fijn. (Ligt dan wel echt super! Haha). Ik heb inmiddels beide. De doeken:

Dan komt de naaimachine erbij. Eerst een rits erin zetten en dan binnenstebuiten de doeken tegen elkaar aan naaien.

Ik heb ervoor gekozen om de rits blind te maken

Daarna de hoes goed om doen en dan nog een keer langs alle randen naaien voor extra stevigheid. Verder heb ik een oud dekbedovertrek gepakt en daar een rits in gezet als binnenhoes (zorg dat deze groter is dan de zitzak!) mocht het toch misgaan heb ik niet de hele kamer vol piepschuim liggen

Toen was het tijd voor de fun part. Totaal 430 liter zitzakvulling, dit is 330 liter.

Dan is het een kwestie van vullen, dichtritsen en chillen! Dit is de ligzak, zit schat ik 330 liter in.

En de zitzak! Gevuld met ik schat 200 liter.

Heb nu alleen nog 2 stukken stof van zo'n 50 cm bij 110 cm over, iemand een creatief idee wat ik daar nog van kan maken?
.