[ART] Kraaltjesboom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Maartje

[ART] Kraaltjesboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:08

Hoi Bokkers!

Ik zag dit een keer op internet en het leek me leuk om dit ook te proberen. Eigenlijk zat ik erover na te denken om dit te gaan maken en verkopen op bestelling, maarja dan moet je toch eerst weten of het lukt of niet, dus er zat maar één ding op: het proberen!
Nou, wat een werk is dat zeg! Ik wist dat hier tijd in zou gaan zitten en ben expres niet al teveel voor perfectie gegaan (ik ben namelijk erg perfectionistisch en moet hier soms een beetje in dimmen). Bovendien moest ik rekening houden met het beperkte materiaal dat ik tot mijn beschikking had, maar uiteindelijk is alles mooi uitgekomen, ik had zelfs nog van alles een beetje over! Ik heb geen tutorial of iets dergelijks gevolgd, gewoon m'n gevoel gevolgd en bezig gegaan. Uiteindelijk heb ik er rond de 7,5 uur ingestoken qua tijd (afgezien van 1 uur winkelen op zoek naar goeie kraaltjes), samen met een boel ijzerdraad, koperdraad en kraaltjes. Ohja, en een steen :')
Ik ben erg blij met het resultaat, de kraaltjes waren precies datgene wat ik had gehoopt te vinden en in de zon glanst en schittert alles prachtig. Helaas is het me niet gelukt om deze schittering op de foto te krijgen.

En tja, hoe zal ik het anders noemen, "kraaltjesboom" komt hiervoor toch wel het dichtst in de buurt :j

En dan nu, de foto's!
Excuses voor de slechte kwaliteit, ik had het zelf graag anders gezien maar de camera op mijn telefoon is de enige die ik heb, bovendien is de kwaliteit verder nog flink achteruitgegaan door het verkleinen :o

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het leuk vinden!
Commentaar mag natuurlijk altijd, laten we het dan wel gezellig houden ;)
Laatst bijgewerkt door __Maartje op 13-08-14 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

zidane07

Re: [ART] Kraaltjesboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:14

wauw! en daar ben je 'maar' 7,5 uur mee bezig geweest? ik zou er langer over doen alleen maar omdat ik ook een perfectionist ben :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:16

Wat gaaf zeg! Als ik mij nog ga vervelen in deze vakantie ga ik er denk ik ook 1 maken. Ik ben fan *\o/*

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:19

Heel mooi!

Jammer dat je vanwege je beperkte hoeveelheid materiaal niet meer takken kon maken, maar hij is alsnog super leuk. Vind het ook heel mooi hoe het draad zo om die steen heen zit :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:21

Hij is erg leuk geworden, al vind ik de takken wat iel, maar dat kan haast niet anders omdat je - naar ik begrijp - niet zoveel kraaltjes had.

Mocht je nog een keer iets willen maken, en aan verkopen denken, kan ik je aanbevelen dat je deze demonstratie even bekijkt. De boom wordt voller als je meer takken met zijtakken maakt, en de kosten blijven beperkt als je heel veel kleine kraaltjes gebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=yKoAU3hmoAE

Een andere methode:

http://www.youtube.com/watch?v=XT6aP1Nh0ls

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:48

Bedankt voor alle reacties!

Ja muntdrop en Cassidy, ik had graag nog wat meer en grotere takken gemaakt, maar kon dat niet vanwege de materialen :o Die demonstraties kan ik wel eens gaan bekijken, dit boompje heb ik uit mezelf gemaakt zonder een tutorial of iets dergelijks te volgen, dus wel interessant om verschillende werkwijzes te zien :j