De rede? Ik kreeg een "Tijgetje" mok van een vriendin van mijn zusje uit Disneyland Paris, nadat ik weer eens mn grote mond niet kon houden
Aangezien ik vind dat ze dan ook een souvenir terug hoort te krijgen ben ik gaan nadenken wat ik kon geven. Ik ga tenslotte niet op vakantie, en iets uit NL is ook zo suf. Dus dan maar haar geliefde hondjes tekenen!
Gelukkig heb ik vorig jaar herfst zelf foto's geschoten van haar 2 draakjes, en van 1 foto wist ik dat zij er helemaal verliefd op was. Die specifieke foto gaf haar hondjes weer zoals ze zijn; Sam helemaal happy aan het rennen en Tom als klein "etterbakje" die op het punt staat om naar Sam te happen.Dus daar ging ik dan, foto in photoshop gegooid met een raster er overheen en ook een raster getekend op het papier. Ja een raster, want ik wil de verhoudingen gewoon goed hebben. En 5 jaar is best lang

Na lang klungelen staat de schets en kon ik beginnen aan iets waar ik altijd tegen op zie, de ogen...

Maar vooruit ik ben er tevreden mee, perfect is ie niet maar ach...

En dan vol goede moed verder werken aan het kleine draakje Tom

Lange haren vond ik eerder ook al zo'n drama, maar ook dat wil uiteindelijk best

Natuurlijk niet 100% realistisch, maar ik ben er tevreden over.
Vanavond weer verder gewerkt en nu is het tijd om de potloden weer neer te leggen (voor een avondje dan he... morgen gaan we weer verder
)
De neus en snuit onder het rechte oog zijn nog wat te licht, maar ik werk altijd laag voor laag. Eerst alles "markeren" en dan alle schaduw partijen steeds donkerder maken tot het naar mn zin is.
Het valt op dat het oog wat groot is/lijkt. Hondje heeft wel hele grote ogen (type chihuahua) maar helemaal naar mn zin is het niet. Voorlopig ga ik er even niet aan prutsen. Liever 1 oog iets te groot dan lelijke gumplekken op het papier.
Hier is trouwens de foto die ik gebruik als voorbeeld, geen hoogstandje en daarom dus soms wel eens lastig met de details.

Het zal een tekening worden die wel eens een paar weken kan gaan duren, aangezien ik meestal maar een uurtje per dag de tijd heb om te tekenen. De tekening is in het echt 30x40 cm en aan de linkerkant staat dus nog de schets van Sam (te zien op de eerste foto) en die moet ook nog helemaal

Maarrr dit keer wel een tekening die helemaal af komt, want ik had er nog al een handje van om tekeningen niet af te maken
Maar een cadeau kun je natuurlijk niet onafgemaakt geven

.