[FOTO] Titelloos (uitprobeersel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

[FOTO] Titelloos (uitprobeersel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:48

Regelmatig ben ik aan het kijken naar het effect van verschillende filters en of het iets toevoegt aan de foto. Dit grijsfilter vond ik wel toepasselijk bij onderstaande drie foto's. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Titelloos (uitprobeersel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:49

Ik vind het best een leuk effect ja, vooral bij de laatste foto vind ik het mooi staan. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 17:38

Bedankt voor je bericht. De derde wordt ook steeds meer mijn favoriet inderdaad. :)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:05

Je vraagt ;"wat vinden jullie ?"
Terwijl ik zo'n grote fan ben van jouw kleuren foto's....vind ik deze zwart-wit geheel niet bij jouw stijl passen.
Vaak is er iets wat mij triggert om je foto's te bekijken. Actie, romantisch of mooie natuurfoto's en haarscherp .
Het vastleggen van een goed moment, kan je heel goed. (Of neem je 40.000 foto's en kies je er een 1 uit :D ?)
Maar deze foto's vind ik niet spreken. Het zijn gewoon kleuren foto's die omgezet zijn in zwart-wit. Wat in mijn ogen niet hetzelfde is als een zwart -wit foto. Soms (héél soms in mijn beleving) voegt een kleur niets toe voor het spreken van een foto.
Honderd tinten grijs (Ik wilde minder schrijven, maar dan denk je misschien aan een boek)doen niets met mij.
Je grijsfilter lijkt mij eerder geschikt voor straatbeelden (volgens mij heb ik ooit een hele mooie gezien door jou genomen?)Maar een grasvlakte om een paard heen, lijken mij niet nodig bij zwart-wit.
Je foto's zijn goed, maar deze 3 had ik in kleur prachtig gevonden. :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:27

Bedankt voor je uitgebreide bericht en complimenten. :) Ik ben benieuwd welke straatbeeld je bedoeld? Die met die sneeuw? Want zo sterk sta ik absoluut niet in straatbeelden laat staan dat ik veel foto's ervan heb. :+ Maar dat terzijde.

Dieren leg ik inderdaad niet snel in zwart/wit vast (achteraf een filter toevoegen bedoel ik dan) maar toch vond ik het hier niet geheel verkeerd staan. Ik ga nadenken over je bericht, bedankt. :)

Poeh, 40.000 maken en 1 kiezen? Zonde van de tijd en kliks. Bij deze paarden had ik geen moeite om mooie foto's te maken, het waren showbinken en ze deden het voor je. :D

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:26

(off topic ) Dacht ooit een winters landschap foto van jou gezien te hebben. Had het toen ook niet verwacht bij die fotografe (Ik heb slechts een paar favoriete) Winters, smalle straat, lantaarnpaal, fiets...een beetje Anton Pieck achtig.
Zie ik de foto, zeg ik gelijk, ja die...maar nu begin ik wel te twijfelen over de maker... :D

Ben zo opgelucht dat je mijn bericht leest zoals ik het bedoel.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:19

Hee die ken ik, die prachtige Hedwig <3

Ik vind het mooie foto's, maar ik vind bij actie foto's het altijd iets mooier in kleur.. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:22

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:28

Ik kan het wel waarderen wanneer iemand een andere stijl uitprobeert. Ook in zwart/wit kun je heel mooie, dramatische en romantische platen maken, het is alleen even omschakelen. Mijn ervaring is dat je beginbeeld veen contrast moet hebben en alle kleuren grijs tussen zwart en wit moet herbergen anders worden de platen wat plat.

Heb je wel eens gewerkt met de Nik-plug-ins voor Photoshop? Daar zit de silver fx pro tussen, dat is echt fantastisch. Daarmee kun je eindeloos variëren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:07

Bedankt voor je bericht en de tip. Daar ga ik naar kijken. :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:04

Ik heb laatst eens foto's omgezet in grijs met behulp van HDR. Wellicht ook iets om eens naar te kijken? :)

Verder is er al hele goede feedback gegeven :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:18

Ga ik ook naar kijken bedankt. :j

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:40

Bij de eerste en tweede foto vind ik het super staan maar de laatste zou ik liever in kleur doen! Leuke foto's

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:15

Bedankt voor de feedback. :)