[DIG][WIP] Poging tot digitaal tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

[DIG][WIP] Poging tot digitaal tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:41

Ik & photoshop met tekenen, nee, die twee zijn geen vriendjes.
Dus daarom tekende ik alleen maar pixel tekeningen in Paint of eventueel in SAI.
En toen ging het kriebelen.. Dus om het tekenen te leren kennen met PS maar een project begonnen.
Ik gebruik een tekentablet.

Ik kwam erachter dat ik de line-art veel te dik had gedaan -.- /beginnersfout
Ik heb de line-art overgetrokken en de kleuren pik ik ook enigszins. Ik wil gewoon PS leren kennen :)
Ben benieuwd naar de uitkomst. Misschien belandt hij wel in de virtuele prullenbak :=

Line-art: (Fijne aan tekeningen in SAI: rechte lijnen.. Hier dus niet)
Afbeelding

De neus:
Afbeelding

Verder met het hoofd: (De één haat smudgen, ik heb het nu even nodig :P )
Afbeelding

Anoniem

Re: [DIG][WIP] Poging tot digitaal tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:43

Ziet er goed uit tot nu toe, hoor! Ik ga volgen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:45

Hmm, zo te zien colopick je, klopt dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:48

Slina schreef:
Ik & photoshop met tekenen, nee, die twee zijn geen vriendjes.
Dus daarom tekende ik alleen maar pixel tekeningen in Paint of eventueel in SAI.
En toen ging het kriebelen.. Dus om het tekenen te leren kennen met PS maar een project begonnen.
Ik gebruik een tekentablet.

Ik kwam erachter dat ik de line-art veel te dik had gedaan -.- /beginnersfout
Ik heb de line-art overgetrokken en de kleuren pik ik ook enigszins. Ik wil gewoon PS leren kennen :)
Ben benieuwd naar de uitkomst. Misschien belandt hij wel in de virtuele prullenbak :=
''

:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:49

Ahh ik zie het haha. Overheen gelezen gok ik :o

Iig, wel zonde, want ik denk dat je juist goed kan leren tekenen, als je zelf ook de kleuren kan bepalen :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:50

Dat komt wel bij de latere tekeningen.
Het is voor nu zoveel werk :P
Bij mijn pixeltekeningen doe ik wel altijd de kleuren zelf kiezen, maar daar ben ik ook meer ervaren in.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:59

Eén oog: (Deze heb ik overigens wel zelf de kleuren bedacht. In het voorbeeld is het gras weerspiegelt, dus dat heb ik vervangen door hoe haar oog er normaal uitziet.)
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:01

Hmm, heb je de voorbeeldfoto voor ons? Het lijkt namelijk beetje op een mensenoog hihi :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 18:03

Nu je het zegt :+
Ik moet even mijn foto's doorspitten voor een goede referentie.
Gevonden! Oog wordt verwijderd en opnieuw gedaan.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:36

Ik haal de line-art er maar vanaf denk ik.

Weer iets verder:

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:14

Verder met het hoofd:
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:05

Ik vind het interessant, maar het is té duidelijk dat je colorpicked en dat gaat ten koste van je tekening :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:19

Knap dat je dat kan beoordelen zonder voorbeeldfoto?

Zoals ik al zei, dit is voor mij nu puur oefenen. Hij hoeft niet geweldig te worden. Ik wil alleen maar photoshop onder de knie krijgen. Dit is mijn eerste photoshop tekening na 6 jaar ofzo. Was het pixellen gewoon even zat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:40

Ik heb geen voorbeeldfoto nodig om te zeggen dat dit goed gecolorpicked is en dit te duidelijk te zien is :+
Doordat dit duidelijk te zien is, zie je het gebrek. Wat ik mij dan nog afvraag, wat is er wel echt aan je tekening, aangezien de LA ook overgetrokken is (niet dat ik het niet waardeer dat je dat eerlijk zegt hoor!)?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:48

Als je het niks vindt, hoef je het niet te volgen hoor :)
Iedereen begint ergens. Zo boem uit het niets met een onbekend tekenprogramma een schets in elkaar zetten, dan de line-art, dan een kleurenpalette, inkleuren. Goh, knap als je dat kan.
Volgende keer blijkbaar niet mijn oefenpogingen op Bokt zetten :+ Demotiverend as hell.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:50

Oke, ik smudge ook wel eens en smudgen hoeft niet perse slecht te zijn, echter wordt er vaak "verkeerd" gesmugd, zoals hier het geval is. Kan ik je de tip geven met een grote brush te smudgen? De randjes aan je kleurvakken is echt een typisch effect van met een te kleine brush smudgen en geeft een heel lelijk gezicht. Zonde! Met een grotere brush smudgen geeft een stuk beter gezicht.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:54

Het hele blenden is ook nieuw voor me.
Pixels kan je niet smudgen/blurren :+
Ik vind eigenlijk m'n tekening toch niet zo geweldig. Denk dat ik hem een enkeltje prullenbak geef.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:55

Slina schreef:
Als je het niks vindt, hoef je het niet te volgen hoor :)
Iedereen begint ergens. Zo boem uit het niets met een onbekend tekenprogramma een schets in elkaar zetten, dan de line-art, dan een kleurenpalette, inkleuren. Goh, knap als je dat kan.
Volgende keer blijkbaar niet mijn oefenpogingen op Bokt zetten :+ Demotiverend as hell.

Een programma ontdekken met de knopjes, vind ik prima, maar volgens mij, als ik de kleuren zo zie, weet je de kleuren ed wel te vinden, dus lijkt mij geen vorm van 'weet niet hoe het werk'. Shoot me if I'm wrong ;)

Overtrekken vind ik geen ramp, kan mij voorstellen dat het wat lastig gaat met een nieuw programma, maar kleuren kiezen lijkt me nu niet zo'n zeer probleem.

Het is niet de bedoeling om alles te demotiveren, ik geef enkel mijn mening. Anderen vinden het misschien wel mooi, maar tekentechnisch is het niet mijn smaak :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:05

Nayomie schreef:
Een programma ontdekken met de knopjes, vind ik prima, maar volgens mij, als ik de kleuren zo zie, weet je de kleuren ed wel te vinden, dus lijkt mij geen vorm van 'weet niet hoe het werk'. Shoot me if I'm wrong ;)

Overtrekken vind ik geen ramp, kan mij voorstellen dat het wat lastig gaat met een nieuw programma, maar kleuren kiezen lijkt me nu niet zo'n zeer probleem.

Het is niet de bedoeling om alles te demotiveren, ik geef enkel mijn mening. Anderen vinden het misschien wel mooi, maar tekentechnisch is het niet mijn smaak :)

Ja, maar dat weet ik nu wel. Het is niet jouw ding.
En ik weet dat ik ook meer voldoening krijg van zelf met kleuren klooien, maar dat is niet het doel van deze tekening. Dat is het doel van tekening nummer 2, 3, etc.
Niet iedereen kan tekenen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:05

Mm, zoals aangegeven zitten er technisch misschien wat minpunten aan, maar ik vind hem eigenlijk wel gaaf! Het ziet er zacht uit :D

@Nayomie, het kan aan mij liggen, maar ik vind je niet erg vriendelijk over komen eerlijk gezegd. Als zij graag op deze manier tekent, of op deze manier leert tekenen en jij vind dat (duidelijk) niks, dan stop je toch gewoon met kijken? Het is inmiddels wel duidelijk wat jij er van vind. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:09

hannah41 schreef:
Mm, zoals aangegeven zitten er technisch misschien wat minpunten aan, maar ik vind hem eigenlijk wel gaaf! Het ziet er zacht uit :D

@Nayomie, het kan aan mij liggen, maar ik vind je niet erg vriendelijk over komen eerlijk gezegd. Als zij graag op deze manier tekent, of op deze manier leert tekenen en jij vind dat (duidelijk) niks, dan stop je toch gewoon met kijken? Het is inmiddels wel duidelijk wat jij er van vind. :)

Dus, feiten, mogen niet gezegd worden?
Ik snap dat TS wil uitproberen, dat hebben we allemaal gedaan, lijkt mij. Maar wat wil je nog uitproberen als niks vanuit jezelf komt? :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:11

Ik vind het superknap!
Niet zo negatief doen bokt. Ze is gewoon aan het ontdekken en vind het leuk iets te laten zien waar ze trots op is en om dan alleen maar negatief commentaar te krijgen is niet leuk.
Nog niet weggooien TS, misschien wordt het resultaat toch nog heel mooi!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:11

Je punt is nu echt duidelijk. Ik vind tips helemaal niet erg, maar niet als ze tig keer herhaald worden. Als ik ergens een hekel aan gekregen heb, is het herhalen.
Snap niet dat je vindt dat helemaal niks van mij komt?
Het is toch echt mijn hand die alles tekent. Ik heb niet op een knop gedrukt 'turn photo into drawing.'
En er gaat alsnog veel tijd inzitten. Vooral die smudgetool heb ik ruzie mee, maar zonder ziet het er ook niet uit.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:12

Nayomie schreef:
hannah41 schreef:

Dus, feiten, mogen niet gezegd worden?
Ik snap dat TS wil uitproberen, dat hebben we allemaal gedaan, lijkt mij. Maar wat wil je nog uitproberen als niks vanuit jezelf komt? :)

Tuurlijk mag dat wel, maar de manier waarop had wel iets anders gekund. En bovendien, al zou ze de foto overtrekken en inkleuren, dan is dat toch goed? Kleurplaten in kleuren komt misschien ook niet vanuit je zelf, maar het is leuk om te doen en geeft een gaaf resultaat. Geen probleem lijkt me? :)

En dat doet ze niet eens, ze tekent als nog met haar hand. ;)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 01-08-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:13

Slina schreef:
Het hele blenden is ook nieuw voor me.
Pixels kan je niet smudgen/blurren :+
Ik vind eigenlijk m'n tekening toch niet zo geweldig. Denk dat ik hem een enkeltje prullenbak geef.

Dan kan ik je toch wel n tip geven of niet? :') Dan kun je beter blurren.