[TEK] Luipaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

[TEK] Luipaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 17:53

Hallo bokkers!

Weer eens wat anders dan een paard. De tekening is helaas gemaakt op printpapier omdat ik even geen ander papier had en in eerste instantie niet van plan was hem zo ver uit te werken. Ik heb vulpotlood en 5B en 9B grafiet gebruikt.

En ik weet dat er bobbels en kreukels in het papier zitten, ja. :o
Afbeelding

Ik zou erg blij zijn met tips voor de volgende keer! :)

muntdrop

Re: [TEK] Luipaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:58

Gaaf zeg, heel mooi gedaan!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:02

Gaaf! Ik vind het alleen jammer dat het hoofd zo zweeft, misschien kun je er nog een nek aan maken? :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:06

Ik mis snorharen!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:09

Beetje meer diepte zal zo veel meer leven in je tekening brengen!
De tanden zitten erg op dezelfde laag als de rest daar omheen.
Geld ook voor de rest van het hoofd.

Hij is nu al ontzettend mooi hoor :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:18

Ik vind hem erg gaaf ^^ al die haartjes moet vast een gruwelijk karwij geweest zijn zeg :o Ik kan hooguit wat tips geven over de anatomie. Het hoofd is wat bol (van de bovenkant hebben katachtigen vaak een wat platter hoofd) en de wangen lopen ver door (ik weet niet goed hoe ik dat beter uit kan leggen dus zou eventueel in een voorbeeldje kunnen laten zien wat ik bedoel mocht je dat handig vinden).

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:27

Mooi hoor! Ik denk alleen dat de ogen te veel op mensenogen lijken. Er is te veel oogwit zichtbaar, en de oogvorm is te ovaal volgens mij. De vacht vind ik erg mooi gedaan! :j

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 18:43

Heel erg bedankt allemaal! :D

Hannah41, je hebt gelijk maar daar had ik geen zin meer in haha :') Ik heb er zo lang aan gewerkt dat ik dat nu echt niet meer wil. Maar ik zal er de volgende keer zeker aan denken, dankjewel!

Supervixen, dat was ik inderdaad vergeten te melden! Omdat ik met grafiet werkte en geen wit materiaal heb dat goed genoeg dekt kon ik die niet maken. Anders had ik ze als uitsparingen moeten laten staan zodat ik het wit van het papier gebruikte, maar ik zag niet helemaal voor me hoe dat ging lukken :P

Yasmijntje, dankjewel! Daar zat ik zelf inderdaad ook al een beetje mee. Het probleem is voor mij denk ik de haartjes, doordat ik daar zo op focus vergeet ik de rest een beetje :')

Blimmerd, dankjewel! Ik heb misschien inderdaad een beetje weinig tijd besteed aan de anatomie :o Ik zal er op letten de volgende keer.

Horsenart95, dat wat om de pupil heen zit is de iris. :P Ik had het wat donkerder moeten maken zie ik nu inderdaad.
http://wallpoper.com/images/00/44/84/55 ... 448455.jpg
Hier kan je het duidelijk zien. Volgens mij klopt het wel min of meer toch? De oogvorm is niet 100% nee. Maar heel erg bedankt! :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:51

Citaat:
Horsenart95, dat wat om de pupil heen zit is de iris. :P Ik had het wat donkerder moeten maken zie ik nu inderdaad.
http://wallpoper.com/images/00/44/84/55 ... 448455.jpg
Hier kan je het duidelijk zien. Volgens mij klopt het wel min of meer toch? De oogvorm is niet 100% nee. Maar heel erg bedankt! :)

Oowja ik zie het idd :) en als je dan onder de bovenste oogleden meer schaduw aanbrengt, krijgen de ogen meer diepte en wordt het duidelijker dat hij zn ogen dichtknijpt zeg maar(als je begrijpt wat ik bedoel :P )

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 21:50

Ja dat is wel een goed idee! Dankjewel voor de tip! :)