[TEK] Stipjespauw & regenboogslak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

[TEK] Stipjespauw & regenboogslak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 19:51

:wave: Hej!

Zo nu en dan heb ik een tekenbui. Vorige keer tekende ik een paard met stipjes, ditmaal zat ik in mijn Zweedse zomercursus uit verveling te tekenen braaf op te letten toen mijn vriendin naast me een blik op m'n papier wierp en per direct eiste dat ik iets voor haar zou maken. Nu kan ik totaal niet 'in opdracht' iets maken, maar met wat moeite toch iets op papier gekregen.

Afbeelding

Vervolgens kocht ik gisteren in een opwelling een set tweedehands pastelpotloden := Die moesten natuurlijk ook getest worden, ik was vandaag gezellig wat aan het skypen en ondertussen... :Y) Ik heb alleen nog nooit eerder met pastel getekend, geloof dat m'n papier niet top is alleen- ik teken in een ongelinieerd collegeblok, A4 formaat :+ vandaar de gaatjes op beide papieren ook.

Afbeelding

De pauw is al een paar weken weg en daar kan ik niets meer aan veranderen, de slak ligt nog naast me, dus daar kan ik nog wel wat aan prutsen :) Maar ik zou heel erg blij zijn met wat tips en commentaar in het algemeen (zeker mbt de pastelpotloden)! :)

Alvast bedankt!

Bimmerd

Re: [TEK] Stipjespauw & regenboogslak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:50

Pff ik heb ooit ook zo met stippen tekeningen gemaakt, wat een werk. De pauw is echt gaaf! Heel mooi gedaan. Respect dat je daar het geduld voor hebt :j

Ook de slak is erg tof. Heb zelf geen ervaring met pastelpotloden dus heb niet echt tips weg te geven. Persoonlijk zou de overgang van huisje naar slak net wat krachtiger mogen (diepere schaduw) maar zo ziet hij er ook al gaaf uit. Mooi gedaan met het combineren van kleuren. Ben benieuwt naar toekomstige pasteltekeningen van je!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:59

Ik vind de slak heel mooi zoals hij is!
die zou hier zo tegen de muur mogen :+:

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:04

Vind de pauw echt fan-tas-tisch, heel erg mooi! <3

Ik ben zelf ook geen held met pastel, maar ik zou inderdaad ander papier gebruiken wat niet zo snel verzadigd raakt.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 07:08

Dankjulliewel zeg! :o :D Heb de overgang met het huisje wat scherper gemaakt, maar dat wil niet op een foto vastgelegd worden, alles is een stukje sprankelender in het echt. Dit papier is inderdaad heel snel verzadigd, over een poosje ga ik eens kijken naar ander papier :j
tessyke, dat vind ik echt een groot compliment :o dankjewel!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:25

Wauw, die pauw is echt prachtig! Bij de slak heb ik het gevoel dat het niet helemaal klopt, positie van de slak tov het huisje, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:14

Dankjewel! Het kan best zijn dat het niet helemaal klopt hoor, wat zie je precies? :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:45

je dotworkje is echt prachtig!
De slak vind ik ik ook geweldig, maar het perspectief klopt niet helemaal :o Met dit bovenaanzicht, zou je meer de bovenkant van het huisje zien en de bovenkant van de kop, of met een zijaanzicht ook de zijkant van het lijfje. Nu heb je een zijaanzicht van het huisje en een bovenaanzicht van het lijfje. Het is verder niet storend, want ik vind hem echt super intrigerend, misschien juist wel door het gekke perspectief *D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:01

Die pauw vind ik echt geweldig :)
Ik zou mezelf echt verliezen in het zetten van stipjes... :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:05

die pauw...te gaaf zeg! nu kan ik zelf niet tekenen hoor, maar misschien kun je iets van schaduw aanbrengen bij de slak bij overgang huisje....mmm lastig uitleggen maar heb het idee dat hij niet helemaal klopt.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:33

Dankjulliewel! Ik snap wat jullie bedoelen met de slak, gelukkig dat het niet enorm storend is! :)