[TEK][WIP] Stenen Engel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

[TEK][WIP] Stenen Engel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 18:11

Ik heb gister gezellig met mijn oma wat inkopen gedaan wat betreft teken- en schilderspul.
Een tijd terug had ik wat tekeningen laten zien van dieren getekend op bruin papier met wit potlood en gewoon normaal potlood, helaas was dat papier erg klein (A5 formaat, misschien zelfs iets kleiner) en heb nu een blok mee genomen wat net wat groter is dan A4 (als het nog groter moest kwam ik uit op rollen van 1 bij 10 meter en dat vind ik voor nu nog een beetje overdreven hahaha).
Ben dus ook maar meteen begonnen met tekenen :j

Ik heb een referentie gebruikt, een foto die ik vorig jaar in Rome heb gemaakt van een engel standbeeld. Gemaakt zonder grid, heb ook wel een beetje wat van mezelf erin willen gooien dus hij is niet helemaal hetzelfde als de foto.

(foto's gemaakt met mijn mobiel, niet geweldige kwaliteit maar ach ik maak wel een goede foto als ie af is :P)
Schets was klaar, alvast beginnetje gemaakt met het hoofd.
Afbeelding

De nek erbij, iets dichterbij gefotografeerd
Afbeelding

Wat aanpassingen gedaan op de speer, die heb ik net even in een andere hoek gezet omdat dat er in mijn ogen toch beter uitzag. De punt ben ik alleen niet blij mee, die gaat nog verandert worden xD
Afbeelding

En hier ben ik nu. Niet heel veel bij gekomen. Er moet nog een hele hoop gebeuren. Moet ook nog het één en ander aanpassen aan het gewaad, vooral die bovenste strook staat me nog niet aan.
Afbeelding

Ik werk met Toned Tan (medium surface) papier van Strathmore
en verder een vulpotlood (HB) en een wit potlood (chinese white) van het merk Derwent Drawing

Iolanthe

Re: [TEK][WIP] Stenen Engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:14

:wow:

Ik volg! Nu al super! Inderdaad mooi met dat wit potlood op bruin papier :)

Als ik iets mag zeggen :o Dan vind ik de hand nog een beetje raar. Op het eerst zicht dacht ik dat we de binnenkant van de hand zagen, maar dan zou die heel raar gedraaid moeten zijn :+

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 18:21

Dankje :D
En natuurlijk mag je dat zeggen :p graag zelfs! Ik heb inderdaad gruwelijke ruzie met die hand xD daar moet nog een heel hoop aan gesleuteld worden :j

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:25

Heel gaaf! Echt heel mooi <3

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:04

Aww dankjewel :o

Zo, weer een stuk verder.

Gister nog tot zo ver gekomen (helaas geen betere foto, heb moeite moeten doen om fatsoenlijk licht te vinden xD)
Afbeelding

En nu is de engel vrijwel klaar (ik zal hoogstwaarschijnlijk alles nog 500x aanpassen maar dat ter zijde, in grote lijnen is het helemaal klaar), alleen nog de vleugels :o
Afbeelding

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:22

Waauw heel uniek! Ben fan hoor <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:27

hij is echt supergaaf!
en met die hand, ik denk dat dat er vooral vreemd uitziet omdat je de speer erdoor heen ziet schijnen waardoor het lijkt alsof die dus voor de hand zit ipv in de hand

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:23

Dankjullie :)

@gerlindie; Als het goed is schijnt de speer er niet door heen :o maar ik zie wel dat er ergens beetje midden op de hand een wat dikker deel schaduw zit ter hoogte van waar de speer in de hand zou liggen dus dat zou het kunnen zijn. Ga ik fixen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:32

Ik vind het prachtig! :)

Denk dat het met die hand ook is, omdat je volgens mij een speer in die houding anders zou vast hebben (dus dat je juist wel de onderkant vd hand zou zien ipv zoals nu..)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:39

Mooi! Ik ga mee met het commentaar over de hand. Ik denk dat het al scheelt als je dmv schaduw een hint geeft naar de knokkels en de pezen die over de achterkant van de hand lopen. Nu lijkt de hand erg glad/plat zoals de binnenkant dat is.