[VER]het meisje met de beer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

[VER]het meisje met de beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:06

allereerst ik weet niet of het hier goed staat als het niet zo is mogen de Modjes het naartuurlijk verplaatsen!

ik ben bezig met een verhaal maken over een meisje dat uit de oorlog komt en naar nederland toe komt omdat haar ouders vermoord zijn.
En ik dacht laat ik het eens op bokt zetten voor Tips!
dus hier komt een klein stukje van mijn verhaal ik ga vanavond nog zeker verder en zal ik denk ik vanavond of morgen een update plaatsen!
nou genoeg gepraat hier is het verhaal!:

‘’Snel weg wezen hier.” Ik zie nog net een paar jongens wegrennen uit ons huis. Een van hen had een mes in hun handen met bloed eraan, een andere had een pistool in zijn handen. Ik verstop me snel achter mijn boom zodat ze mij niet kunnen zien. Daar bedenk ik wie er thuis is. Papa en Mama zijn nog in huis. Ik wacht todat de jongens ver weg zijn en ren dan het huis in, Daar liggen Papa en Mama in een plas van bloed en ik barst in snikken uit. “

Ik kijk uit het raam, wat ben ik hoog! Ik kan nu alleen nog maar de wolken zien zo hoog ben ik nu. Wat ongemakkelijk schuif ik op mijn stoel. Ik ben geen stoel gewent ik wist niet eens dat een stoel een stoel heet! Wat een veranderingen. Wij zaten in ons land gewoon op boomstammen. Alleen is er geen wij meer. Het leven was zo perfect! Mama Papa en ik. Wij hielden van elkaar! Ik heb echt zo’n hekel aan die stomme oorlog zoals de nette mensen dat noemen, oorlog dat klinkt zo raar ik bedoel het heeft toch niks met je oor te maken?
Ik verschuif weer op mijn stoel. Eigenlijk zit dit best wel lekker! Ik kijk naar de stoel naast me, daar ligt mijn rugzak, mijn nieuwe rugzak gekregen van mijn nieuwe “ouders”. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe mijn nieuwe “ouders” zijn. Ik pak mijn rugzak en maak hem open en ik haal mijn Beer eruit. Ik houd hem tegen mij aan en geef hem een dikke knuffel en kus en zeg:” gelukkig heb ik jou nog beertje” en nadat ik dit heb gezegd val ik in een diepe slaap.

Er tikt iemand tegen mijn schouder aan, van schrik wordt ik wakker. Ik zie een oude vrouw naast me staan die fluistert:” wakker worden meisje we zijn er bijna” en als ze ziet dat ik knik gaat ze weer zitten op haar eigen veel te luxe stoel. Ik kijk weer uit mijn raampje en zie nu steeds meer lichtjes, wat mooi is dat zeg!
Na een poosje hoor ik een stem die zegt: “ wij gaan zometeen landen ik wil u vriendelijk verzoeken om te gaan zitten en pas weer te gaan staan als we veilig aan de grond staan.”
Van schrik kijk ik om me heen. Wie zij dat? maar ik zie niemand, dat is wel heel erg gek!
en ik voel dat we naar beneden gaan en dan hoor ik een hele doffe klap en staan we stil. Die oude mevrouw komt naar me toe en zegt:” kom maar meisje je kan nu uit het vliegtuig hoor! pak je je spulletjes? dan loop ik wel even met je mee tot de uitgang. Ik zeg heel zachtjes: “ dank u wel”. ik pak mijn rugzak en beer en loop met die oude mevrouw mee.

Tips ontvang ik graag! alleen houd het wel een beetje lief aangezien ik nog maar 12 jaar ben en nog een hele boel moet leren!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 16-12-14 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Vero

Re: het meisje met de beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:55

dit hoort bij uit de kunst....
*gaat verhaal lezen*

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:35

Ik volg ook! Leuk verhaal!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 07:47

Sorry, ik heb nu het hele verhaal uitgedacht dus ik ga beginnen met schrijven! :)) vanmiddag of morgen is er weer een stuk! :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 07:55

Citaat:
Pff, wat is het hier druk! Zoveel mensen. Van schrik stop ik even met lopen. Straks komt er nog iemand tegen mij aan! Mijn ogen zoeken naar de oude mevrouw, ik zie haar ogen. Ik loop snel naar haar toe. Ze begint in een vreemde taal tegen iemand wat te zeggen. Ik versta er niks van.
Dan kijkt ze mij aan, en pakt mijn hand, samen lopen we door gangen ik krijg het een beetje benauwd. Zo klein en dan zoveel mensen. Brrr.
Na een tijdje gang in gang uit te lopen zie ik een bordje met een pijl. En wat letters, maar ik kan er niks van maken. Opeens schieten er alemaal gedachten door mijn hoofd. Ik kan niemand begrijpen. Ik ben niks hier. Ik kan niks. Zwijgend loop ik naast de oude vrouw. Ze doet een deur open en ik zie een groote hal. Met veel mensen achter hekken, denk ik, ze lijken anders dan de dieren hekken bij ons thuis maar ze zorgen wel voor dezelfde functie. Denk ik.
Ik zie 2 mensen staan met ballonnen en groote tassen, de oude mevrouw roept wat naar hun. Ik denk dat we daar naartoe moeten.. Ik wil niet, ik wil terug!
Vlak voordat ik bij het hek ben, val ik neer en wordt het zwart voor mijn ogen.

:D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:32

Niemand? :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:28

SK --> UK