Een tijd terug had ik wat tekeningen laten zien van dieren getekend op bruin papier met wit potlood en gewoon normaal potlood, helaas was dat papier erg klein (A5 formaat, misschien zelfs iets kleiner) en heb nu een blok mee genomen wat net wat groter is dan A4 (als het nog groter moest kwam ik uit op rollen van 1 bij 10 meter en dat vind ik voor nu nog een beetje overdreven hahaha).
Ben dus ook maar meteen begonnen met tekenen
Ik heb een referentie gebruikt, een foto die ik vorig jaar in Rome heb gemaakt van een engel standbeeld. Gemaakt zonder grid, heb ook wel een beetje wat van mezelf erin willen gooien dus hij is niet helemaal hetzelfde als de foto.
(foto's gemaakt met mijn mobiel, niet geweldige kwaliteit maar ach ik maak wel een goede foto als ie af is
)Schets was klaar, alvast beginnetje gemaakt met het hoofd.

De nek erbij, iets dichterbij gefotografeerd

Wat aanpassingen gedaan op de speer, die heb ik net even in een andere hoek gezet omdat dat er in mijn ogen toch beter uitzag. De punt ben ik alleen niet blij mee, die gaat nog verandert worden xD

En hier ben ik nu. Niet heel veel bij gekomen. Er moet nog een hele hoop gebeuren. Moet ook nog het één en ander aanpassen aan het gewaad, vooral die bovenste strook staat me nog niet aan.

Ik werk met Toned Tan (medium surface) papier van Strathmore
en verder een vulpotlood (HB) en een wit potlood (chinese white) van het merk Derwent Drawing

Dan vind ik de hand nog een beetje raar. Op het eerst zicht dacht ik dat we de binnenkant van de hand zagen, maar dan zou die heel raar gedraaid moeten zijn