[TEK][WIP] Verschillende paarden opdrachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

[TEK][WIP] Verschillende paarden opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:32

Hallo allemaal. Ik heb de laatste tijd verschillende opdrachten gekregen. En nu is het vakantie voor mij dus kan ik al die opdrachten maken. Er zijn ook een paar opdrachten die ik opnieuw wil doen. In dit topic start ik elke week met een nieuwe opdracht en hier komt de eerste:

Jetske van _gummybear

Afbeelding
Het oog. Ik vind het oog mooi gelukt.

Afbeelding
De rest van haar huid op dat stukje. In haar gezicht behalve bij de neus en mond zitten niet veel details. Gelukkig heeft ze een halster aan.

Afbeelding
Hier de resr van haar gezicht. Het ongedetailleerde stukje dan.

Volgens mij zijn de foto's gedraaid. Sorry daarvoor. Nou ik hoop dat jullie de tekeningen mooi gaan vinden.

Tips en kritiek zijn altijd welkom
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-07-14 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TEK] toegevoegd.

Caitlin_K

Re: [TEK][WIP] Verschillende paarden opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:59

Leuk!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:58

Ziet er al leuk uit, het is alleen jammer dat het slechte foto's zijn, daardoor kun je het eigenlijk niet zo goed zien.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:01

Weet ik. Me mobiel is nog slechter. En ik heb geen camera ofzo das heel jammer

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:38

Afbeelding

Hoofd klaar

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:05

Leukkk ! Ben benieuwd hoe jetsie word !

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 09:46

Hahaha dankjewel

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:59

En je vraagt hier nog geen geld voor hoop ik? :)
Ik vind dat je tekening nu nog wat flets is en niet in verhouding.. maar tis makkelijker te zeggen als je even de voorbeeldfoto kan plaatsen. Wat is de bedoeling van de mond? die vind ik heel vreemd
Ik vind het hoofd nog niet echt klaar

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:00

Hier is de voorbeeld foto. Er zit in het hoofd niet heel veel detail dus daar is nirt zoveel aan te doen en daarbij denk ook ff aan me leeftijd want ik ben pas 13

Afbeelding

Het gezicht is ook niet het belangrijkste. Het gaat de eigenaresse vooral om het steigeren en dat komt nog

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:05

Jetske <3

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:06

Ik zou zelf ook proberen nog wat detail in te voegen, maar vind dat je het voor je leeftijd goeddoet, er zit alleen wel meer detail in de foto hoor :) heel goed kijken naar ieder klein kleurverschil en dit ook precies zo tekenen, als je precies tekent wat je ziet, word het alleen maar mooier!! Ga zo door!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:08

idsie schreef:
Ik zou zelf ook proberen nog wat detail in te voegen, maar vind dat je het voor je leeftijd goeddoet, er zit alleen wel meer detail in de foto hoor :) heel goed kijken naar ieder klein kleurverschil en dit ook precies zo tekenen, als je precies tekent wat je ziet, word het alleen maar mooier!! Ga zo door!

Dankje. Ik wil ook wel meer detail er in brengen alleen ik kan dat niet fatsoenlijk zien en als ik inzoom word de foto pixelig

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 01:00

Leeftijd speelt geen rol op dat vlak := ik zeg wat ik vind en of je nu 13 bent of 20, het geen wat er op papier staat is het belangrijkst ;)
Verder vind ik het echt een slechte foto om deftig te kunnen na tekenen! misschien moet je eerst verder oefenen op goéde foto's waar elk klein detail te zien is dan is het makkelijker om te 'improviseren' :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 01:28

xTitanic schreef:
Leeftijd speelt geen rol op dat vlak := ik zeg wat ik vind en of je nu 13 bent of 20, het geen wat er op papier staat is het belangrijkst ;)
Verder vind ik het echt een slechte foto om deftig te kunnen na tekenen! misschien moet je eerst verder oefenen op goéde foto's waar elk klein detail te zien is dan is het makkelijker om te 'improviseren' :)

Een meisje van 13 hoort goede tips te krijgen zodat ze wel goed word in het tekenen als ze 20 is. En nog belangrijker: er plezier in houd. Met zo'n instelling en kritiek gaat dat m niet worden ben ik bang..

Ik vind dat je heel goed bent begonnen :) verhoudingen zou je kunnen oefenen door gewoon veel te tekenen en proberen te zien wat er niet klopt. Bestuur hetgeen wat je wilt tekenen goed. Begrijp hoe het in elkaar zit. Dan begrijp je ook beter hoe de verhoudingen liggen.

En in ieder hoofd zitten veel details. Ook op de plekken waar dat minder lijkt te zijn. Oefen dus met foto's waarop dat beter is te zien want op deze foto is dat ook erg lastig. Ik vind het zelf heel moeilijk om de details op grote oppervlakten goed aan te brengen dus snap wel dat dat lastig is.

Experimenteer bij de volgende, het i niet erg een tekening weg te gooien. Als je er maar wel van leert.

Maar al met al vind ik het helemaal niet slecht wat je nu tekent en ik denk dat als je goed blijft oefenen en kritisch kijkt je heel erg kunt verbeteren! En het belangrijkste: houd er plezier in en wees trots op je werk :)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 07:27

Ben ik het niet helemaal mee eens, gooi nooit een tekening weg, maak het af en bewaar het en leer ervan, op iedere tekening zie je iets wat de volgende keer beter kan, ook als je heel goed bent!

ilaan schreef:
xTitanic schreef:

Een meisje van 13 hoort goede tips te krijgen zodat ze wel goed word in het tekenen als ze 20 is. En nog belangrijker: er plezier in houd. Met zo'n instelling en kritiek gaat dat m niet worden ben ik bang..

Ik vind dat je heel goed bent begonnen :) verhoudingen zou je kunnen oefenen door gewoon veel te tekenen en proberen te zien wat er niet klopt. Bestuur hetgeen wat je wilt tekenen goed. Begrijp hoe het in elkaar zit. Dan begrijp je ook beter hoe de verhoudingen liggen.

En in ieder hoofd zitten veel details. Ook op de plekken waar dat minder lijkt te zijn. Oefen dus met foto's waarop dat beter is te zien want op deze foto is dat ook erg lastig. Ik vind het zelf heel moeilijk om de details op grote oppervlakten goed aan te brengen dus snap wel dat dat lastig is.

Experimenteer bij de volgende, het i niet erg een tekening weg te gooien. Als je er maar wel van leert.

Maar al met al vind ik het helemaal niet slecht wat je nu tekent en ik denk dat als je goed blijft oefenen en kritisch kijkt je heel erg kunt verbeteren! En het belangrijkste: houd er plezier in en wees trots op je werk :)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 07:53

Lekker door oefenen hoor, en een niet helemaal lijkende tekening kan soms ook slagen doordat de sfeer heel mooi is.

Hoe groot is deze tekening? En schets je in een schetsblok of heb je 2 vellen aan elkaar geplakt? Ik vind zelf de streep in het midden nogal storend. Als dit een schets voor jezelf is, is dit prima natuurlijk. Maar voor een opdracht is het natuurlijk mooier om een vel te nemen met het juiste formaat, of groter natuurlijk want dan kan je altijd bijsnijden naar de uitsnede en het formaat van je wens.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:05

Ze tekent ook altijd op school en ik zit naast haar. Soms zijn de tekeningen dan ook uit verhouding enzo... (dit is niet rot bedoeld cheyenne..)

Kun je de foto niet uitprinten en erlangs houden? Dat scheelt ook volgens mij :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 12:16

vosjevos schreef:
Lekker door oefenen hoor, en een niet helemaal lijkende tekening kan soms ook slagen doordat de sfeer heel mooi is.

Hoe groot is deze tekening? En schets je in een schetsblok of heb je 2 vellen aan elkaar geplakt? Ik vind zelf de streep in het midden nogal storend. Als dit een schets voor jezelf is, is dit prima natuurlijk. Maar voor een opdracht is het natuurlijk mooier om een vel te nemen met het juiste formaat, of groter natuurlijk want dan kan je altijd bijsnijden naar de uitsnede en het formaat van je wens.

Ik heb wel 3 blaadjes aan elkaar geplakt. Het is eigenlijk een opdracht maar de eigenaresse wil hem niet kopen dat had ze al gezegd dus ben benieuwd hoe het loopt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 21:36

Afbeelding

Hoe vinden jullie het??

Ik heb er heel hard aan zitten wikken en wegen en ik heb uiteindelijk gevonden hoe ik het beste kan tekenen. Ik Zelf moet niet eeuwen lang op dezelfde plek zitten want dan raakt mijn geduld op. Ik ben er ook achter gekomen dat als ik zelf improviseer waar de schaduwen en alles komen, ik veel beter kan tekenen en de foto enkel als hulpmiddel moet gebruiken om te weten of bv de manen lichter zijn dan de huid enz. Ik ben blij dat ik hier achter ben gekomen. Ook het 'haareffect' heb ik nu onder de knie. Daardoor lijkt de foto nog realistischer en met witte dingen ben ik ook helemaal achter gekomen wat je moet doen. Deze pony heeft een bles en als je boven ik geloof de neusriem kijkt zie je het bles stukje al tevoorschijn komen. Met verhoudingen ben ik sowieso al beter geworden maar bij deze schets is de verhouding niet 100% goed maar nu houd ik dat even Zo. Ik zie later wel wat het opleverd

Tips kan ik wel nog altijd gebruiken natuurlijk

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 15:13

kan iemand mij tips geven voor de neus en mond en het gebied er rond omheen (dus zonder haartjes) want dat lukt me niet helemaal

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:50

Vraagje. Bij de snuit heeft een paard of pony geen haartjes zitten. Hoe kun je de overgang van die haartjes naar de snuit goed doen want die mislukt mij de hele tijd