[DIGI]Verjaardagsportret Rana (+ process)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

[DIGI]Verjaardagsportret Rana (+ process)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 10:39

Eind augustus was bokker Saar jarig, en zoals een echte vriendin gaf ik haar haar cadeau gisteren, een maand telaat :+

Ik was te druk bezig met te panikeren over wat ik haar zou geven, totdat ik de inval kreeg dat ik als kunststudent best iets 'kunstig" kon geven.

Ik had vorig jaar of het jaar ervoor al eens een portretje gemaakt traditional art van Sarah's verzorgpaard Donatello.
Donna is helaas dit jaar overleden (dus misschien maak ik nog wel een van hem Saar!) maar Sarah is echter dit jaar ook in het bezit gekomen van de arabische terreur Rana, een heerlijke blondine waar ze haar handen mee vol heeft :j

Tools:
-Sai Paintool Pro (ik gebruik 2 soorten brushes)
-Wacom Tablet medium
Ik moet vermelden dat ik geen crack ben in digitaal schilderen, dit is werkelijk een van de eerste dingen waar ik echt voor neergezeten heb en effectief afgewerkt heb :')

stap 1, schets
Afbeelding

stap 2 is achtergrond, je kan achteraf nog altijd wat bij tweaken aangezien die op een andere laag staat :)
Afbeelding

stap 3 is colourblocken, al ben ik hiervan in een vroeger stadium vergeten een printscreen van te maken :+ hierdoor is het al redelijk gedetaileerd.
Afbeelding

stap 4 is renderen aka detaileren.
Afbeelding

Detail
Afbeelding

Ennnnnn, het eindresultaat. Al heb ik er uiteindelijk nog wat aan geprutst, aan het oor want het licht zat daar niet goed.
Afbeelding

Facebook vreet aan de kwaliteit, echter werkt Photobucket momenteel niet mee (ik kan niet resizen?) dus ik post later het eindresultaat nog eens want er is ontzettend veel verloren gegaan :=

KN2011

Re: [DIGI]Verjaardagsportret Rana (+ process)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:49

Wauw... gaaf hoor

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:54

Wow echt mooi!!

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:19

Wauw! Met wat voor een tablet en programmas werk jij? Ik wil binnenkrt ook beginnen met digitaal tekenen.. weet alleen nog niet zo goed wat ik zou moeten nemen