[TEK][WIP]Sammie op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[TEK][WIP]Sammie op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 22:39

Zoh, tegenwoordig moet je al gestudeerd hebben voor de tags juist te krijgen.. _O-
Voorop gesteld; ik ben geen getalenteerd tekenaar zoals sommige bokkers hier! Máár ik doe het graag en ik vind tips wel leuk. Bovendien ben ik geneigd om, naar mijn kunnen, goed te beginnen, maar daarna te snel te gaan werken (af te rammelen ipv mijn tijd te nemen en ik ben niet goed genoeg om snel te werken. :') ) waardoor de tekening helemaal nergens meer op trekt.
Ik hoop door er een WIP van te maken, dat ik rústig en precies blijf werken maar dat ik hem ook af maak! :)
Afbeelding
de schets en het oog al uitgewerkt (enfin nog niet helemaal maar ben begonnen met het oog omdat het bij mijn "collage" daar de vorige keer enorm mis ging bij Sam... Dus ik dacht: nu begín ik aan het oog, loopt het dan mis, heb ik tenminste niet uren en uren gewerkt voor "niks" omdat ik het oog niet meer goed krijg en ik te veel heb moeten gummen... :')
Afbeelding
oogje close up..
Afbeelding
Hoofdstel beetje verder uit gewerkt... Tot de conclusie komen dat ik een rothoofdstel heb en dat dat mutsje ook al ellendig gedetailleerd op foto staat. _O-
Afbeelding
en als laatste voor vandaag (want ik merk dat mijn concentratie op aan't raken is..) mijn tweede moeilijke punt.. (wat ik alweer vergeten was.. :') ) neusgaten... :x hopelijk heb ik er morgen (of overmorgen gezien ik morgen heel de dag wedstrijd heb) een helderdere kijk op. :=
Ik merk helaas nu al dat ik hier en daar mis gegaan ben met de verhoudingen maar goed.. We zullen gewoon moeten kijken of we dat nog "opgelapt" krijgen :+ :')

Referentiefoto:
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 9334_n.jpg

Misschien dat één van de meer ervaren tekenaars ziet waar ik de mist in ga met het neusgat?

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:50

wauww <3 ik vind het nu al mooi

SIEMxFUNNY

Re: [TEK][WIP]Sammie op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:52

Ik zie een talentje :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:54

Waauw echt heel erg mooi!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:49

Wauw! Heel erg mooi!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:51

Ziet er heel goed uit! Het oogje lijkt wel ietsje aan de kleine kant. Maar verder, geweldig! Ik ben benieuwd naar de rest! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:54

Vandaag gaat verder tekenen niet lukken vrees ik maar morgen misschien wel! :)

Oog vond ik idd ook ietwat klein... maar durf 'm niet te veranderen... :o Hoop dat het niet meer opvalt als ie af is. :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:59

Mooi hoor! _/-\o_ Ik doe je het niet na

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:33

ik vind hem al erg mooi tot nu toe! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 18:11

Afbeelding
Met dit snikhete weer kom ik toch niet buiten dus na een paar uur studeren ook weer wat verder gewerkt... Traag maar zeker. :')
Ik erger me aan het neusgat... Maar ik laat het even zoals het is en er gaat een moment komen dat ik een :)* smiley'tje zou kunnen zijn en dan zie ik wát me ergert. :')
Ik denk dat ik misschien nog te braaf ben met contrast?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 16:33

Hoe meer ik verder ga hoe minder tevreden ik ben. :')
Ik maak hem nog af maar krijg "Sam" er niet in.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:38

Hmm, je vroeg om tips he? Nou ben ik niet zo goed ervaren, maar tips kan ik altijd geven.
Waar ik denk dat het fout gaat in het neusgat is dat je links van het donkere écht wat donkerder mag doen.
Verder zal ik nog even hinten naar de vacht. Zie dat je heel mooi de bloedvaten een lichter stukje heb gegeven, maar de bloedvaten zijn niet de enige lichte plekken op het lichaam. Probeer ook echt goed duidelijk geschil te maken in licht en schaduw. De schaduw valt nu namelijk een beetje weg :)

Ik hoop dat ik je een beetje vooruit heb geholpen :D
Verder, als je niet vaak tekent, vind ik het al heel goed gan :j

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:41

Wauw super mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 16:43

Thanks. :j Ben aan zijn mutsje bezig nu. Daarna ga ik eens kijken of ik nog wat meer contrast kan aanbrengen in zijn hoofd. :j (en het neusgat de donkere stukken donkderder maken. :j )

Ik wil het te veel "smooth" maken denk ik. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:45

Er is ook een gedeelte wat lichter zou moeten, dus wat minder 'zwart' zegmaar, zal ik na het eten even aanwijzen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:01

Thanks! :) Heb al een paar dingen "op gevoel opgelicht".. :=Het maakt hem wel wat "opener" heb ik het idé..

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:04

Joh! Loopt je jezelf eerst onderuit te halen, ga je later ook nog eens zeggen dat dit en dat véél beter moet... En dat je het nooit af maakt, iig niet volgens je eigen maatstaven. Gevalletje perfectionisme?! Lieve TS, je tekent beter dan gemiddeld en ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt. Dan is het afmaken van zo'n tekening natuurlijk helemaal niet leuk meer! Dus stop met het jezelf zo moeilijk maken en te zeggen wat NIET goed is, maar kijk eens wat je allemaal WEL mooi kan. Ik kan die aderen bijv. niet zo tekenen hoor! Wees lief voor jezelf :(:)

Edit; rare typo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:09

Haha, ik ben gigantisch perfectionistisch idd. :j Ik priegel hem rustig af hoor. :j Na wat oplichten ben ik weer wat happier met 'm,
het is natuurlijk wél mijn Sammetje! En alleen perfectie doet Sammetje recht aan! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:23

Nu ben ik wel benieuwd hoe het er nu uit ziet :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:25

Afbeelding
Denk dat ik het neusgat nog wat donkerder mag maken (misschien moet ik er een zwart kleurpotloodje bij nemen?) en nog wat dingen lichter maken maar dit was zo even snel zeg maar... :o De plekken die licht bedoeld waren maar "wegvielen" al ietwat opgelicht zeg maar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:28

Kijk, dat geeft al een heel ander gezicht :)
Als we toch zo goed bezig zijn, misschien sommige stukjes van de bloedvaten iets minder zwart. Soms valt het een beetje teveel op. :)
(gut, wat voel ik me nu een zeur zeg _O- )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:30

Nee! Helemaal niet! Ben juist blij met je punten! :j Ga'k wel straks pas mee aan het werk. Moet over een half uurtje weg en nu voel ik me zo "haasterig" :') maar vind het juist leuk dat je die dingen noemt! :) Zo lang ik nog kan door doen (kwartiertje oid) rustig met z'n mutsje priegelen. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:31

Kijk maar wanneer je weer verder gaat. :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:34

Wow! Niet zo down joh! Komt goed, je tekent beter dan menig Nederland bij elkaar, ga zo door, je bent goed op weg!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 09:35

Afbeelding
Zo, even hopen dat ie het doet. :)
Alles moet nog een beetje bijgewerkt worden maar in grote lijnen ook de hals af nu. Ik zit nog altijd hier en daar te priegelen aan het oog maar ik maak het er vrees ik niet beter op. :o Grom....