[FOTO] Fjorden portret (nieuwe lens)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

[FOTO] Fjorden portret (nieuwe lens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 16:01

Ik zat gister te werken toen mijn man belde dat hij een lens geregeld had die we konden ophalen voor een schappelijke prijs. Ik was al een paar dagen bezig dat de Nikkor 70-200 2.8 op mijn wensenlijstje staat, maar ik het elke keer toch echt nog teveel geld vond. Dit was het zetje wat ik nodig had en gister hebben we de lens opgehaald. 2e hands, maar in prima staat.

Gelukkig kon ik hem vanmorgen uittesten en zijn onderstaande foto's eruit gekomen. Ik kan dus wel zeggen dat ik er erg blij mee ben. Een mooie aanvulling op de 24-70 2.8 die ik al langer in mijn bezit heb.

Afbeelding

Afbeelding

En tips voor een volgende keer zijn uiteraard welkom!

JNSW

Re: [FOTO] Fjorden portret (nieuwe lens)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:49

De eerste foto vind ik erg mooi! Mooie compositie. Regende het die dag of was het grauw weer? De achtergrond is namelijk erg donker.. had een iets lichtere achtergrond mooier gevonden denk ik!

De tweede foto vind ik iets minder pakkend. Ik kan niet precies uitleggen waarom. Ook zijn de paar kleine vlekjes links onderin op zijn vacht en net boven zijn schouder een beetje storend.

Verder vind ik het erg leuke foto's! Veel plezier met je nieuwe aanwinst +:)+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:59

Dank je!

De foto's zijn van vanmorgen tussen de buien door. Inderdaad dus een grauwe dag. Planning is om het met een zonnetje nog eens een keer over te doen.

En ik snap wat je bedoelt met de vlekjes :) ik trek met mijn oog telkens naar die linksboven toe. (die waren door de gene van de 1e foto erop gemaakt :') )

En het plezier gaat wel goed komen met de aanwinst :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:15

aah mijn pony en de party pooper! Inderdaad jammer van de vlekken op Feebs maar die foto van Laukje is echt prachtig ze staat er gewoon echt op zoals ze is!

Sabineee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:25

Misschien kun je je logo bij foto 1 ergens anders plaatsen..
Ik vind dit afleiden.
Het logo kon je beter rechts onder in doen bij die eerste foto.
:) maar leuke foto's hoor.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:30

Ik zou zelf graag wat meer lege ruimte in de foto aan de kant van het hoofd van het paard zien, zeg maar. Vooral in de 2e foto staat het paard er beeldvullend op, wat nogal 'krap' over komt. Qua scherpte vind ik de 2e foto wel erg mooi en natuurlijk.

Ik zou ook nog wel een keer een zoom lens met 2.8 willen hebben <3 Prijs staat mij ook erg tegen...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:19

Goede tip Sabine :-) dank je

En ik ga experimenteren met meer ruimte er omheen :-)
Het is wel echt een aanrader de lens :))

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:49

Is het brutaal als ik vraag wat je er uiteindelijk voor betaald hebt? Of wat is de nieuwprijs ongeveer? :oo

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 01:44

de tweede foto is mijn favoriet, mooie ontspannen stand van de pony en de kleur en details vind ik schitterend afsteken tegen het kleine beetje groen en de ruime hoeveelheid blauw van de lucht.

ik weet niet of het toeval is, maar de verhoudingen vind ik op die foto schitterend het groen in het verlengde van de pony synchroon aflopend naar links. geeft het net iets extra's dat na de pony het oog trekt.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 07:09

De achtergrond is een beetje geluk en een beetje gepland :-)
Ik let wel altijd op de achtergrond omdat die heel storend kan zijn. Maar heb niet bewust de lijn van de pony in de achtergrond doorgetrokken.

En Thesserd: je hebt pb :-)