[VRAAG] Tekentablet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amy495

[VRAAG] Tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:28

Hai,

Ik ben opzoek naar een tekentablet, omdat ik een poging wil doen tot digitaal tekenen maar kan niet zo goed overweg met de muis. Nu ben ik opzoek naar een tekentablet die niet verschrikkelijk duur is en makkelijk om mee te beginnen.
Ik heb al een tijdje rondgekeken, maar heb echt geen idee welke ik dan moet nemen. Ik hoop dat er iemand is die mij hier verder bij kan helpen.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:31

Ik heb zelf een wacom. Zijn wel iets duurder maar gaan erg lang mee! Mijn vorige heb ik na iets van 6 jaar vervangen door een nieuwe wacom.

Het maakt natuurlijk ook uit welk formaat je wil. Ik heb een wat grotere dus die is duurder, een kleinere kan natuurlijk net zo goed

Ik weet nu zo uit mijn hoofd niet welke ik heb en in welk formaat

DianneM

Re: [VRAAG] Tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:24

ik teken al jaren met een Bamboo One van Wacom.. Niet top of the bill vanwege niet zo veel functies en een klein vlakje, maar ik kan altijd slecht wennen aan nieuwe spullen en deze werkt voor mij prima :-)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:26

ik heb wancom van bol.com

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:29

Ik heb werk nu een jaar of 6 met mijn Bamboo van Wacom :) Top ding, gaat al 6 jaar mee en werkt nog alsof 'ie nieuw is. Heb hem destijds voor een euro of 80 gekocht. Hij gaat ook elke week mee naar school en word intensief gebruikt, zowel op Windows als Mac. Enige minpunt vind ik dat 'ie wat achterloopt met beweningen op Windows ondanks dat ik hem goed geïnstalleerd en gesynchroniseerd heb.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:58

Leverage schreef:
Ik heb werk nu een jaar of 6 met mijn Bamboo van Wacom :) Top ding, gaat al 6 jaar mee en werkt nog alsof 'ie nieuw is. Heb hem destijds voor een euro of 80 gekocht. Hij gaat ook elke week mee naar school en word intensief gebruikt, zowel op Windows als Mac. Enige minpunt vind ik dat 'ie wat achterloopt met beweningen op Windows ondanks dat ik hem goed geïnstalleerd en gesynchroniseerd heb.

daarom heb ik een nieuwe gekocht, maar wel weer een wacom. Het was niet dat hij kapot was maar hij werkte gewoon niet meer fijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:21

Ik heb een Wacom Intuos. Ik heb altijd Wacom gebruikt. Mijn oude tablet (nog met seriële aansluiting op windows 95) heeft het 11 jaar gedaan. Ik heb geupgrade naar een Intuos omdat ik mijn oude tablet niet meer aan de gang kreeg.

In de tussentijd heb ik een keer een Trust gekocht op A5 formaat omdat ik benieuwd was of het grote oppervlak beter zou bevallen. Het grote oppervlak was geen toegevoegde waarde en de kwaliteit van het Trust tablet was verschrikkelijk slecht.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:22

Ik heb ook de Wacom Bamboo Pen & Touch en ben er erg tevreden mee, ondanks dat ik er nog niet super veel mee gewerkt heb. Voor 40 euro op Bol kunnen scoren :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:36

Jackytje schreef:
Ik heb ook de Wacom Bamboo Pen & Touch en ben er erg tevreden mee, ondanks dat ik er nog niet super veel mee gewerkt heb. Voor 40 euro op Bol kunnen scoren :)

Die heb ik ook, een oude versie. Ding gaat al jaren mee en hij is nog steeds geweldig. Trust is rotzooi, mijn vriendin heeft er een en wát een slechte kwaliteit.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:39

Riraito schreef:
Jackytje schreef:

Die heb ik ook, een oude versie. Ding gaat al jaren mee en hij is nog steeds geweldig. Trust is rotzooi, mijn vriendin heeft er een en wát een slechte kwaliteit.

Don't trust Trust :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:40

Ik heb een Wacom volito 2, over genomen van een bokker :D
Deed het prima, maar ik heb hem laten vallen :+
Nu ga ik dus rondkijken voor een nieuwe, maar 100% zeker een Wacom.
Het maakt niet zoveel uit welke Wacom je hebt, ze doen het allemaal :)

Je zou bijvoorbeeld naar deze kunnen kijken:
http://www.bol.com/nl/p/wacom-bamboo-pa ... 018790918/
Niet groot, maar ik gok dat die prima voldoet voor een eerste :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:57

Ik heb de Wacom Bamboo Pen & Touch te koop staan voor 50 euro,
werkt prima en fijn! Dus als je nog op zoek bent haha :)