[TEK] owl eye

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

[TEK] owl eye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 05:41

Heey,
Een tijdje geleden had ik echt zin om te tekenen en toen gong t best goed. Alleen toen wilde ik wel verder mAar het lukte maar niet. Dus toen ben ik er weer mee gestopt. Nu hebben we weer tekenles op school en we hebben nu een hele gave opdracht. Je moet van een plaatje een klein vakje uitvergroten en ik had een uilen plaatje, ik heb daarvan het oog uitvergroot :)
Ik ben al heel erg ver en omdat je in de tekenles geen fotos mag maken heb ik er maar eentje kunnen maken.
Ik wil er nog meer contrast in brengen en de wenkbrauw boven het oog wat wilder maken door de haren nog wat meer kanten op te laten gaan. Hebben jullie nog tips?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 05-09-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto zichtbaar gemaakt.

_bokworst

Re: [TEK] owl eye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:06

Ik kan de foto niet zien terraaa

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:20

Ik helaas ook niet!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 19:02

Raar. Nu wel ?

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 16:23

niemand??

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:03

Ik kan hem nu wel zien ja :)
Het eerste wat me opvalt aan je tekening is dat er een soort textuur inzit. Komt waarschijnlijk van de werktafel (of werk je niet met glad papier?), wat je kan doen omdat te verminderen, nog een extra blad, of zelfs twee eronder leggen. Dan wordt alles wat egaler en wat duidelijker, dan springt het zwart er ook echt als diep zwart eruit :j
Verder vind ik het erg gaaf dat je zo'n diepe schaduw in het oog zelf hebt gestopt. Je zou het 'contrast' echter nog interessanter kunnen maken door bijvoorbeeld rood/oranje en bruin te gebruiken als schaduwkleur in het oog zelf.

Lijkt me overigens wel een lastige opdracht :o Ik neem aan dat je voorbeeld dus echt heel klein is en dat je de meeste details zelf moet 'verzinnen' omdat ze in het plaatje zelf niet heel duidelijk zijn. Goed dat je zelf zo bezig bent geweest met de richting van de wenkbrauw.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 21:43

Oh wauw dankje voor deze complimenten en het goede commentaar! Ik ga er de volgende tekenles gelijk mee aan de slag!! En ja het klopt er zit inderdaad een textuur in dit komt inderdaad door het papier. Er word ons papier gegeven en ik denk dat dit geen egaal papier is. Hier word het cijfer dan ook niet op af gerekend waardoor wij er geen last van hebben, ik zelf stoor mij er vreselijk aan maar wij kunnen niet zelf het papier uitkiezen :( het is inderdaad een lastige opdracht. Weleen hele leuke en intressante, echt een gave uitdaging vind ik!
Nogmaals bedankt voor deze fijne reactie :)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 20:36

Verder niemand? :(