Vakantie betekent fotograferen! Maar wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantie betekent fotograferen! Maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:44

Hai allemaal!

Ein-de-lijk heb ik weer de tijd om te fotograferen. :D Wat fotoreportages moet ik nog plannen, misschien geef ik me ook wel weer op voor een fotomeeting, maar ik wil het liefste gewoon nú fotograferen!
Maar ik weet dus niet wat. :') Het lijkt me leuk om eens wat anders te fotograferen dan bloemen. Die heb ik namelijk al zoveel op de foto staan. In de dierentuin ben ik ook al geweest.

Mijn zusje heeft ook al een paar keer voor de lens gestaan + die is de komende paar dagen uit logeren. Misschien daarna, maar daar heb ik dan ook weer inspiratie voor nodig. :') Ze heeft namelijk al een paar keer op verschillende plekken model gestaan, al weet ik misschien nog wel een locatie! Als jullie nog ideeen hebben?

Eten heb ik ook weleens gefotografeerd, helaas is daarvoor de inspiratie ook op.. :Y)

Nu ja, de vraag luidt dan natuurlijk, wie heeft er goede ideeen? Wat kan ik fotograferen? :P

Anoniem

Re: Vakantie betekent fotograferen! Maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:48

Zelfportretten!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:48

Hmm, opgeving fotograferen zoals op het water? Huur een boot, ga het water op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:52

Irene96 schreef:
Zelfportretten!

Zelfportretten zijn inderdaad wel érg gaaf! Maar ook meteen heel erg lastig. Wij hebben namelijk geen statief + ik zou niet weten hoe/waar te beginnen. Toch ga ik het in mijn achterhoofd houden!

Nayomie, dat is inderdaad ook best een leuk idee! Tenminste, daardoor kom ik weer op een ander idee. Een keertje vroeg opstaan en de brug hier + omgeving fotograferen. :P Misschien zelfs wel als de 4daagse bezig is!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:54

Dat is een heel mooi idee, vooral met zonsopkomst en zonsondergang.
Of sportfotografie, zoals voetbal, hockey of weet ik wat. Kun je vaak ook mooie shots uit halen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:58

Ik heb ook geen statief, kan prima! :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:03

Zoek eens op urban fotografie. Ook erg leuk om te doen!

Edit: stomme autocorrect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:14

Nayomie, goed idee! Ga ik eens kijken of ik hier in de buurt iets kan regelen. :P Al hebben we natuurlijk altijd nog de vierdaagse waar ik op loopafstand heen kan kijken haha.

Irene, top! Dan ga ik echt eens goed kijken daar voor. :D

Steefvicky,
Ik heb even snel rondgekeken, dat is ook zeker een goed idee! Daar kan ik wel wat inspiratie uit op halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:25

Dinky :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:40

Zelfportretten gaan prima zonder statief, gewoon iets stabiel zoeken waar je je camera kan opzetten zonder dat die valt of beweegt.
Natuurfoto's zijn erg leuk, in de vakantie zeker leuk om eens wat langer weg te blijven voor zonsondergang en nachtfoto's (zoals bijvoorbeeld verlichte straten, auto's op de snelweg, maar ook meer natuur nachtfoto's zoals de refectie van de maan in een meer)
Nodig je vriendinnen eens uit en maak een zelf gekutselde studio. Misschien zit er wel iemand van je vriendinnen bij die goed met make-up overweg kan zodat je daar wat leuke plaatjes van kan maken?
Dagje naar de zoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:41

Leen, dat zijn zeker goede ideeen! :D Bedankt! Mijn vriendinnen kan ik ook inderdaad eens optrommelen. :j