Een dagje mee met een fotograaf.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Een dagje mee met een fotograaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:23

Hi allemaal
Sinds een tijdje ben ik erg geintresseerd in de fotografie.
Ik ben al meerdere cursussen en workshops tegen gekomen, maar ik heb zelf (nog) geen spiegelreflex. Eerst zou ik heel graag eens willen zien hoe alles in zijn werk gaat bij een middagje fotograveren, voordat ik zelf een duur toestel aanschaf.

Zijn er hier mensen die in de buurt van Hilversum of Amsterdam wonen die het leuk vinden om mij het een en ander te laten zien en van alles weten te vertellen mbt fotografie?
Of mensen met tips?

Groeten Anouska

ismy

Re: Een dagje mee met een fotograaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:59

Wat een goed idee van je om een dagje mee te lopen. Fotografie wordt voor velen heel romantisch voorgesteld. Als je dit als beroep wil gaan doen is het inderdaad verstandig om mee te lopen. Fotografie is namelijk een keihard vak. De meeste beroepsfotografen zijn 24/7 aan het werk. Sorry, ik wil je niet meteen van een roze wolk afschoppen maar daarom is het goed om mee te lopen!

Als je een fotograaf kiest, kies dan een waarvan je echt een hele dag mee kan lopen en een die het super druk heeft maar die je niet in de weg loopt. Kijk ook even wat voor soort fotografie je interessant vindt. Daar zit ook verschil in.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:20

ismy schreef:
Wat een goed idee van je om een dagje mee te lopen. Fotografie wordt voor velen heel romantisch voorgesteld. Als je dit als beroep wil gaan doen is het inderdaad verstandig om mee te lopen. Fotografie is namelijk een keihard vak. De meeste beroepsfotografen zijn 24/7 aan het werk. Sorry, ik wil je niet meteen van een roze wolk afschoppen maar daarom is het goed om mee te lopen!

Als je een fotograaf kiest, kies dan een waarvan je echt een hele dag mee kan lopen en een die het super druk heeft maar die je niet in de weg loopt. Kijk ook even wat voor soort fotografie je interessant vindt. Daar zit ook verschil in.

Zwangerschapsfotografie en newborn fotografie lijkt me heel mooi om te doen. Dat het hard werken is vindt ik absoluut niet eeg. Ik weet dat er veel geregeld moet worden en dat bewerken ook niet zo maar gedaan is.

incredible90

Re: Een dagje mee met een fotograaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:28

anouska ik zit een beetje met hezelfde dilemma als jij, ik wil ook de overstap van compact naar spiegelreflex maken maar ken er ook nog niks van dus vind ik het een heel goed idee. echter ik woon in het zuiden van het land tegen de belgische grens dus zal hier op zoek moeten naar iemand die me wil helpen