[FOTO] Try-out garden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

[FOTO] Try-out garden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:12

Hey,

normaal trek ik altijd foto's van bloemen en insecten met mijn macro 100mm, maar deze keer (omdat ik foto's van mijn katten aan het trekken was) heb ik met de 70-300mm ook enkele foto's gemaakt van de bloemen in onze tuin
het was eens een testje in hoeverre ik de bloemen netjes op foto zou krijgen en hoe dicht ik kan geraken bij een klein onderwerp ...
bij deze enkele shots die ik gemaakt heb en wat vinden jullie ervan? geslaagd of toch beter de macro 100mm gebruiken ...
(zelf ga ik niet te veel commentaar bij de foto's zetten, want ik wil zien of jullie dezelfde mening hebben als mezelf :) )

de bloemetjes en de bijtjes noemen ze dit hé ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jets

Re: [FOTO] Try-out garden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:54

Ik vind ze heel mooi! Welke lens je beter kan gebruiken weet ik niet, haha.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:29

Er is geen regel dat je voor bloemen beter de macrolens kunt gebruiken. Sterker nog, soms wil je een keer een compleet plaatje zoals jij nu gedaan hebt.
Ik vind ze stuk voor stuk erg zomers en mooi gekleurd, ik heb zelf geen tips voor je aangezien ik ze zo prima vind.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:45

magda_90 schreef:
Er is geen regel dat je voor bloemen beter de macrolens kunt gebruiken. Sterker nog, soms wil je een keer een compleet plaatje zoals jij nu gedaan hebt.
Ik vind ze stuk voor stuk erg zomers en mooi gekleurd, ik heb zelf geen tips voor je aangezien ik ze zo prima vind.

ja dat weet ik wel, maar met een macrolens 100mm kan je ook een volledig plaatje maken ^^ ik trek zelfs portretfoto's met de 100mm ^^
maar het is gewoon het feit, dichter dan dat kan je niet, heb je een kleinere bloem, dan is de 70-300mm beperkter :) met de macrolens kan je zowel op afstand als van dichtbij fotograferen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:44

Prachtige platen! Erg mooie sfeer vast gelegd en geeft en erg zomers gevoel!