[FOTO] Gemaakte foto's tijdens workshop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

[FOTO] Gemaakte foto's tijdens workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 19:46

Ik ben nog maar kort bezig met fotografie en om dit te verbeteren had ik vanmorgen afgesproken met Marit (http://marithilarius.wix.com/mhilariusfotografie). Hier heb ik erg veel geleerd en graag wil ik de onderstaande foto's laten zien welke ik tijdens de workshop gemaakt heb. De foto's zijn niet bewerkt :)

Onderbouwd commentaar is altijd welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:12

Aangezien ik zelf meer dan voldoende ''oefen smateriaal'' heb (6 honden maar liefst :o ), was vanmorgen de jongste van het stel de pineut. Ik wilde aan de slag met hetgeen ik gisteren geleerd heb en ben zelf best tevreden over de twee onderstaande foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:15

Het was een gezellig middagje met hele goede resultaten! :D

Gave oefenfoto's weer! Het valt me wel op dat je bij de laatste foto waarschijnlijk toch hebt scherpgesteld op de poten in plaats van de ogen, maar wel erg mooi verloop van scherpte en je hebt heel goed iets overbelicht! Bij beide foto's mooi detail in de vacht terug te zien. Zeker de tweede is echt heel netjes belicht. Eerste foto is wel de tong ietsjes overbelicht, dus daar had je misschien weer iets minder kunnen overbelichten.

Maar buiten dat de scherpte er dan nog nét een beetje naast zit vind ik het echt top platen verder!

DeLabrador

Re: [FOTO] Gemaakte foto's tijdens workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:23

Dank je Marit! Het was zeker een geslaagde dag gisteren en ben zo ontzettend veel wijzer geworden. Ik kan het mensen die net een spiegelreflex camera hebben alleen maar aanraden om een workshop bij je te volgen.

Scherpte had bij beide foto's inderdaad iets beter (op de ogen) gekund, maar met het jonge onstuimige ding icm mijn onervarenheid, was ik hier toch al best blij mee :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:24

Haha absoluut hoor, die hoofden hoeven maar even de andere kant op te draaien en daar gaat je scherpstelpunt, haha. Maar echt, qua belichting vind ik ze top, zeker na zo weinig ervaring +:)+

Santos_05
Fotograaf

Re: [FOTO] Gemaakte foto's tijdens workshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:39

Knap hoor en dan ook nog zwarte honden! Ik kan onze grijze altijd een stuk beter op de foto krijgen dan onze zwarte :D

Heb zelf (te) lang geleden een cursus gevolgd en ben weer aan het opfrissen, dus binnenkort weer eens op cursus. Maar zou je je instellingen ook willen delen?

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:57

Sorry geen commentaar op je foto's :D maar wat een geweldige hond!