[DIGI][GED] Ik wou dat ik een hondje was...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

[DIGI][GED] Ik wou dat ik een hondje was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 19:14

Ik had een ingeving op de fiets. Een paar uur later nog wat verder uitgewerkt en zojuist dan afgemaakt. Het hondje dat erbij staat, was eigenlijk niet de bedoeling. Ik had gewoon een clip-art willen gebruiken maar er was niets dat exact deze uitstraling had. En dus ging ik maar aan de slag. Eerst op papier met potlood, toen de juiste lijnen overgetrokken met stift en daarna in paint.net afgemaakt.

Afbeelding

Ik wilde leuk de stappen erbij zetten, maar ik vergiste me met aan welke kant ik moest beginnen dus toen waren alle tussenstappen weg. Ik heb alleen deze 2.

De schets
Afbeelding

Contrast en helderheid verhoogd totdat dit over bleef
Afbeelding

Tips voor zowel het gedicht, als de tekening zijn welkom. Zeker voor de pootjes heb ik nog een hoop te leren, die kreeg ik echt niet goed.

Bimmerd

Re: [DIGI][GED] Ik wou dat ik een hondje was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:07

Pootjes zijn ook erg lastig om te tekenen. Ik vind hem wel schattig, leuke stijl, past goed bij zulke gedichtjes :j
Ook leuk gedicht trouwens :D

1 tip die ik je graag wil meegeven, sla je werkjes de volgende keer op als een .PNG bestand en niet als .JPG bestand.
Door het JPG gaat de kwaliteit aanzienlijk omlaag en dat is erg jammer (als je goed naar het hondje kijkt zie je bijvoorbeeld bij zn hoofd lichte 'vieze' plekjes, ook om je tekst heen zitten deze 'vieze' pixeltjes; dat heb je niet als je opslaat als .PNG).

Mizora

Re: [DIGI][GED] Ik wou dat ik een hondje was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:20

Dank je wel. Ik zal de tip van het uploaden in gedachten houden. Ik moet even op zoek naar mijn inloggegevens, dan kan ik weer zonder kwaliteitsverlies uploaden. Ik wist niet zeker of bokt .png toonde, maar zo te horen wel. Dus dat zal ik dan doen.