De laatste tijd was mijn inspiratie en motivatie ver te zoeken wat tekenen betreft, maar wat ik wel veel gedaan heb, is oefenen schetsen zonder hulpmiddelen. Hier een paar voorbeeldjes, zoals je zal zien heb ik meer moeite met hoofden met met lichamen. Wat ik ook vaak heb is dat mijn tekening nét niet op het papier past, dat moet ik dus ook beter leren inschatten. Ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben
(Formaat is allemaal A5.) 1.Zo schetste ik vroeger, gewoon ergens beginnen en tekenen. Nu probeer ik meer eerst vormen te zien, dus bijvoorbeeld cirkels zetten als basis. (Paard van Jamiefris)

2. Hoofd vertekend een beetje doordat ik in een boekje teken, maar het moest wel nog wat breder.

3. Hier dus een hoofdfoto, mislukt aardig
Ik begin altijd vanuit een grote en een kleine cirkel, maar de vorm lijkt toch nog niet te kloppen. Let ook vooral niet op de manen 

4. Over lichaam redelijk tevreden, hoofd is te vervormd.

5. Paard van set_elkol, best tevreden over, alleen jammer dat ik net niet uitkwam met de grootte.

6. Veulen van Ayasha, voorhoofd is te bol. En dat achterbeen, tjah

7. Hier heb ik de borst duidelijk te groot en breed gemaakt.

8. Foto van Evenlien1000 (facebook.com/EBfotografienl), rug is te lang, beentjes moet ik nog uitwerken.

Dit was dus een greep uit mijn vele schetsen
Ik ben intussen ook begonnen met gebouwen tekenen, helpt ook erg goed voor verhoudingen en perspectief
Set pik ik er wel meteen uit!
daardoor lijkt het hoofd nu te lang?