Man man man, wat zit ik eraan te preugelen zeg, niet normaal...
Hoop details in het hoofdstel ect...

En ja, ik weet dat het hoofd wat te breed is, moet ik nog wat op vinden...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoop details in het hoofdstel ect...

plovesb schreef:Waarom schets je hem eerst niet helemaal uit? Dan kan je kijken of de verhouding etc klopt. Nu klopt ver vrij weinig aan, helemaal als je het rechtergedeelte van z'n hoofd gaat tekenen waar ik denk dat je het van plan bent.
Goede poging, van je fouten leer je juist!
HorseyDude schreef:plovesb schreef:Waarom schets je hem eerst niet helemaal uit? Dan kan je kijken of de verhouding etc klopt. Nu klopt ver vrij weinig aan, helemaal als je het rechtergedeelte van z'n hoofd gaat tekenen waar ik denk dat je het van plan bent.
Goede poging, van je fouten leer je juist!
Nee hoor, rechterzijde laat ik juist weg, net als op de originele foto hierboven! (kunst weet je wel?) maar bedankt voor je reactie
HorseyDude schreef:Verhoudingen zijn nooit mijn sterkste punt geweest en dat weten de meeste bokkers hier wel... En dat is vreemd genoeg ook de charme van mijn art. Hoe gek dat ook mag klinken. Bij mij is het nooit echt perfectie wat de klok slaat maar toch probeer ik dat wel soms stiekempjes te incalculeren... Ik probeer het tenminste om een mooi paard op papier te krijgen, al sinds dat ik op Bokt zit en die jaren daarvoor.
plovesb schreef:niks aan het handje toch? Ieder zijn eigen mening. De een vindt het baaaah, en de andere vindt het weer bloedjemooi. Ieder mens is anders, als dat niet zo zou zijn dan zou het me toch een saaie wereld zijn....HorseyDude schreef:Verhoudingen zijn nooit mijn sterkste punt geweest en dat weten de meeste bokkers hier wel... En dat is vreemd genoeg ook de charme van mijn art. Hoe gek dat ook mag klinken. Bij mij is het nooit echt perfectie wat de klok slaat maar toch probeer ik dat wel soms stiekempjes te incalculeren... Ik probeer het tenminste om een mooi paard op papier te krijgen, al sinds dat ik op Bokt zit en die jaren daarvoor.
Ik vind het persoonlijk niet de charme van een tekening of schilderij als ik een realistisch dier zie die uitverhouding is. Een ander verhaal zou het zijn als er bewust voor gekozen is om het niet kloppend te maken. Genoeg kunstenaars die zo werken, denk bijv aan Willem de Kooning.
Maar nogmaals waarschijnlijk is dat dan een persoonlijke kwestie.
Hmmm, hoofstellen tekenen kan ik blijkbaar wel (riempjesnightmare!)

hannah41 schreef:Leuk hoor! Ik vind het hoofdstel niet genoeg in contrast met de huid (valt beetje weg) en de ogen zouden nog een lichtpuntje/vlak moeten hebben. Verder is het hoofd niet helemaal in verhouding zoals al eerder was aangegeven. Ik zou de neus riem een beetje zo laten lopen:
[ Afbeelding ]
Verschrikkelijk lelijk, overdreven en pruttige schets, maar voor het idee.
Maar daar valt wel wat mee te doen denk ik...
Lekker zo doorgaan!