[CENTRAAL] Aquarel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

[CENTRAAL] Aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:40

Hallo lieve bokkers!

De laatste tijd ben ik helemaal weg van aquarelverf. Heb laatst een setje van het merk cotman besteld en ben daar nu lekker mee aan het experimenteren. Maar ik vraag mij af of hier meer mensen zijn die aquarellen? Volgens mij is het geen heel populair materiaal, in ieder geval minder populair dan pastel of grafiet.

Het lijkt me leuk om hier bijvoorbeeld tips uit te wisselen of om je werk te showen :)

Moderatoropmerking:
Om het een overzichtelijk topic te houden mag je (ter illustratie van je uitleg/verhaal) maximaal 2 foto's zichtbaar plaatsen. De rest dient in links te worden geplaatst. Graag hiermee rekening houden.

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:36

Mag ecoline ook? Dat lijkt heel erg op aquarelverf :))
Het is zo'n fijn materiaal, je kan eerst heel grof beginnen en er vervolgens iets heel gedetailleerds van maken!

Zelf vind ik ecoline mooier dan aquarel omdat de kleuren veel feller zijn.

Fenrir

Re: Aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:37

Ik gebruik ook aquarel, maar mix het meestal met ander materiaal (markers, potloden, ecoline, fineliners, etc).

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:38

Fiffill schreef:
Ik gebruik ook aquarel, maar mix het meestal met ander materiaal (markers, potloden, ecoline, fineliners, etc).

Gaaf, heb je daar een voorbeeld van? Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Misschien kan ik het ook eens proberen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:39

Zal eens even voor je kijken. Wss alleen nog (heel) oude dingen hier op deze computer staan, en loop nogal achter met inscannen. :+

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:41

Ik gebruik ook dagelijks aquarel, ik maak er mijn ontwerpen mee.
De tattoos die ik zet lijken daarom ook op aquarel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:48

Nienke15 schreef:
Fiffill schreef:

Gaaf, heb je daar een voorbeeld van? Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Misschien kan ik het ook eens proberen!

Kon niet zo snel iets vinden, maar hier een klein schetsje uit 2008 (grafiet, aquarel, fineliner, acryl) en een ander uit 2011 (aquarel, fineliner, acryl). Zal binnenkort eens kijken of ik de scanner aan de praat krijg.

Afbeelding

Afbeelding

Ik gebruik het meestal niet zo heel veel, vaak als basis "waas" en dan ga ik er met andere dingen overheen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 18:29

Ecoline vind ik ook heel gaaf! Heb er zelf nog niet mee gewerkt (ja een keer in groep 1 van de basisschool :') ), maar het is wel iets waar ik later een mee wil experimenteren! Ik heb even in je da profiel gespiekt Nienke en ik vind je werk heel mooi!

Jouw werk is ook heel gaaf Fiffill! Ben benieuwd naar je meer recente dingen :)

Heb even op je website gespiekt Amanda, en wauw wat zijn die tattoo's gaaf zeg! Echt heel mooi!

Als ik wat moois heb gemaakt zal ik het hier ook neerzetten. Ben nu vooral gewoon veel verschillende dingen aan het uitproberen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:38

Ik heb heel veel met aquarel gewerkt. Leuke techniek. Ik heb wel een paar foto's van werkjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De panorama van de koeien is meer dan tien jaar oud, inmiddels :+:. Was toentertijd een cadeau voor wijlen mijn opa, die enorm fan was van die dieren. Het schilderij hangt nog bij mijn oma thuis.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:43

Ik werk er ook graag mee! Maar vooral graag in combinatie met pen en/of inkt.

Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

En deze in 'puur' aquarel:

Afbeelding

San, jouw werk toch altijd :+:

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 19:21

Ah San jouw werk is altijd heel mooi! Ik vind vooral die onderste met koeien heel gaaf :) Jouw werk is ook heel mooi Dirndl! Ook leuk om verschillende stijlen te zien :)

Wat voor merk(en) verf gebruiken jullie? En gebruiken jullie liever van die blokjes, tubes of potloden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:26

Ik heb blokjes, verf en potloden. Die laatste liggen te verstoffen ergens in een diepe krocht van m'n knutselkamer. Zelf vind ik verf wel ietsje fijner, maar de blokjes zijn wat goedkoper en gaan ook lang mee.

Ik heb zelf Van Gogh en nog een merk waar ik zo de naam niet van weet...

En natuurlijk bedankt voor de complimenten :D. Die eerste is gaaf, Dirndl, Bob? De Duiker vind ik ook erg leuk, sowieso erg schattige beestjes :+:.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:18

Nog een vraagje! Waar halen jullie je materialen? Ik had al wel een aantal sites gevonden met google, maar misschien weet iemand hier nog een pareltje :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:19

Ik koop alleen in winkels. Niet online.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:46

Ik zal morgen even kijken welke ik gebruik, de blokjes zijn van Gogh, de tubes moet ik even na kijken weet ik eigenlijk niet. Ik vind ze beide net zo fijn eigenlijk. Ik heb het in de mix omdat ik zo dicht bij mogelijk bij mn tattoo inkten wil blijven.
Ik zal mn best doen om af en toe te werk te laten zien (schilderwerk uiteraard niet de tattoos) met ontwerpen ben ik wel voorzichtig, ik ontwerp persoonlijk voor een klant en de bedoeling is dan ook dat het ontwerp alleen voor diegene word gebruikt.
Soms maak ik ook wel eens iets gewoon omdat ik er zin in heb haha! (helaas niet zo heel veel tijd voor)
Hier eentje:

Afbeelding

Muurp

Re: [CENTRAAL] Aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:11

Ik heb het topic weer geopend. Lees de OP nog even door voordat jullie verder kletsen, veel plezier! :)

Dirndl

Re: [CENTRAAL] Aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:21

Top, thanks Muurp :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:39

Ik gebruik ook een mix van materialen
Gebruik mijn favoriete Golden acrylverf in aquarel effect in combinatie met (stabilo) pennen, markers, potlood en alles wat ik op dat moment nodig denk te hebben ;-)
Heb laatst ook dat aquarel effect (en combinatie van materialen) op een groot schildersdoek gebruikt *\o/*

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3963_n.jpg

achtergrond,maar wel minder spetter/aquarel effect
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2896_n.jpg

het grote doek
Afbeelding

en zelfs op en in het door mij ontworpen boek cover :)
[UK] [TEK/ILL]Boekcover

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:07

Ik schilder ook vaak met aquarel. Heb als kind het van mijn buurvrouw geleerd. Ik heb verf in blokjes en tubetjes, beide van van Goch. Aquarel potloden heb ik van Bruynzeel. Die haal ik hier in de winkel. Heb eens een doosje besteld en helaas waren de potloden van binnen gebroken, een puntje eraan lukte bijna niet.
Afbeelding