Problemen met filmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Problemen met filmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:03

Hoi,

Ik weet niet of die hier goed staat, anders sorry en verplaats maar ;)

Ik wil gaan filmen met mijn spiegelreflexcamera, ik heb wel een HD video camera maar die batterij is zo snel leeg. Ik heb als eens eerder met mijn spiegelreflexcamera gefilmt en toen stelde die automatisch gewoon scherp (zonder op de het knopje te drukken). Nu heb ik laatst dingen geprobeerd zoals het scherp stellen met het ontspanknopje en nog een aantal dingen veranderd.
Nu stelt die alleen op het punt scherp wat ik scherp stel en als ik ergens anders heen ga is dat weer wazig.

Nu wou ik vandaag even grondwerk en VD gaan filmen, maar als die zo wazig is, als ik beweeg op een ander punt dan waar die scherp stelt, is het niet scherp.
Ik heb trouwens een Canon EOS 1100d.

Wie kan me helpen dat die automatisch scherp stelt zonder mijn hulp.

Joyce

Anoniem

Re: Problemen met filmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:15

kan hij wel automatisch scherp stellen überhaupt? mijn canon (eos 7D) kan dat namelijk niet, ik moet altijd handmatig scherp stellen! je zou wel je diafragma zo ver mogelijk open kunnen zetten (f/16) (zo groot mogelijk scherpte vlak) dan je sluitertijd 1/250 (minimaal) en dan even kijken hoe je ISO moet zodat je beeld goed belicht is..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:20

Grease schreef:
kan hij wel automatisch scherp stellen überhaupt? mijn canon (eos 7D) kan dat namelijk niet, ik moet altijd handmatig scherp stellen! je zou wel je diafragma zo ver mogelijk open kunnen zetten (f/16) (zo groot mogelijk scherpte vlak) dan je sluitertijd 1/250 (minimaal) en dan even kijken hoe je ISO moet zodat je beeld goed belicht is..

waar kan je dat doen, gewoon waar je foto's maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:12

gewoon op M zetten en dan film modus aanzetten?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:22

Ik heb ook speciaal voor filmen een stand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:35

Oh hmmm, dan zou ik het niet weten,