Probleem met geheugenkaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Megane

Probleem met geheugenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:27

Hoi! Ik heb een probleempje met een geheugenkaartje denk ik, het gaat om een nikon D70 met een CF kaartje.

Gisteren heb ik samen met mijn schoonvader foto's gemaakt op een bruiloft. In de tussentijd heb ik nog gekeken of alles goed ging wbt. het opslaan van de foto's van zijn camera maar alles ging prima, er stonden bijna 100 foto's op het kaartje.

Eenmaal thuis bleek dus dat deze foto's opeens allemaal verdwenen waren (tot het gemeentehuis, vanaf het gemeentehuis zijn ze wel opgeslagen. Maar er missen nu dus heel veel foto's van het fotomoment zeg maar).

Als ik de camera aan de computer doe geeft hij aan dat 2.81 GB van de 3.75GB beschikbaar is, terwijl er geen foto's in het mapje staan, ook Bridge en dmv importeren vind hij geen foto's. Tevens heb ik al een recovery geprobeerd met Recuva, maar die vind ook niks.

Verder geeft het kaartje nu regelmatig aan dat de kaart niet geformatteerd is als ik hem in de camera stop.

Gelukkig was mijn camera mee als back up, maar het zou wel fijn zijn als deze foto's ook nog terug te halen zijn.

Wat is wijsheid? Kaartje formatteren? Is het kaartje gewoon af aan het gaan? Ik kom er niet uit, zou het erg fijn vinden als iemand me even wil helpen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:15

Zijn je foto's niet opgeslagen in een verborgen map? Dit kan waarschijnlijk niet maar je weet nooit. Heb je je kaart geprobeerd te openen op meerdere pc's? Of verschillende? Ik heb in het verleden wel eens ooit gehad dat als ik eerst fotografeerde ik mijn kaarten alleen op een Mac kon openen en niet op een Windows. Bleek achteraf te liggen aan de manier waarop ik mijn kaarten had geformateerd.

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 17:36

Leverage schreef:
Zijn je foto's niet opgeslagen in een verborgen map? Dit kan waarschijnlijk niet maar je weet nooit. Heb je je kaart geprobeerd te openen op meerdere pc's? Of verschillende? Ik heb in het verleden wel eens ooit gehad dat als ik eerst fotografeerde ik mijn kaarten alleen op een Mac kon openen en niet op een Windows. Bleek achteraf te liggen aan de manier waarop ik mijn kaarten had geformateerd.

Bedankt voor je reactie :)

Verborgen map heb ik niet kunnen vinden, er is maar 1 mapje. Verder opende hij op de andere laptop de foto's ook niet (wel die vanaf het gemeentehuis dus) op de camera zelf zijn ze ook niet meer te zien. Dat vind ik zo gek, want het kaartje zelf geeft wel aan dat er geheugen in gebruik is.

Captain_

Re: Probleem met geheugenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:18

ik heb een keer de helft van mijn vakantiefoto's verwijderd door een zelfde probleem, met gewoon sd kaartje.. Ik had altijd als hij met de computer verbonden was meerdere mappen erin staan, na de 9999 foto's maakt hij een nieuw mapje aan en begint de telling weer bij 0000.
Uit automatisme klikte ik alleen op het laatste mapje wat er stond, pas toen ik alle foto's op mijn camera verwijderd had kwam ik erachter dat ik de foto's misten die nog in dat andere mapje moesten staan..
Misschien is dat bij jou ook?

Aria_zz

Re: Probleem met geheugenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:24

Ik heb dit ook meegemaakt! Echt balen, waren in Barcelona, ben dus een heleboel mooie foto's kwijt ;(
Weet de oplossing niet, ik volg hier even.
Is trouwens gewoon een camera van de Aldi, medion dus.