[FOTO] Foto's van honden, tips en trics gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

[FOTO] Foto's van honden, tips en trics gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 08:32

Sinds enkele maanden heb ik een spiegelreflex camera (Canon EOS 1100D), dit om mooie foto's van mijn eigen honden te maken. Heel erg handig ben ik nog niet met alle handmatige instellingen, maar ik doe erg mijn best. Gisteren had ik een afspraak staan met Bokker Marit (http://www.mhilariusfotografie.nl) voor een privé workshop, zodat ik in de praktijk en 1 op 1 uitleg kon krijgen, maar helaas gooide het slechte weer roet in het eten en kon onze afspraak niet doorgaan. Hopelijk is dit binnekort wel het geval :)
Graag zou ik alvast wat tips en trics ontvangen op de onderstaande foto's welke ik recentelijk gemaakt heb.

Overigens zijn de onderstaande foto's zo rechtstreeks afkomstig uit de camera. Aangezien ik geen Photoshop oid heb, is er dan ook helemaal niets aan bewerkt!

Afbeelding
Iso 200
1/200 sec
f/8

Afbeelding
Iso 100
1/400 sec
f/4.5

Afbeelding
Iso 100
1/400 sec
f/4.5

Afbeelding
Iso 100
1/100 sec
f/5

Hier is haar tong overbelicht, hoe kan ik dit voorkomen?

Alvast bedankt voor de moeite!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 18-08-14 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

kimberley23

Re: Foto's van honden, tips en trics gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:43

De 3e foto vind ik erg goed! Mooie compositie en volgens mij goed scherp :D
Eerste vind ik ook goed misschien had ik hem nog iets gecropt ;)
nummero 2 heeft wat harde schaduwen waardoor de foto iets minder is dus probeer zo min mogelijk schaduwen te hebben!
Nummer 4 is wat overbelicht!

Succes en wat leuk dat je Marit een afspraak hebt! :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 08:55

Bedankt voor je reactie! Even een zinnetje toegevoegd aan beginpost: Was vergeten te vermelden dat deze foto’s zo rechtstreeks uit de camera komen, er is helemaal niets aan bewerkt.

Overbelichting is dus ook echt iets waar ik vaak tegenaan loop en nog niet goed weet hoe ik dat moet oplossen. Inderdaad bijvoorbeeld die laatste foto; de iso staat op 100, maar dus toch overbelicht. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:59

Als je zelf instelt kun je op je display een door lijntje zien met -2,-1,0,1,2, het stipje eronder kun je verschuiven en dan bij -2 wordt de foto minder belicht (dus ook bij ISO 100 die overbelicht zijn) en +2 is juist extra belichten :) Maar dit kan alleen als je handmatig instelt! Als je nog vragen hebt mag je altijd PB-en :D

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:03

Super, daar heb ik wat aan! Dankje :)
Nu hopen dat het van de week nog wat opknapt qua weer en dan kan ik het proberen toe te passen.

hamsterfan

Re: [FOTO] Foto's van honden, tips en trics gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:04

Bij de laatste foto is de sluitertijd heel laag (1/100) als je die omhoog gooit naar bijv 640 wordt het overbelichte ook minder :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:52

Ga zo door zou ik zeggen. Mooi kilometers maken en kritisch kijken naar de foto in combinatie met je instellingen. De derde foto vind ik het leukste van de getoonde. Handige tips zijn al gegeven en ik wil je dan ook succes wensen met de volgende series!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:58

Je standpunt tov de honden is om te beginnen al hartstikke goed.
Fotografie draait om licht en belichting, dat is iets wat alleen ervaring je leert. Tevens zijn zwarte dieren de moeilijkste dieren om te foto te zetten. Gaat helemaal goedkomen. Succes met je workshop bij Marit!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 12:07

Bedankt magda_90 en gabyfedde!

Ik kijk zeker uit naar de workshop. Gelukkig heb ik zelf genoeg ''modellen'' om op te oefenen, dus dat gaat vast goed komen :)