[FOTO] Guilt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] Guilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:32

Hai, en weer zal ik een topic geopend hebben waarbij ik 100 verschillende meningen zal krijgen. Maar ach, ik kan er maar uit leren wat andere mensen mooi of niet mooi vinden :)
Ik probeer de laatste tijd wat anders te doen, en ik weet dat de mensen hier op bokt meestal toch het perfecte plaatje willen zien. Sorry bokkers ;( :')
Ik zat deze avond lekker te computeren en ik zag rechts van me een mooi lichtspel op de achterkant van onze zetel (voor de nederlanders: bank, sofa, weetikhet :') ). De zon scheen door de boom, door ons raam op onze limoen groene zetel. Ik dacht, dit geeft wel een gaaf effect! Ik moet er iets mee gaan doen!
Maya mijn hond.. werd het slachtoffer. Maar.. ook niet echt gemakkelijk met al dat haar voor dr ogen, met een 75-300 mm lense, IN HUIS :')
Dus met deze omstandigheden een leuke/speciale foto eruit krijgen is zeker niet gemakkelijk _O-
Daarom dat hij wat krap is maar had bijna geen andere keuze. Ik lag al heel ongemakkelijk onder de eettafel :') . Ondanks dat vind ik dat haar blik echt een schuldgevoel uitstraalt en het wel bijzonder maakt. Maarja hoe zou het komen: 'Maya, zit, blijf' *klik* 'blijf' *klik* blijf' 'bliiiiiijjjjjjjf' *klik*. Is ze zo onderdanig als iets :+

Er staat geen copyright op de foto maar ik vond dat de foto verpesten, dus ja (er staat wel een op natuurlijk :P )
Afbeelding

*Foto met canvas

Fototoestel: Canon EOS 1100D + 75-300mm lens :)
Ik ben weer heel erg benieuwd naar de reacties!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:56

vind de uitdrukking van haar erg leuk, inderdaad beetje 'guilt' achtig (voor zover je een hond menselijke eigenschappen kunt toespelen natuurlijk)..

de achtergrond is leuk, maar werkt voor mij beter met een zwart hond met donkere ogen..

nu is het de achtergrond die mijn aandacht het eerst trekt waardoor ik de details van haar koppie bijna niet kan onderscheiden.. haar goud/ember achtige ogen vallen weg in de achtergrond..

De achtergrond werkt al beter als ik de pagina zover naar beneden scrol dat haar ogen bijna de bovenzijde van de foto zijn.. dan jumpen de ogen eruit en schuift de achtergrond ook naar de achtergrond..

---

het goudgele van het licht achter de hond in mijn gevoel neemt detail van je hond weg zoals de foto nu genomen is.. Wellicht met fotoshop proberen te spelen met de achtergrond.. minder scherp/helder of donkerder (hond zwart kleuren is ook zo zonde hehe)..

---

maar goed geen waarde aan mijn roeptoeteren hangen hoor.. ik heb 0.0 verstand van fotograferen verder.. vandaar ook het 'warrige' verhaal.. ik kijk ernaar als fotonoob

vind de foto van je hond super.
ik vind je achtergrond mooi gevonden
tesamen werkt het alleen niet zo voor mij

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:58

Ik vindt het een leuke foto! Die oogjes van der, heerlijk koppie zit erop.
qua fototechnisch heb je niks aan mij, totaal geen verstand van :D

Asselruiter

Re: [FOTO] Guilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:44

Mij spreekt de foto aan, ik vind het spel van de belichting interessant en dat boeit me in de foto. Ik vind het dus geen slechte foto. Is mooi scherp en de kleuren spreken aan. Niet mis vind ik!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:07

xTitanic schreef:
Ik probeer de laatste tijd wat anders te doen, en ik weet dat de mensen hier op bokt meestal toch het perfecte plaatje willen zien.

Wat bedoel je hiermee met betrekking tot je eigen foto? Wat is er anders aan dan?

Ik vind het licht op de foto wel fijn. Wat ik jammer vind is dat de ogen van de hond nauwelijks zichtbaar zijn, terwijl met zulk licht dat juist is wat je vast wilt leggen denk ik.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 10:35

Goof schreef:
xTitanic schreef:
Ik probeer de laatste tijd wat anders te doen, en ik weet dat de mensen hier op bokt meestal toch het perfecte plaatje willen zien.

Wat bedoel je hiermee met betrekking tot je eigen foto? Wat is er anders aan dan?

Ik vind het licht op de foto wel fijn. Wat ik jammer vind is dat de ogen van de hond nauwelijks zichtbaar zijn, terwijl met zulk licht dat juist is wat je vast wilt leggen denk ik.

Wat ik dus zei, mij hond haar ogen zijn nauwelijks te zien.. en meestal krijg ik alleen deze plaatjes eruit :P
Als haar haar lang is natuurlijk, en nu heb ik voor dit portret mijn hand al zitten nat maken en haar haar naar achteren zitten doen :') ben ik toch blij dat haar ogen nog mooi duidelijk zijn :+
Afbeelding
Afbeelding

Maar dat bedoel ik dan, moéten haar ogen helemaal perfect zichtbaar zijn? Ik vind dat de emotie er moet zijn. Typeert namelijk ook dit ras zo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:51

Ik vind juist het licht in haar ogen heel goed getroffen! Leuke foto!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:46

Vergeleken met de laatste twee foto's heb je de ogen idd goed te pakken op de foto in de OP, dan begrijp ik ook wat je bedoelt ;)

Wel vind ik dat als buitenstaander, ik ken je hond immers niet, de emotie in de ogen te zien is en de foto's van de hond waarop de ogen niet te zien zijn, zijn dus voor mij niet interessant.