Verdiepen in Fotografie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteLogness

Verdiepen in Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:17

Dag bokkers,

Ik houd heel erg van fotografie en wil me er wat meer in gaan verdiepen en er ook wat mee doen.
Ik heb al op internet opgezocht enzo en heb al wat meer kennis gekregen.
Nu wil ik aan jullie vragen hebben jullie nog tips hebben? Wat is handig om te weten?
Wat is lastig? Hoe moet je beginnen?
Welke "app" moet je downloaden om je foto's goed te kunnen bewerken?
Ik houd zelf ook heel erg van natuur en heb hier al wat foto's van gemaakt, waar ik van houd is bijvoorbeeld van de zee dat je de foto maakt als de golf net omslaat dus dat je de spetters etc ziet.

Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt!

Groetjes Valerie :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Verdiepen in Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:30

Heb je al een camera? En wat voor één heb je?
Er zijn veel programma's om je foto's mee te bewerken. Ik gebruik Lightroom en Photofiltre maar heb nu ook Photoshop en Paint Shop Pro. Dat is gewoon een kwestie van oefenen en nog eens oefenen.

Kijk naar de fototopics hier op FK en lees de reacties en ga dan oefenen. Hou de zon (meestal) in je rug, fotografeer op hoogte van het onderwerp (ga dus niet staan en een foto van een hond maken die dus een stuk lager is dan jij), zorg dat je geen storende elementen op de achtergrond hebt staan en houd je horizon recht.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:26

Bellatrix schreef:
Heb je al een camera? En wat voor één heb je?
Er zijn veel programma's om je foto's mee te bewerken. Ik gebruik Lightroom en Photofiltre maar heb nu ook Photoshop en Paint Shop Pro. Dat is gewoon een kwestie van oefenen en nog eens oefenen.

Kijk naar de fototopics hier op FK en lees de reacties en ga dan oefenen. Hou de zon (meestal) in je rug, fotografeer op hoogte van het onderwerp (ga dus niet staan en een foto van een hond maken die dus een stuk lager is dan jij), zorg dat je geen storende elementen op de achtergrond hebt staan en houd je horizon recht.

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb al een camera inderdaad, een canon 450D digitale spiegelreflex camera. Met een lens 18 - 200. Ik ga rondkijken op het forum!

Heeft iemand anders nog tips etc?

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:08

Niemand meer? Ik wil trouwens eerst beginnen bij vriendinnen etc en zo uitbreiden ik ga er eerst ook nog niks voor vragen maar veel oefenen. Zouden mensen bij een meisje van 13 een fotoshoot nemen eigenlijk? Daar ben ik het meest bang voor :p..

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:25

Leuk dat je zo met fotografie bezig bent! Op internet is veel informatie te vinden, maar dat zijn vaak wel losse stukjes die niet echt met elkaar samenhangen. Een goed boek over fotografie of een cursus kan je wel helpen om op een overzichtelijke manier de basis onder de knie te krijgen. Verder is veel oefenen het allerbelangrijkste! Je kunt bijvoorbeeld eens één voorwerp nemen en die fotograferen met verschillende instellingen van je camera, op verschillende tijdstippen, op verschillende plekken, etc. Probeer te ontdekken wat jij mooi vindt: alles scherp of juist spelen met scherptediepte? Harde contrasten of zachte foto's?

Veel succes! Zeker nu je er nog geen geld voor vraagt; gewoon mensen vragen of je hen of hun dier mag fotograferen om te oefenen. Waarschijnlijk liggen de verwachtingen dan ook niet hoog. Je merkt het vanzelf wanneer mensen er wel geld voor over hebben en jij jezelf daar zeker genoeg voor voelt.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 10:33

Jettie schreef:
Leuk dat je zo met fotografie bezig bent! Op internet is veel informatie te vinden, maar dat zijn vaak wel losse stukjes die niet echt met elkaar samenhangen. Een goed boek over fotografie of een cursus kan je wel helpen om op een overzichtelijke manier de basis onder de knie te krijgen. Verder is veel oefenen het allerbelangrijkste! Je kunt bijvoorbeeld eens één voorwerp nemen en die fotograferen met verschillende instellingen van je camera, op verschillende tijdstippen, op verschillende plekken, etc. Probeer te ontdekken wat jij mooi vindt: alles scherp of juist spelen met scherptediepte? Harde contrasten of zachte foto's?

Veel succes! Zeker nu je er nog geen geld voor vraagt; gewoon mensen vragen of je hen of hun dier mag fotograferen om te oefenen. Waarschijnlijk liggen de verwachtingen dan ook niet hoog. Je merkt het vanzelf wanneer mensen er wel geld voor over hebben en jij jezelf daar zeker genoeg voor voelt.

Bedankt voor je reactie! Ga ik zeker doen!