Vragen om foto te maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Vragen om foto te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 13:47

Ik weet niet of het hier goed staat. Alvast sorry als het idd niet goed staat.

Ik was net de hond aan het uit laten en ik dacht ik neem voor een keer de camera mee. Dus ik met mijn hele camera uitrusting op pad. Stel je voor dat ik de ijsvogeltjes achter het huis tegen kom. Die zitten er ja, maar als je de camera mee neemt zijn ze er natuurlijk weer niet. Wel ijsvogeltjes gezien maar te snel weg en toen kon ik ze niet weer vinden. Nu kwam ik onderweg een prachtige buckskin ( valk ) pony tegen en ook nog eens met mooi tuig. Ik zat er over te denken om te vragen of ik een foto mocht maken. Maar toen kwam er een horde mensen langs lopen en tjah toen was het paard al voorbij. Nu zit ik dus met een vraag omdat ik eigenlijk niet durfde te vragen. Is het asociaal om te vragen of ik een foto mag maken? En wat zouden jullie er van vinden als iemand zou vragen of hij een foto zou mogen maken van jou'n paard?

noviceh

Re: Vragen om foto te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:49

Vragen kan altijd! Net zoals het emailadres, dan houdt de eigenaar er een leuke foto aan over!

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:49

Ik vind vragen juist heel netjes! Zou er een verschrikkelijke hekel aan hebben als mensen een foto maken zónder het te vragen.

De tip van Noviceh is ook leuk ja, heeft de eigenaar ook een leuke foto :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:54

Ik heb op horse event gevraagd of ik twee bijzondere pups op de foto mocht zetten. Nee heb je en ja kun je krijgen. In dit geval vonden ze het erg leuk en stuur ik de foto's ook door.
Bij onze hond is het ook gevraagd en soms zelfs met een buitenrit. Gewoon netjes vragen als de situatie er goed voor is, dus niet op een druk kruispunt of als ie vervelend doet :D Leg netjes uit waarom je de foto wilt maken en geef een visitekaartje of vraag een emailadres zodat je de foto's door kan sturen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:22

Bedankt voor de tips!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:10

Ik word ook wel eens gefotografeerd als ik met paard op buitenrit ben. Ik vind dat heel vervelend als het niet gevraagd wordt. Als het wel gevraagd wordt vind ik het prima :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:14

Om die reden heb ik mijn visite kaartjes ook bij mij als ik met de camera op stap ben. :)
Zo heb ik al heel spontaan diverse honden kunnen fotograferen en daar leuke terug kerende klanten aan overgehouden. Dito met paarden.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:58

Ik vraag het altijd zo en heb daar eigenlijk alleen maar positieve reacties op.

1 keer een meisje (jaar of 20, voorbijgangster) gevraagd of ze model wilde staan, toen voelde ik me wel een beetje een creep, dat doe ik dus niet meer _O-

(overigens reagreede ze normaal, maar ze wilde niet)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 10:40

Hahaha wel leuk om die verhalen te lezen. De volgende keer zal ik wat minder bang zijn en gewoon vragen of ik een foto mag maken :P Mij is nog nooit gevraagd of mensen een foto mochten maken van mijn paard of mijn hond.

Visite kaartjes moet ik nog laten drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:47

Tijd geleden kwam ik 2 dames tegen in het bos die vroegen of ze onze paarden op de foto mochten zetten. Mijn email gegeven maar helaaa nooit een foto teruggezien :')

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:48

Ik vind het ook wel zo fijn als er gevraagd word of er een foto gemaakt mag worden. Ik hoef de foto niet perse te hebben maar het is wel zo netjes. Meestal als ik zie dat ze een foto maken en ik dicht bij rijd geef ik ook een opmerking in de trand van, lachen wij mooi genoeg. Meestal vragen ze dan of ze een foto mogen maken. En zeg ik ja maar de volgende keer eerst even vragen alstublieft. Dus gewoon vragen dat is veel fijner voor de meeste.