Voorop gesteld; ik ben geen getalenteerd tekenaar zoals sommige bokkers hier! Máár ik doe het graag en ik vind tips wel leuk. Bovendien ben ik geneigd om, naar mijn kunnen, goed te beginnen, maar daarna te snel te gaan werken (af te rammelen ipv mijn tijd te nemen en ik ben niet goed genoeg om snel te werken.
) waardoor de tekening helemaal nergens meer op trekt. Ik hoop door er een WIP van te maken, dat ik rústig en precies blijf werken maar dat ik hem ook af maak!

de schets en het oog al uitgewerkt (enfin nog niet helemaal maar ben begonnen met het oog omdat het bij mijn "collage" daar de vorige keer enorm mis ging bij Sam... Dus ik dacht: nu begín ik aan het oog, loopt het dan mis, heb ik tenminste niet uren en uren gewerkt voor "niks" omdat ik het oog niet meer goed krijg en ik te veel heb moeten gummen...

oogje close up..

Hoofdstel beetje verder uit gewerkt... Tot de conclusie komen dat ik een rothoofdstel heb en dat dat mutsje ook al ellendig gedetailleerd op foto staat.

en als laatste voor vandaag (want ik merk dat mijn concentratie op aan't raken is..) mijn tweede moeilijke punt.. (wat ik alweer vergeten was..
) neusgaten...
hopelijk heb ik er morgen (of overmorgen gezien ik morgen heel de dag wedstrijd heb) een helderdere kijk op. 
Ik merk helaas nu al dat ik hier en daar mis gegaan ben met de verhoudingen maar goed.. We zullen gewoon moeten kijken of we dat nog "opgelapt" krijgen

Referentiefoto:
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 9334_n.jpg
Misschien dat één van de meer ervaren tekenaars ziet waar ik de mist in ga met het neusgat?
ik vind het nu al mooi
Hoop dat het niet meer opvalt als ie af is.

smiley'tje zou kunnen zijn en dan zie ik wát me ergert.