En bij deze wil ik ze graag bedanken dat we dit mogen doen. En dan nu wat het idee een beetje was van dit topic:
Een aantal schrijvende bokkers leek het een leuk idee om elkaar elke maand uit te dagen om naar aanleiding van een opdracht een kort verhaal of gedicht te schrijven. Met elkaar kiezen we daarna wie de beste inzending heeft en die mag dan de uitdaging van volgende maand verzinnen.
Uitdaging van deze maand: De winkelwagen uitdaging
Bij deze uitdaging mag je kiezen uit drie keer vijf producten die je in een winkel zou kunnen kopen. Kies één van de drie uit om een verhaal of een gedicht over te schrijven.
Optie één:
- Tomaten
- Een studentenkookboek
- Schoenveters
- Pindakaas
- Papieren servetten
Optie twee:
- Kaaskoekjes
- Chiazaad
- Flossdraad
- Cosmopolitan (tijdschrift)
- Veldsla
Optie drie:
- Cola
- Spinazie
- Chocopasta
- Een koffiemok
- Schoenpoets
Een verhaal mag maximaal 2.000 woorden lang zijn en maximaal drie inzendingen per deelnemer. De taal is vrij te kiezen, maar denk erom dat je met een inzending in het Nederlands de meeste lezers kan bereiken en dus de meeste kans maakt. Inzenden mag tot zondag 26 oktober, daarna kunnen we nog tot vrijdag 31 oktober stemmen om een winnaar te kiezen. De winnaar krijgt eeuwige roem en het voorrecht om de volgende uitdaging te mogen verzinnen. Wat mij betreft mogen ook mensen stemmen die zelf niet hebben meegedaan, maar hou het wel een beetje eerlijk en ga geen stemmen ronselen elders op het forum voor je eigen verhaal.
tot slot:
Geen idee wat je hiermee moet? Denk eens aan waar de producten voor gebruikt zouden kunnen worden, wie ze misschien zou kopen en waarom, wat de kassamedewerker denkt als de klant deze producten afrekent of wat de klant dacht toen hij/zij door de winkel liep om alles bij elkaar te zoeken.
Ik vind dit zelf één van de leukste opdrachten die ik ooit gekregen heb, ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden. mochten er vragen zijn dan mogen die hier in het topic of anders over de PB. Veel schrijf en leesplezier!