[TEK] Eerste grafiet en pastel, wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_King

[TEK] Eerste grafiet en pastel, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 14:24

Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik een keer begonnen met grafiet, en heb ik een tijdje gelden mijn eerste pastel tekening afgemaakt. Ik ben er benieuwd wat jullie ervan vinden.

Let op, dit is de eerste keer grafiet en pastel. Ik ben nog maar een paar dagen 13 :+
Graag opbouwend commentaar! :D

De grafiet tekening is nog lang niet klaar hoor! Ik ga er nog mee verder, en helaas is de tekening best veranderd door de foto's, in het echt lijken de tekeningen anders.

Hond in grafiet (het lichaampje moet er nog aan) :D
Afbeelding
Afbeelding

Paard in Pastel
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet dat het oog niet helemaal klopt, daar ben ik nog mee bezig

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:56

Ziet er helemaal niet verkeerd uit! Vooral je pasteltekening vind ik erg mooi! De neusgaten zouden nog wel wat beter kunnen, zo zou je misschien met een wat lichtere kleur de randen van het neusgat wat duidelijker kunnen maken en met een wat donkerdere kleur de binnenkant. Zoals je zelf zei klopt het oog ook niet helemaal, hij is te groot en te zwart. Behalve zwart en wit zitten er nog veel meer kleuren en highlights in een paardenoog. :) De oren zijn ook nog wat detailloos, misschien zou je daar nog wat haartjes en diepte in proberen te maken. :D

De grafiet tekening is ook mooi! De verhoudingen zien er al heel goed uit! De haartjes zijn naar mijn mening nog wel wat te krasserig, maar de neus en ogen vind ik al erg gaaf gelukt. :)

Naomi_King

Re: [TEK] Eerste grafiet en pastel, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 14:57

Dankjewel! Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken hoe ik het best met grafiet/pastel kan werken. Maar met je tips kan ik wel wat!! :D Dankje!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:58

Als je zo door gaat komt het vast helemaal goed! :D

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 18:03

Dankjewel, ik ga straks weer bezig!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 19:00

Verder Niemand?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:11

Vooruit dan, nog even dit topic voor ik sommen ga maken.
Je grafiet tekening vind ik erg schattig. De vacht structuur kan nog wat fijner maar hé, je eerste tekening, dat kan alleen maar beter worden toch! de oogjes en de neus vind ik echt geweldig, heel mooi getekend, ga zo door!

Je pastel tekening, ik vind dat je al heel knap kleuren hebt weten te mengen en combineren. Er zit qua kleurgebruik zeker al een hoop diepte in. De anatomie van het hoofd klopt nog niet helemaal (oog is erg groot en de kaak wat aan de kleine kant) maar je bent ook daar al zeker goed mee op weg. De voorpluk lijkt wat plat, de manen die over de hals vallen daar in tegen zijn echt heel mooi, elk haartje van elkaar te onderscheiden, mooi ook die verschillende kleurtjes en tintjes in de haren, al met al, zeker meegenomen dat dit je eerste pastel tekening is echt heel goed.

Ik weet zeker dat als je door blijft gaan met tekenen dat we grootse dingen van jou gaan zien, ga zo door *\o/*

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 20:26

Haha, dankjewel! Daar kan ik zeker mee verder! *\o/*

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:14

Ik ben al wat verder met de neus, maar ook dat is nog lang niet klaar. Kijk alsjeblieft niet naar de kleuren, ze zijn wat anders door verkeerd licht! Het valt mee maar toch anders. Ik heb de kleuren iets bewerkt om ze toch nog een beetje te laten lijken zoals de tekening echt is. :D Ik hoop dat jullie verbetering in -vooral het neusgat- zien. Ik heb geprobeerd jullie tips op te volgen.

Afbeelding

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 15:04

Niemand?