Tips voor mijn schilderijen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Tips voor mijn schilderijen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:22

Hallo iedereen!

Zo nu en dan maak ik schilderijen, onderstaande zijn natuurlijk al af maar ik zou nog wel tips willen hebben voor wat ik in het vervolg anders zou kunnen doen, om ze te verbeteren.

Meestal probeer ik het realistisch te maken, maar dan wordt het toch weer een beetje cartoon-achtig :D (Dat is ook mijn sterkste punt, non realistisch tekenen of schilderen). Maar hetgeen waar ik nog het meeste tegenaanloop is het creeren van schaduwen, kleuren in elkaar laten overlopen en details aanbrengen.

Nouja, tips zijn welkom!

Mijn katten
Afbeelding

Zelfportret met veel schaduw
Afbeelding

Zelfportret in kubisme/pointillisme
Afbeelding

Grootouders
Afbeelding

Cadeau voor mijn broer (en zijn vriendin)
Afbeelding

Hondje
Afbeelding

Mijn verzorgpony (ook glitter gebruikt)
Afbeelding

Cadeau voor de eigenaar van mijn verzorgpony
Afbeelding

Natuurlijk mag je ook gewoon een reactie achterlaten van wat je van mijn schilderijen vindt :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:18

Leuk gedaan jmmr dat ze allemaal uit verhouding zijn. En er mogen meer details op

noox

Re: Tips voor mijn schilderijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:21

Wel gave ideeën, zelf vind ik schilderen ook erg lastig. Wat me opvalt is dat je alle ogen enorm groot maakt, waardoor het cartoon wordt. Ga je eens verdiepen in de verhoudingen van een mensen gezicht, op youtube kan je hele handige dingen vinden. Ga wat schetsen en eerst met potlood de schaduwen verfijnen, en daarna over zo'n schets (een grote) met verf en probeer hetzelfde effect te krijgen. Er zijn hele handige regeltjes om te checken of de verhoudingen kloppen!
Ook echt meer kleurverschil gebruiken, je houdt nu nog erg vast aan 1 kleur, de basis, maar bovenop die basis moeten nog tientallen andere lagen en kleuren om het mooi vloeiend en met goede kleuren te laten matchen. Ik weet hoe super lastig dat is, maar oefening baart kunst!
Succes!