[vraag]potloden kopen uit het buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elle108030

[vraag]potloden kopen uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:57

ik teken al een tijdje met gewone grafiet potloden maar begin de grijze tonen nu wel zat te worden, sinds het nu bijna m'n verjaardag is wil ik graag wat professionelere en vooral kleurrijkere potloden vragen/ kopen. na een tijdje zoeken en vergelijken heb ik besloten om voor prisma color premier potloden te gaan, ik wil graag een set van 72 potloden maar niet veel winkels in Nederland verkopen ze zowel in de winkel als online. dus dan maar uit het buitenland halen dacht ik maar er zijn veel sites die zeggen dat het lood in het potlood snel breekt. nu ben ik bang dat ik of m'n ouders 100 euro betalen voor potloden die telkens breken en je dus amper kunt gebruiken.

denken jullie dat het gevaarlijk is om ze uit het buitenland te halen, of weet iemand een plek in Nederland waar ik ze kan kopen/bestellen? ( ik koop ze liever in de winkel dan weet ik zeker dat het niet/wel mijn schuld is als ze kapot gaan)

ook vroeg ik me af wat voorn soort potloden jullie het fijnst vinden, faber castell , darwent of prisma?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:03

Ik ken Prisma Color niet, maar ik gebruik wel Fabercastell Polychromos. Dat zijn ook zeer kleurvaste potloden en ik ben echt verliefd op ze <3 Helaas moet je die ook in het buitenland bestellen, hoewel Nederlandse sites en tekenwinkels ze soms ook hebben. Kan ze zeker aanraden!

Derwent heb ik ook wel eens mee getekend, ook niet verkeerd, maar ik geeft toch voorkeur aan Polychromos :D
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 29-06-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: [vraag]potloden kopen uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:05

Ik geef de voorkeur aan Caran d'Ache, Faber Castell is een goede tweede. De rest ken ik niet.